Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flim maken?  (gelezen 4798 keer)

Offline juup

  • Lid
flim maken?
« Gepost op: 2009/06/03, 10:00:26 »
Beste lezer

Ik heb Kino, Pitivi , Avidemux op 9.04 goed lopend geinstalleerd.
Welk van deze programma's kan ik gebruiken om mijn .AVI filmpjes aaneen te rijgen? (Dus niet alleen inkorten enzo).Kan dat dan ook met een fade in en out?

Is er ook een programma waarmee je (JPG) foto's aaneen kunt plakken met een fade en misschien een muziekje eronder?
grote groet
 Juup

Re: flim maken?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/03, 10:24:51 »
Is er ook een programma waarmee je (JPG) foto's aaneen kunt plakken met een fade en misschien een muziekje eronder?
grote groet

Daarvoor kun je ManDVD gebruiken volgens mij.

Re: flim maken?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/03, 11:53:36 »
Slideshow Creator: DVD slide shows from jpeg images!
You gotta be hungry !

Offline juup

  • Lid
Re: flim maken?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/03, 16:28:00 »
Slideshowcreator krijg ik niet geinstalleerd. Krijg ik een error over gambas-runtime.
Heb ik gamba's geinstalleerd dan nog diezelfde 'error'
binnen synaptic is in jaunty alleen gambas2 voorradig.
het lijkt me wel een goed programma, maar ja.. als het er niet op wil!

juup

Offline juup

  • Lid
Re: flim maken?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/05, 07:31:43 »
Ik heb de maker van slcreator een email gestuurd en hem gevraagd om het programma compatible met gambas2 te maken.
juup

Offline juup

  • Lid
Re: flim maken?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/09, 10:14:07 »
ik ga dapper door
wie weet er nog een ander programma om foto's met effecten te lijmen en op dvd te zetten?
juup

Re: flim maken?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/09, 10:22:56 »
Heb je Man DVD al geprobeerd?
sudo apt-get install mandvd

Offline juup

  • Lid
Re: flim maken?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/10, 09:03:39 »
nee ik heb man-dvd nog niet geprobeerd. hoe is dat programma?
Als ik het wil installeren worden er enkele cocedecks verwijderd, kan dat kwaad voor andere programma's of regelt Ububntu dat alles dan blijft werken. Man dvd is geen Ububntu onderdsteund programma.
juup

Re: flim maken?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/10, 09:06:26 »
Ik geloof niet dat het kwaad kan, ik heb er toch nog geen last van gehad.
Hoe werkt het programma? Heel simpel. Foto's inladen, naar de juiste plaats slepen, overgang er tussen zetten, en klaar.

Bousema

  • Gast
Re: flim maken?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/10, 20:57:47 »
Hoi, ik lees dat het programma mandvd daar wel  werkt, vertel..... zoals je iets verder naar beneden leest, krijg ik het niet voor elkaar  ... Ubuntu 9.04  mandvd 2.5-4

groet Egbert  ..... trouwens Mandvd staat toch in het synaptic pakket? is het dan eigenlijk niet geschikt voor Ubuntu?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/10, 21:00:41 door Bousema »

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: flim maken?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/14, 09:40:13 »
Kdenlive, niet echt stabiel maar in 9.04 wel een enorme sprong voorwaarts gemaakt. Met Kdenlive builder kun je ook de nieuwste versie installeren met AVC-HD.  Daarna DVD-tje branden met Devede. Tot nu veel geprobeerd maar voor mij is dit de methode. Overigens werkte manDVD bij mij prima alleen heeft dat niet de mogelijkheid on 16:9 slideshows aan te maken. In Kdenlive is dat wel weer meer werk maar daardoor een stuk flexibeler.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Bousema

  • Gast
Re: flim maken?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/14, 15:03:31 »
Hoi,

Heb KdenLive  geinstalleerd  en het is me gelukt om een slide show(tje) te maken en hiervan een  vob betand te maken    4 min. muziek  vol geplakt met foto's.
Het renderen duurde ongeveer  35 minuten.

Toen ik hem  vanmorgen geinstalleerd had knalde hij mij er eerst wel een paar keer uit , na opstarten vanmiddag is me het  bovenstaande gelukt... bedankt zoverre  groet Egbert

Aanvulling:  Hij maakt wel een VOB bestand, is af te spelen in Totum media player maar .......om te testen heb ik deze vob op mijn windows comp.  gezet  en daar wordt hij afgewezen in nero ..... ook kan ik in windows media pl. een vob afspelen maar deze niet ...is de vob van kdenlite geen echte vob? Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? gr.  Egbert
« Laatst bewerkt op: 2009/06/15, 16:09:38 door Bousema »