Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: e-mail  (gelezen 1439 keer)

Julie

  • Gast
e-mail
« Gepost op: 2007/01/30, 22:41:07 »
Ik kan men prullenbak van men evolution e-mail niet meer legen. Telkens ik hem wil legen krijg ik de fout melding " fout bij opslaan'~/.evoution/mail/local/inbox(mbox)':samenvatting en map niet gelijk,zelfs niet na synchronisatie.  Als gevolg kan ik geen mails meer ontvangen want de mensen die me een mail sturen krijgen een faillure notice. Ik weet ook niet hoe dit probleem is ontstaan want het heeft altijd gewerkt. Daarmee kunnen jullie je reacties sturen naar julieke199@hotmail.com
Alvast bedankt voor de hulp

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
e-mail
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/30, 22:55:22 »
't Zou kunnen dat een simpele reboot 't probleem oplost.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Julie

  • Gast
e-mail
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/30, 23:38:53 »
ja maar hoe doe ik dat. Dit is de eerste keer dat ik linux gbruik en heb het nog maar een maand. Dus als je een beetje uitleg zou kunnen geven zou dat heel welkom zijn.

Offline eendje

  • Lid
e-mail
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/30, 23:55:29 »
Kies in de balk boven aan het scherm: Systeem > Afsluiten

kies daarna herstarten


(rebooten = herstarten)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
e-mail
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/31, 00:22:58 »
Julie, als je gebruik maakt van een emailservice van bijvoorbeeld gmail of hotmail of je provider dan lijkt het me sterk dat mensen die jou een bericht willen sturen een failure notice krijgen. Dat is teken dat er iets niet juist is met de e-mail zelf. Volgens mij ligt het probleem dus niet bij Ubuntu.

Misschien kan je wat meer details geven over je e-mail provider? (gmail? hotmail? ...)

voor de rest heb ik echter weinig ervaring met evolution...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Goeroeboeroe

  • Gast
e-mail
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/31, 03:40:15 »
En de precieze inhoud van die failure notice, inclusief eventuele foutnummer en zo...

Offline wutnubu

  • Lid
e-mail
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/31, 06:35:23 »
Heb ik ook regelmatig.

Wat helpt is de index bestanden verwijderen uit /home/jemap/.evolution/mail/local

Eerst je mailprogramma afsluiten.
Dan naar die map gaan ("verborgen bestande tonen" aanzetten)
Verwijdere dan de bestanden die eindigen op ".index"
Dat zijn bij mij "sent.ibix.index", "out.ibix.inbox", "outbox.ibix.index" en "drafts.ibix.index".
Start je mailprogramma nu weer op.

Beetje omslachtig, maar als iemand de werkelijke oorzaak weet, dan hoor ik dat graag.

Willem

Theejoo

  • Gast
e-mail
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/31, 07:06:30 »
Citaat van: profoX
Misschien kan je wat meer details geven over je e-mail provider? (gmail? hotmail? ...)

voor de rest heb ik echter weinig ervaring met evolution...
gmail en hotmail werkt toch niet via de provider waar men is aangesloten.

Offline jgoor

  • Lid
e-mail
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/31, 08:20:54 »
Ik vind overigens het adviseren van een reboot niet terecht: Die situatie zijn we nu juist allen ontvlucht door over te stappen naar een OS die daar betere oplossingen voor heeft. Laten we het op zijn minst *proberen*.

De gemiddelde Unix beheerder staat je echt heeeel raar aan te kijken wanneer je met deze suggestie aankomt: en terecht want behalve dat het een stukje trots is, komt men er doorgaans altijd wel uit.

Mijn praktijkervaring met Windows beheerders is dat ze bij elke scheet een reboot voorstellen (jaja, zelf in productietijd!)

Reboot = kop in het zand en hopen dat het niet terugkomt. Wie hou je dan voor de gek?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
e-mail
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/31, 08:30:02 »
Citaat van: jgoor
De gemiddelde Unix beheerder staat je echt heeeel raar aan te kijken wanneer je met deze suggestie aankomt: en terecht want behalve dat het een stukje trots is, komt men er doorgaans altijd wel uit.

Reboot = kop in het zand en hopen dat het niet terugkomt. Wie hou je dan voor de gek?
Je slaat de nagel op de kop: De gemiddelde unix beheerder ...
We spreken hier over iemand die net met Ubnutu begint en gewoon snel een oplossing wil.

Een betere oplossing zou zijn:
Je kan dat oplossen door Evolution en Evolution Data Server af  te sluiten en dan Evolution terug op te starten

Maar leg dat eens in een paar simpele woorden uit wanneer een reboot 't zelfde resultaat heeft...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
e-mail
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/31, 09:32:35 »
Citaat van: Theejoo
Citaat van: profoX
Misschien kan je wat meer details geven over je e-mail provider? (gmail? hotmail? ...)

voor de rest heb ik echter weinig ervaring met evolution...
gmail en hotmail werkt toch niet via de provider waar men is aangesloten.
Nee, maar met provider bedoel ik je email provider en niet de provider van je internet verbinding
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)