Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF: notitiess toevoegen  (gelezen 487 keer)

PDF: notitiess toevoegen
« Gepost op: 2012/05/08, 12:31:43 »
Ik probeer al een tijdje papierloos te werken en dat lukt aardig (Asus 1215P netbook met Ubuntu 12.04LTS onder de arm). Eigenlijk loop ik vooral tegen 1 knelpunt aan: pdf-jes.

De meeste documenten die ik uitwissel met collega's kan ik zonder problemen bewerken en notities aan toevoegen via LibreOffice. Ik krijg echter ook veel stukken als pdf gemaild (bijvoorbeeld vanaf de scanstraat die we sinds kort voor de post hebben).

Wie heeft er tips voor software waarmee ik aan die pdf-jes notities kan toevoegen. Liefst zodanig dat ik die mee opsla in de pdf en stukken incl notities door kan geven aan collega's die daar verder iets mee moeten.

Heb zelf al eens in het software centrum gekeken maar daar kom ik vooral pdf viewers tegen of programma's waarmee je de pdf volledig kunt bewerken.

Zie graag jullie tips.

Re: PDF: notitiess toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/08, 12:39:50 »
Volgens mij kan Okular dit. Heb het net getest en volgens mij worden je notities ook in het bestand zelf opgeslagen. Wat ik echter niet weet is hoe deze notities worden gezien in een andere PDF-lezer/editor zoals die van Adobe.

Re: PDF: notitiess toevoegen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/08, 19:22:57 »
Zoek ook even in je software centrum van ubuntu. Er zitten wel een aantal tools in. Zoek eens op pdf of pdfedit of iets dergelijks. En probeer gewoon eens wat. Ik heb zelf ook wel een en ander geprobeerd, maar heb er te weinig schik mee om er mee te blijven werken. Ik heb het ook weinig nodig. Doe nog steeds wel veel op papier.

Citaat
Volgens mij kan Okular dit
Let op dat Okular wel een KDE-programma is. Als je op Unity of Gnome werkt, kun je dit beter niet doen, want dan neem je gelijk de halve KDE-installatie binnen en daar zit je niet te op te wachten.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/08, 20:09:55 door AntondeJager »