Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (op gelost) geluid weg  (gelezen 678 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
(op gelost) geluid weg
« Gepost op: 2011/06/27, 20:36:10 »
Ineens is mn geluid verdwenen. Ik gebruik 11.04 en de microfoon is over de speakers wel te horen, maar alle andere spelers niet.

Bij systeem/voorkeur/volume regeling staat de interne geluidskaart geselekteerd (welke ook aan gesloten is) met als instellingen analoog stereo duplex.

Het vreemde is dat de mic altijd over de speaker te horen is, ook al staat de mic bij invoer gerdempt.

Het uitvoerrvolume is niet gedempt, maar onder de tab uitvoer staat bij "kies apparaat voor geluidsuitvoer" alleen de selectie mogelijkheid "dummy-uitvoer"

helluppieieieiei

Richard

« Laatst bewerkt op: 2011/06/27, 21:11:27 door rkerklaan »

Re: geluid weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/27, 20:52:07 »
* Ctrl + Alt + T
* Voer uit: alsamixer
* Navigeer met de pijltoetsen naar Front, zorg met de toets M dat het kaneel niet is gedempt, met pgUp/pgDown kun je dit kanaal aanpassen.

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: geluid weg
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/27, 21:11:10 »
bedankt voor het mee denken. Het probleem is reeds op gelost.

Ik heb systeem/beheer/systeemtest uit voeren uit gevoerd en daarbij deed hij ook een updatebeheer

Toen die gedaan was een reboot en banshee speelde weer vrolijk er op los.

Toch heb ik wel wat gehad aan je reactie, die mixer via de terminal vind ik erg handig.....bedankt

Richard

Re: (op gelost) geluid weg
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/27, 21:29:13 »
Als je niet van de alsa-mixer in een terminal houd.
Installeer zijn Gnome variant: gnome-alsamixer
sudo apt-get install gnome-alsamixer
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: (op gelost) geluid weg
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/28, 14:01:33 »
bedankt voor het mee denken. Het probleem is reeds op gelost.

Ik heb systeem/beheer/systeemtest uit voeren uit gevoerd en daarbij deed hij ook een updatebeheer

Toen die gedaan was een reboot en banshee speelde weer vrolijk er op los.

Toch heb ik wel wat gehad aan je reactie, die mixer via de terminal vind ik erg handig.....bedankt

Richard
Dit probleem overkomt mij ook wel eens, helaas wil het geluidssysteem PulseAudio nog wel eens vreemd doen. Gewoon opnieuw inloggen is dan voldoende.