Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 846293 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2800 Gepost op: 2011/09/27, 07:25:26 »
Welkom, een leeftijdsgenootje :D

in de 3e nu? Welke groep/klas heb je overgeslagen?

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2801 Gepost op: 2011/09/27, 14:49:02 »
Welkom, een leeftijdsgenootje :D

in de 3e nu? Welke groep/klas heb je overgeslagen?
Volgens mij was het groep 5. :P

Offline MBeentjes

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2802 Gepost op: 2011/09/27, 15:11:29 »
Hoi, ik ben Martin. 16 jaar en draai nu Ubuntu 11.04 met Win7, ik werk nu 95% van de tijd in Ubuntu, verder win7 voor het compileren van programma's en Magister.

Ik programmeer in C++ en ben dus ook regelmatig te vinden op het C++ Forum. Ik maak nu vooral console-programma's, maar wil Qt gaan gebruiken op GUI's te gaan ontwikkelen. Verder maak ik kleine sites met HTML en C++.

Op school doe ik nu 4havo met het profiel NT (+Informatica en WisD). Ik doe aan judo en heb nu de oranje band, verder werk ik op elke zaterdag bij een klein supermarktje.

Dit was het wel weer. :)
"Google is like God, it knows everything."

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2803 Gepost op: 2011/09/28, 14:30:36 »
Hallo ik ben Emiel, en 35 jaar. Absoluut geen grote computer kenner, maar ik vind het leuk om het wel een beetje in de basis te begrijpen. Ik ben na de geboorte van mijn dochter nu bijna 2 jaar geleden gevloerd door een hernia. Deze tijd dat ik verplicht veel moet liggen gaf mij de gelegenheid om ubuntu uit te proberen, nu bijna 2 jaar verder draait alles (2 laptops 1 met lubuntu en andere met duo boot. en een vaste pc op zolder met alleen ubuntu) op linux.
Ik heb gemerkt dat als je ms er af dondert je gedwongen wordt om alles te laten functioneren op ubuntu! En tot nu toe lukt dit met behulp van tips op dit forum.  Mischien een domme vraag maar toch vraag ik 2 dingen af: 1. waar leven de ontwikkelaars van free ware, of open source software dan van? en 2: bij de filosofie van linux staat de volgende zin: Laat anderen kennis maken met Ubuntu, verspreid cd's of help het Ubuntu NL team met het organiseren van releaseparties. Schrijf over Ubuntu, blog erover en zorg ervoor dat Ubuntu beter bekend wordt bij het grote publiek. Promotie is één van de belangrijkste dingen die u kunt doen voor Ubuntu.

Maar is het niet zo dat ubuntu zo goed en veilig is omdat het kleinschalig is? Mijn eerste reactie is dan: weg houden van het grote publiek?

Dank voor alle antwoorden,

Een enthousiast ubuntu fan 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2804 Gepost op: 2011/09/28, 15:47:56 »
1. waar leven de ontwikkelaars van free ware, of open source software dan van?

Welkom! Zie: http://sites.google.com/site/computertip/faq#TOC-Waar-betaalt-de-maker-van-Ubuntu-Ca

Citaat
en 2:
Maar is het niet zo dat ubuntu zo goed en veilig is omdat het kleinschalig is? Mijn eerste reactie is dan: weg houden van het grote publiek?

Nee hoor. Zie: http://sites.google.com/site/computertip/veiligheid

Rain2bird

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2805 Gepost op: 2011/09/29, 10:27:06 »
Ik weet niet of deze topic nu perse daarvoor bedoelt is maar doe het toch.

Mijn naam is rain2bird en ben sinds twee weken Xubuntu gebruiker. Het heeft 10 jaar geduurt voor ik het zelf voor elkaar gekregen heb om Linux te installeren.

Maar met de huidige beschikbaarheid via internet en vele informatie en de tijd om er even voor te gaan zitten is het dan toch gelukt.

Ik moet zeggen naar redelijke tervredenheid. Ik ben nog wel zoekende naar de vervangde programma's van zoals word, excel en access met name de laatste. Ben incidenteel wat test dingetjes aan het doen met de mogelijkheden van openen en gebruiken van bestanden onder de verschillende programma. Ik ben voor een database programma nog op zoek naar een gebruiksvriendelijke versie zonder allerlei codes in te moeten voeren.

