Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruik Suspend toets in Xubuntu 9.10  (gelezen 670 keer)

Offline Alver1

  • Lid
Gebruik Suspend toets in Xubuntu 9.10
« Gepost op: 2010/04/01, 22:55:32 »
Ik heb een oude Toshiba Satellite 2410-303 kompleet overgezet op Xubuntu. Sinds een maand gebruik ik bijna uitsluitend dit toestel. Alles draaide zeer goed, ondanks de respectabele leeftijd van het toestel (eind 2002/begin 2003). Ik had tot nu toe de gewoonte enkel te stoppen of te herstarten. Maar het scherm bij het beƫindigen van een sessie geeft ook nog andere mogelijkheden o.a. Suspend en Hibernate, commando's die ik nog nooit heb gebruikt. Gisteren heb ik een sessie beƫindigd met "Suspend" maar wanneer ik later terug wou opstarten, door een muisbeweging of de Enter toets, wilde Xubuntu niet meer starten. Ik hoor de harde schijf draaien, de ventilator springt aan, verschillende controlelampjes vooraan beginnen te knipperen en af en toe hoor ik de systeem beep maar... geen Xubuntu. Ik kan dus de harde schijf niet meer benaderen. Ook de cd lade wil niet openen zodat ik zelfs niet meer in staat ben Xubuntu te herinstalleren mocht dat nodig zijn. Het toestel heeft verder nog 3 usb poorten en een diskette drive. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Of is dit misschien een teken dat het toestel de geest begint te geven?

Bedankt voor een mogelijk antwoord

Offline lieuwex

  • Lid
Re: Gebruik Suspend toets in Xubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/04, 21:40:04 »
Beste Alver1,
Heb je al geprobeerd om de afsluit-toets een paar seconden ingedrukt te houden, en daarna weer kort in te drukken?

Met Vriendelijke groet, Lieuwe :)
Medion Akoya Desktop, Ubuntu 9.10, 4 GB ram, 1 TB Hardeschijfruimte, Nvidia GeForce 230, Logitech G15 Keyboard.
Linux User: 505585 Linux Machine: 416504