Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren Update  (gelezen 734 keer)

Installeren Update
« Gepost op: 2008/12/15, 16:51:21 »
Het installeren van updates ging tot nog toe zonder problemen, maar nu kan ik de laatste 2 updates niet meer installeren. Het gaat om libgnutls26 en vinagre. Ze worden dus wel gevonden door de update manager en dan klik ik vervolgens op udates installeren; geef mijn wachtwoord op; dan krijg ik pakketinformatie lezen; en vervolgens gebeurd er niks. Ik krijg ook geen error bericht of zoiets. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik heb nog niet zoveel ervaring met Ubuntu en linux.

Offline mp

  • Lid
Re: Installeren Update
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/15, 17:03:46 »
Het installeren van updates ging tot nog toe zonder problemen, maar nu kan ik de laatste 2 updates niet meer installeren. Het gaat om libgnutls26 en vinagre. Ze worden dus wel gevonden door de update manager en dan klik ik vervolgens op udates installeren; geef mijn wachtwoord op; dan krijg ik pakketinformatie lezen; en vervolgens gebeurd er niks. Ik krijg ook geen error bericht of zoiets. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik heb nog niet zoveel ervaring met Ubuntu en linux.
Probeer bij softwarebronnen eens een andere server.

Re: Installeren Update
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/15, 19:28:29 »
Ik ben erachter wat het probleem was. Synaptic pakketbeheer kan niet meer opgestart worden via update manager en ook niet via systeem/beheer/synaptic pakketbeheer. Ik kan het programma alleen opstarten via de terminal, sudo synaptic. Dus via terminal opstarten dan handmatig zoeken naar de updates en dan installeren wil wel. Wel knap irritant overigens. Heb geprobeerd synaptic opnieuw te installeren, maar dat helpt ook niet.

Re: Installeren Update
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/16, 12:29:34 »
Er zal hem ergens wel een boertje dwars zitten waarom dit niet meer goed werkt.
In dat geval even de grafische gui buiten wegen laten en in Terminal gaan werken,
dan krijg je namelijk de meldingen waarom het niet goed werkt.

Dus terminal openen:
sudo apt-get updateen dan
sudo apt-get upgrade
Hij geeft dan aan wat er fout is, en het leuke is dan ook dat hij aangeeft hoe je het moet herstellen.
Dat is nou zo fijn aan Linux.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D