Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: over xubuntu  (gelezen 1580 keer)

digitaal

  • Gast
over xubuntu
« Gepost op: 2006/12/06, 15:42:05 »
graag wat meer info:

1)klopt het dat xubuntu niet ge

over xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/06, 16:15:45 »
Ubuntu, Xubuntu en Kubuntu zijn allemaal virus-resistant.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
over xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/06, 16:35:05 »
Citaat van: digitaal
2)bestaat er ook een "Ghost"-programma voor Xubuntu?

mvg!

digi
Voor het maken van images bedoel je? Daarvoor heb je Partimage. Kun je gewoon via Synaptic installeren.

Images maken is een goede gewoonte, en bespaart een hoop ellende. Bovendien kun je lekker onbezorgd knoeien met je besturingssysteem.

Zelf gebruik ik overigens niet Partimage, maar een opstartbare CD van Acronis True Image. Heerlijk programma! In het begin van mijn Linux-verkenning heb ik vele keren een schoon image van mijn Ubuntupartitie teruggezet, als ik het weer eens had verknoeid en vervuild.

Over virussen: zoals Corvus zegt! Het is even wennen, maar een virusscanner heb je echt niet nodig!

Groet, Pjotr.

Offline Math.

  • Lid
over xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/06, 18:27:08 »
Citaat van: pjotr123
Over virussen: zoals Corvus zegt! Het is even wennen, maar een virusscanner heb je echt niet nodig!
Even een gekke vraag, maar is dat uiteindelijk niet een kwestie van tijd...? Nu de apple populair begint te worden (vanwege Itunes met name) zijn er ook al virussen voor de mac geschreven.
Of is het dan gewoon een kwestie van geen applicaties downloaden die ook niet in synaptec ondersteund worden?

Ben erg benieuwd naar dit antwoord, want had deze vraag al langer in m'n hoofd zitten, maar nog niet eerder gesteld. :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
over xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/06, 18:40:34 »
Citaat van: Math.
Even een gekke vraag, maar is dat uiteindelijk niet een kwestie van tijd...? Nu de apple populair begint te worden (vanwege Itunes met name) zijn er ook al virussen voor de mac geschreven.
Of is het dan gewoon een kwestie van geen applicaties downloaden die ook niet in synaptec ondersteund worden?
Antwoord is allebei: ja!

Installeer alleen met Synaptic, vanuit vertrouwde pakketbronnen, dan zit je altijd goed.

Overigens: al zou er ooit een virus gaan rondwaren, dan kan het "alleen maar" ellende stichten in de home-map. Het heeft immers geen beheerdersrechten en kent het rootwachtwoord niet!

Linux is van de grond af aan opgebouwd met veiligheid als uitgangspunt; gebruiksgemak was altijd daaraan ondergeschikt. Terwijl Windows altijd heeft gekozen voor gebruiksgemak boven veiligheid.

Groet, Pjotr.

rikus

  • Gast
over xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/06, 20:05:53 »
er bestaat een grote virus MICROSOFT

over xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/06, 20:33:35 »
Citaat van: rikus
er bestaat een grote virus MICROSOFT
Yep, en het heeft bij +90 % van alle thuisgebruikers de PC besmet...

Offline Math.

  • Lid
over xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/08, 14:42:05 »
lol