Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Meerdere pagina's in Geany  (gelezen 1715 keer)

[OPGELOST] Meerdere pagina's in Geany
« Gepost op: 2011/01/21, 14:46:14 »
L.S.

Ik ben bezig een (bridge)wedstrijdpuntenprogramma te schrijven in Python en gebruik daarvoor Geany. Een prettige editor, maar deze biedt helaas niet de mogelijkheid meerdere pagina's tegelijkertijd af te beelden. Ik rommel nu wat met een tweede computer, maar echt handig is dat niet. Heeft iemand een idee of kent iemand een truc om toch meerdere pagina's af te beelden?

Vriendelijke groet,

N.L.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 13:14:19 door Nick Lamar »

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/21, 14:55:22 »
Naar mijn weten ondersteund Geany gewoon het openen van meerdere bestanden. Deze staan dan als tabs bovenaan de editor. Of bedoeld ge wat anders met "pagina's"?

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/21, 15:14:57 »
Ik bedoel inderdaad meerdere bestanden. Dit zegt de FAQ van Geany zelf:

"Geany provides a tabbed main editor window, but does not support split windows in the core."

Maar als het wel kan, hoe bereik het dat dan?

N.L.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/21, 15:51:54 »
Je hebt nog steeds niet beschreven wat je precies in gedachte hebt.

Ik "denk" dat je op 1 scherm/venster (in 1 oogopslag) de inhoud van meerdere bestanden wilt laten zien???
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/21, 16:16:48 »
Ik "denk" dat je op 1 scherm/venster (in 1 oogopslag) de inhoud van meerdere bestanden wilt laten zien???

Zo is het!

N.L.

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/21, 16:28:05 »
Als ik rechts klik op een bestand en open het met Geany, en doe hetzelfde met een ander bestand, dan opent deze in een nieuw tabblad.

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/21, 16:50:17 »
"Als ik rechts klik op een bestand en open het met Geany, en doe hetzelfde met een ander bestand, dan opent deze in een nieuw tabblad."

Jawel, maar ik kan niet meerdere bestanden tegelijk zien.
Zie ik iets voor de hand liggend over het hoofd...?

N.L.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/21, 17:12:02 »
http://www.geany.org/Documentation/FAQ#QQuestions2
Citaat
Q: Can Geany show me multiple files at the same time? (^)
A: Geany provides a tabbed main editor window, but does not support split windows in the core. There is a Split Window plugin which should work fine for viewing another document next to the main editor notebook. You can also run several instances of Geany simultaneously.

Re[OPGELOST]
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/21, 19:30:09 »
Okay!
Ik open Geany twee maal, load verschillenden bestanden en kan vervolgens tussen de beide bestanden switchen.

Dank!

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/21, 19:44:46 »
Johan geeft aan dat er ook een plugin voor is. Deze kunt ge aanzetten via Extra=>Plugin beheer, de plugin heet "Splits venster". Deze kan dan aangezet worden via Extra=>Splits venster=>Horizontaal/Verticaal.

Als dit is om bestanden te vergelijken, is het misschien makkelijker om een diff-tool te installeren, zo gebruik ik meld af en toe om bestanden te vergelijken.

Re: Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/22, 13:08:13 »
Aha, die plugin ga ik uitproberen.
Ik meld mij als het gelukt is.

Bedankt.

Re: [OPGELOST] Meerdere pagina's in Geany
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/22, 13:14:39 »
Gelukt!

Allen dank.