Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4  (gelezen 1819 keer)

Ik ben op zoek gegaan naar antivirus voor Linux en heb Bitdefender gevonden versie zoals hierboven geschreven.De file heeft deze naam: BitDefender-scanner-7.5-4.linux-gcc3x.i586.tar.run
Nu heb ik dat ergens kunnen installeren met sudo sh ./ BitDefender-scanner-7.5-4.linux-gcc3x.i586.tar.run.Standaard
werd er gevraagd om te installeren in /opt maar kreeg uiteindelijk deze foutmelding error while loading shared libraries: libstdc++.so.5 cannot open shared object file:No such file or directory.

Nu dan denk ik dit te moeten installeren maar waar vind ik dat bestand:Iemand die iets meer uitleg kan geven?

Bedankt mocht het lukken

Offline Tom

  • Lid
instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/13, 10:52:22 »
Is voor niks nodig.
http://computertip.googlepages.com/veiligheidinubuntu
Leest U dit maar eens.
En ook kunt U Clamtk installeren via Synaptic pakket beheer , staat dus in de repros.
Update zich zelf elke dag.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/13, 11:19:47 »
Voordat je een virus scanner installeerd lees eens dit topic door
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27350 er zijn wel meer topics over dit is er een van.
Wil je voor je eigen gemoeds rust toch een virusscanner, zit er in Synaptic niks voor jou erbij? Zoekterm virus. Is een deb pakket werkt wat makkelijker en wordt automatisch geupdate.
Wat betreft het pakket heb je dat uitvoerbaar gemaakt?
chmod +x naam van het bestand, wat ik niet kan plaatsen is xxx.tar.run maar misschien heb ik zo'n bestand nooit gezien. Meestal is het xxx.tar.gz. Van welke site heb je dat gedownload? Kan ik kijken of ik het aan de praat krijg.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Tom, je was sneller.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mij

  • Lid
instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 11:22:18 »
Citaat van: spookie2005
Ik ben op zoek gegaan naar antivirus voor Linux en heb Bitdefender gevonden versie zoals hierboven geschreven.De file heeft deze naam: BitDefender-scanner-7.5-4.linux-gcc3x.i586.tar.run
Nu heb ik dat ergens kunnen installeren met sudo sh ./ BitDefender-scanner-7.5-4.linux-gcc3x.i586.tar.run.Standaard
werd er gevraagd om te installeren in /opt maar kreeg uiteindelijk deze foutmelding error while loading shared libraries: libstdc++.so.5 cannot open shared object file:No such file or directory.

Nu dan denk ik dit te moeten installeren maar waar vind ik dat bestand:Iemand die iets meer uitleg kan geven?

Bedankt mocht het lukken
mocht libstdc bestaan en niet geïnstalleerd zijn kan je dat doen dmv.

sudo apt-get install libstdc

in de terminal, of in Synaptic pakketbeheer zoeken naar libstdc en dat dan installeren.

instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/13, 19:47:19 »
Bedankt jullie 3 voor de tips alvast:libstdc vind ik alvast  niet, doan,wandarooze:Ik ben voornamelijk bezorgd om de windows kant van mijn computer door het eventueel binnenhalen van Linux virussen via het Linux gedeelte van de computer vandaar dat het mij logisch leek om een antivirus te installeren in Linux niet zozeer voor linux zelf maar voor windows dus..Ik heb dus nu ook de poging gedaan om avg voor linux workstation te installeren maar kan dit niet updaten wegens "geen machtiging"Kan ik dat nu nog instellen of moet ik het pakket weer herinstalleren en wat is dan precies het commando?

Offline Tom

  • Lid
instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/13, 22:05:30 »
Ik doe het ook voor mijn Windows vriende en bekenden.
Ga gewoon naar Uw synaptic pakketbeheer en typ in Clamtk en dan installeren dan staat hij bij toepassingen - systeem gereedschap.
Dan kun je elke keer Uw home scannen.
En dat program word elke dag automatisch geupdate moet je zelf niks aan doen.
En hij scant alleen als jij dat wilt.
Ben er zeer tevreden mee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/16, 09:47:23 »
Bedankt!Ik hoop dat het zal lukken om mijn data virusvrij te houden al was het maar opdat windows er geen last van zou hebben..

Offline jacq

  • Lid
instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/16, 11:08:07 »
Citaat van: spookie2005
Bedankt jullie 3 voor de tips alvast:libstdc vind ik alvast  niet, doan,wandarooze:Ik ben voornamelijk bezorgd om de windows kant van mijn computer door het eventueel binnenhalen van Linux virussen via het Linux gedeelte van de computer vandaar dat het mij logisch leek om een antivirus te installeren in Linux niet zozeer voor linux zelf maar voor windows dus..Ik heb dus nu ook de poging gedaan om avg voor linux workstation te installeren maar kan dit niet updaten wegens "geen machtiging"Kan ik dat nu nog instellen of moet ik het pakket weer herinstalleren en wat is dan precies het commando?
sudo avggui
mvg jacq

instal Antivirus In Ubuntu Studio 7.10 Bitdefender Linux versie 7.5-4
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/03, 13:23:43 »
Bedankt,ook dat werkt,dit mag afgesloten worden!