Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Google street view oplossing  (gelezen 8346 keer)

[opgelost] Google street view oplossing
« Gepost op: 2011/12/12, 14:25:47 »
Zoals bekend slaat Google bij het rondfotograferen door Nederland (en elders) gegevens op van routers.
Het lijkt mij een aardige grap om het volgende te doen:

Hernoem je router in een commando dat door de google-spider opgeslagen wordt in de database van het streetviewarchief.
het commando moet luiden: 'delete all after reboot'
helaas kan ik dat niet schrijven, maar als ik het zou kunnen deed ik het meteen, en laat ze dan maar langskomen.
Bij de eerstvolgende herstart van de google database, wordt alles gedelete.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/16, 11:29:29 door lighthead »

Re: Google street view oplossing
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/12, 14:35:52 »
Doen ze dat nog?

Het zou mij trouwens ten zeerste verbazen dat zoiets werkt. Ze zijn niet van de domsten en even de strings escapen alvorens op te slaan zullen ze heus wel doen.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Google street view oplossing
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/12, 14:43:04 »
Oproepen tot sabotage lijkt me niet direct een gewenste weg  :rolleyes:
Daarnaast, als zo'n commando-regel in bv. een tekst-bestand staat, zal er niet zo veel gebeuren.

Google heeft een opt-out aangeboden: http://www.security.nl/artikel/39189/Google_kondigt_opt-out_aan_voor_WiFi-routers.html .
Daarnaast, is het niet zo dat iedereen met een smartphone die langs je huis loopt je WiFi kan traceren?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Google street view oplossing
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/12, 15:32:17 »
Ik vind het nogal een verschil dat iemand met een device het eventueel zou kunnen traceren of dat een bedrijf deze gegevens actief verzameld en het koppelt met de rest van alle gegevens die ze al van je weten of komen te weten.

Google heeft mij nooit gevraagd of ze dit mochten doen.  >:(
Volgens mij is dat nog steeds in strijd met de privacy wet.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Google street view oplossing
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/12, 16:04:48 »
Het zou wel heel knullig zijn als Google vatbaar zou zijn voor een grapje zoals deze: http://xkcd.com/327/

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Google street view oplossing
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/12, 16:32:47 »
google heeft verzameld tussen 2008 en 2010? laat ik nu net in die 2 jaar mijn router al 3 keer verwisseld hebben (eerste was kapot, tweede te langzaam, de derde zend trouwens 2 netwerken uit, dat is namelijk een dual-band router).

Re: Google street view oplossing
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/12, 17:09:03 »
Het zou wel heel knullig zijn als Google vatbaar zou zijn voor een grapje zoals deze: http://xkcd.com/327/

Blijf er telkens opnieuw om lachen :). Maar zoiets is inderdaad wat ik wou zeggen, ze zijn bij Google heus geen amateurs.

Re: Google street view oplossing
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/12, 18:42:58 »
@asphyxia,
Wanneer ik twee twee-stersloten op mijn achterdeur maak, is dat dan ook sabotage?
Het is de wereld om zijn kop, Google is heel erg fout bezig en het beschikbaar stellen van een opt-out is impliciet een bekentenis dat ze dit nog steeds aan het doen zijn.
En als ik probeer mijn privacy veilig te stellen heet zoiets bij jou dus sabotage.
(Dat is net zoiets als zouden de Duitsers hier in WOII verzetsstrijders terroristen noemen. )

Re: Google street view oplossing
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/12, 18:50:44 »
Ik heb doelbewust een erg vervelende naam aan mijn netwerk gegeven. Zal hem maar niet hier neerzetten wan dan heb ik een ban for life op naam en ip adres vermoed ik.

