Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: <OPGELOST> PDFje open klikken, in welk programma?  (gelezen 920 keer)

<OPGELOST> PDFje open klikken, in welk programma?
« Gepost op: 2011/11/20, 20:57:57 »
Via een PDFje krijg ik tegenwoordig meestal mijn informatie.
Wel is het PDFje op te slaan op mijn pc van een site die grote bestanden kan versturen (Size: 32.74 MB, bijv.) zoals onlangs.

Maar als ik het PDFje niet in mij mail zet, kan ik het niet openen.
En zo'n groot bestand kan niet in de mail.
Dus hoe kan ik dit PDFje nu lezen?

Het openen gaat niet. Ik krijg een venstertje met bovenaan ASCII- filteropties
Tekenset
Standdaard lettertypen
Taal
Alinea-einde

En wat moet ik hier nu mee?

Graag hulp.
Thanx
Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/11/20, 22:54:02 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: PDFje open klikken, in welk programma?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/20, 21:28:00 »
Hoe probeer je precies het PDF-je te openen? Als je in Nautilus dubbelklikt op een PDF-bestand hoort het standaard in de documentenviewer Evince geopend te worden. Ook kan je in de Dash de naam van het PDF-bestand intypen en het aanklikken om het te openen.

Re: PDFje open klikken, in welk programma?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/20, 21:34:43 »
Waarschijnlijk probeer jij (of je computer ;)) de PDF te openen met OpenOffice of LibreOffice.

Als je het mapje opent (met Nautilus, de bestandsbeheerder) en dat rechtermuisknop op het bestand doet, en kiest voor "openen met", en dan voor Documentviewer (Evince) kiest?

Anders probeer je eerst gewoon Documentviewer (Evince) te openen, en dan via Bestand > Openen de PDF te openen.

Re: PDFje open klikken, in welk programma?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/20, 22:52:37 »
Waarschijnlijk probeer jij (of je computer ;)) de PDF te openen met OpenOffice of LibreOffice.

Als je het mapje opent (met Nautilus, de bestandsbeheerder) en dat rechtermuisknop op het bestand doet, en kiest voor "openen met", en dan voor Documentviewer (Evince) kiest?

Anders probeer je eerst gewoon Documentviewer (Evince) te openen, en dan via Bestand > Openen de PDF te openen.

Ja, inderdaad; ik probeerde in mijn tekstverwerker Writer het pdfje te openen, maar dat gaat natuurlijk niet.
Ik heb per toeval ontdekt, ongeveer een uur geleden, dat wanneer ik naar Locaties ga en dan inderdaad naar  bestandsbeheer (dus alle mappen op mijn scherm, heel overzichtelijk), dan wel de document-viewer zich opent, wanneer ik op het pdf-je klik.

Fijn om hier bevestiging te krijgen dat dit inderdaad de goede manier is.

Thanx, voor het zo snel reageren. Oefening baart kunst en al doende leert men.
Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/11/20, 22:55:23 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?