Hopelijk heeft google die naam gedetecteerd want dan is hij direct weg gecensureerd als ik hun statement mag geloven over het gebruik van namen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Google street view oplossing
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/12, 19:07:09 »
@asphyxia,
Wanneer ik twee twee-stersloten op mijn achterdeur maak, is dat dan ook sabotage?
Het is de wereld om zijn kop, Google is heel erg fout bezig en het beschikbaar stellen van een opt-out is impliciet een bekentenis dat ze dit nog steeds aan het doen zijn.
En als ik probeer mijn privacy veilig te stellen heet zoiets bij jou dus sabotage.
(Dat is net zoiets als zouden de Duitsers hier in WOII verzetsstrijders terroristen noemen. )

Overtrek je nu heel de boel ook niet wat? Ja ze vangen radiosignalen op, neen dat is niet verboden, ja iedereen kan dat.
Het enigste wat ze ermee doen is het in een database steken om locatiebepaling mee te gaan doen. So what?

En dan nog, als ze jouw privacy schenden door signalen die jij publiek uitzendt, de onderscheppen, Waarom doe je het dan?

Die mannen verdienen hun geld, met iets wat niet verboden is, en zelf niet eens onethisch is. Ik zie niet in waarom ik ze zou boycotten.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Google street view oplossing
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/12, 19:20:09 »
Ik heb doelbewust een erg vervelende naam aan mijn netwerk gegeven. Zal hem maar niet hier neerzetten wan dan heb ik een ban for life op naam en ip adres vermoed ik.

Hopelijk heeft google die naam gedetecteerd want dan is hij direct weg gecensureerd als ik hun statement mag geloven over het gebruik van namen.
Wil je de naam PB'en? ;D

Re: Google street view oplossing
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/12, 19:54:51 »
Ik heb doelbewust een erg vervelende naam aan mijn netwerk gegeven. Zal hem maar niet hier neerzetten wan dan heb ik een ban for life op naam en ip adres vermoed ik.

Hopelijk heeft google die naam gedetecteerd want dan is hij direct weg gecensureerd als ik hun statement mag geloven over het gebruik van namen.
Wil je de naam PB'en? ;D

Als het goed is heb je hem nu binnen.

Niet publiek bekent maken he.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Google street view oplossing
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/12, 20:02:05 »
Ouch, nee, daar log je niet snel op in ;)

Ik heb hem dus binnen :P

Re: Google street view oplossing
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/12, 21:35:08 »
Doen ze dat nog?

Het zou mij trouwens ten zeerste verbazen dat zoiets werkt. Ze zijn niet van de domsten en even de strings escapen alvorens op te slaan zullen ze heus wel doen.

Toch werkt het wel zo, bewijs genoeg te vinden.
En "amateurs" heeft er niks mee te maken. Iedereen maakt wel fouten, zelfs de meest technisch onderlegde mensen.

Re: Google street view oplossing
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/12, 21:44:42 »
Ouch, nee, daar log je niet snel op in ;)

Ik heb hem dus binnen :P
Dem, daar maak je mij nu ook nieuwsgierig.
@ Vincentlaborant: PB?  :rolleyes:

Re: Google street view oplossing
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/12, 21:46:36 »
Voor de mensen die zo bang zijn voor dat Google gedoe ?

Bing van Microsoft is atm ook aan het rondrijden door alle landen dus ook hier in NL, met dit soort wagens.
Want ze willen gaan concurreren met Google.

Volgens mij was Google al zo goed als klaar, dus ben je een beetje te laat.

Bing kan je echter wel ieder moment door je straat zien rijden  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Google street view oplossing
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/12, 21:51:54 »
Bing is anders ook al zo'n beetje klaar in NL hoor.
Op Bing Maps kan ik zo'n beetje elk klein straatje zien van NL en een aantal ook in 3D.
Dus nee, die zul je niet meer zo gauw zien rondrijden in NL.

Re: Google street view oplossing
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/12, 21:58:39 »
Doen ze dat nog?

Het zou mij trouwens ten zeerste verbazen dat zoiets werkt. Ze zijn niet van de domsten en even de strings escapen alvorens op te slaan zullen ze heus wel doen.

Toch werkt het wel zo, bewijs genoeg te vinden.
En "amateurs" heeft er niks mee te maken. Iedereen maakt wel fouten, zelfs de meest technisch onderlegde mensen.

Ja, op slecht geschreven sites bijvoorbeeld. Maar kom zeg, Google heeft echt geen prutsers in dienst, en dan nog. Voor zoiets live gaat, word er echt wel gecontroleerd op SQL-injectie. Ik geloof er niks van dat zo een bedrijf, met applicaties in alle vormen en maten voor allerhande doeleinden, een programma gebruikt waar zoiets simpels als SQL-injectie mogelijk is. Zeker bij iets simpel als strings in een database opslaan.

Re: Google street view oplossing
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/12, 22:54:59 »

Re: Google street view oplossing
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/12, 23:07:46 »
Oh nee Nun? Dan mag je toch even een verklaring gaan afleggen over wat er dit jaar gebeurd is bij Google:
http://thehackernews.com/2011/06/sql-injection-vulnerability-in-google.html
http://www.voiceofgreyhat.com/2011/06/sql-injection-vulnerability-in-google.html
http://thedailyattack.com/2011/06/30/sql-injection-vulnerability-in-google-lab-database-system/

Als dat bij Labs kan, dan kan het ook bij Street View.

Lijkt mij heel sterk, zoals ook velen anderen erover denken. Zie de comments in de eerste link en bijvoorbeeld dit artikel: http://esploit.blogspot.com/2011/07/google-labs-hacked-sql-injection.html

Nuja, ik ga er niet over blijven doorbomen. Iedereen het zijne, maar als ge denkt zo de streetview database neer te halen, be my guest;

Re: Google street view oplossing
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/13, 00:13:31 »
Oke, dan is die Linux-kernelexploit ook onzin en die malware van die IRC-server ook, allemaal door hackers bewezen, maar ach, laten we het maar voor onzin beschouwen.
Het is wel degelijk gebeurd en Google heeft daarna dat gat dichtgetimmerd. Als het er niet was, dan konden ze het ook niet dichttimmeren of wel ???

Ik heb geen verstand van iets neerhalen met een injection, maar ik laat alleen zien dat het dus wel kon bij Google Labs, dus dat het me niet zou verbazen moest het ook bij Street View kunnen. That's all I gotta say.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Google street view oplossing
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/13, 00:28:01 »
Voor degenen die nieuwsgierig zijn geworden hoe dit werkt: http://en.wikipedia.org/wiki/SQL_injection
Ik denk dat ze dit bij Google ook wel kennen.

Aldus de bijdrage van wethouder Hacking te Juinen  :rolleyes:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline RikRik

  • Lid
Re: Google street view oplossing
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/13, 10:46:44 »
Voor degenen die nieuwsgierig zijn geworden hoe dit werkt: http://en.wikipedia.org/wiki/SQL_injection
Ik denk dat ze dit bij Google ook wel kennen.

Aldus de bijdrage van wethouder Hacking te Juinen  :rolleyes:
Off topic
Was het niet: Wethouder Hekking te Juinen  :D

Offline MKe

  • Lid
Re: Google street view oplossing
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/13, 13:24:36 »
on topic: Google heeft een aantal weken geleden groot geadverteerd met dat ze dit doen en ook dat je gemakkelijk kenbaar kunt maken dat ze je router niet mogen gebruiken. Bij ons een pagina grote advertentie in de krant. Deze hele topic is dus zinloos.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/13, 13:26:47 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Google street view oplossing
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/14, 12:14:06 »
@Mke,
Ook dit is de omgekeerde wereld: Ik moet dus aangeven dat ik iets niet wil.
Laat Google niets doen, tenzij ze toestemming hebben.


Kun je een link sturen met die krantenpagina?