Maar mijn eerste indruk van Xubuntu is stabiel, gebruiksvriendelijk, niet al te zwaar, toch wel een logische menu structuur en veel informatie te vinden. Nu dus ook maar aangemeld voor dit forum ziet er netjes en vriendelijk uit dus : "ik ga het meemaken"

Offline elendil

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2806 Gepost op: 2011/09/29, 12:44:37 »
Nu dus ook maar aangemeld voor dit forum ziet er netjes en vriendelijk uit dus : "ik ga het meemaken"
Welkom Rain2bird!
Wat je opmerking betreft, je zult gauw genoeg merken dat je hier een bijna onuitputtelijke bron hebt aangeboord waar je op veel, zoniet alle vragen, een antwoord kunt krijgen!  :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2807 Gepost op: 2011/09/29, 12:49:49 »
Welkom Rain2bird  :)
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2808 Gepost op: 2011/10/12, 10:44:34 »
Hoooi allemaal! Mijn naam is Teddy44 en ik gebruik al een aantal jaren afwisselend Ubuntu. Ik denk dat ik zo rond ubuntu 8 ben ingestapt.

Het probleem is alleen dat ik een ICT-student ben. Op mijn studie wordt c# aangeleerd en daarvoor gebruik je het .NET framework, wat linux dus helaas niet heeft :-(. Sinds kort is er een project waarbij ik voor Android moet programmeren in samenwerking met een Asterisk server, wat voor mij het perfecte excuus is om weer ubuntu 11.04 op mijn laptop te knallen!

Wat ik persoonlijk nog altijd mis in Ubuntu is een fatsoenlijke .docx ondersteuning. Maar op OS gebied is Ubuntu mijn liefde en mijn leven :)

Offline frits1954

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2809 Gepost op: 2011/10/12, 15:42:11 »
Welkom   :)  op het ubuntu forum

en wat docx ondersteuning betreft  wie houd je tegen ? co for it   XD   XD

Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2810 Gepost op: 2011/10/12, 15:43:33 »
Welkom Teddy44 :)

Over die DocX: Waarom? Je kan toch ook gewoon in ODT/DOC opslaan?

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2811 Gepost op: 2011/10/12, 18:27:49 »
Welkom Teddy44 :)

Over die DocX: Waarom? Je kan toch ook gewoon in ODT/DOC opslaan?

Op mijn studie geven de leraren meestal alle presentaties en bestanden in .pptx of .docx.. Wat dus erg vervelend is om steeds te converteren. Alleen zag ik paar dagen geleden dat Libreoffice een beetje docx ondersteuning heeft gekregen? Of is er een andere makkelijke manier om docx leesbaar te krijgen? :-)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2812 Gepost op: 2011/10/12, 18:28:42 »
Welkom Teddy44 :)

Over die DocX: Waarom? Je kan toch ook gewoon in ODT/DOC opslaan?

Op mijn studie geven de leraren meestal alle presentaties en bestanden in .pptx of .docx.. Wat dus erg vervelend is om steeds te converteren. Alleen zag ik paar dagen geleden dat Libreoffice een beetje docx ondersteuning heeft gekregen? Of is er een andere makkelijke manier om docx leesbaar te krijgen? :-)
Met Lotus Symphony heb je de grootste kans van slagen :)

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2813 Gepost op: 2011/10/12, 18:54:33 »

Met Lotus Symphony heb je de grootste kans van slagen :)

Thanks! Zal hem eens proberen :-D! Ik wist niet dat IBM zoiets had...

EDIT: Ik heb hem uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat hij veel meer elementen goed laat zien dan libreoffice, ook al voelt hij een beetje onstabieler aan (laad langer, flikkert vaak bij bv. scrollen). In ieder geval bedankt :D.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/12, 19:33:35 door Teddy44 »

Offline lanser55

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2814 Gepost op: 2011/10/13, 17:12:58 »
Hallo Heet John , 55 jaar en woon in Zeeland .
Ben hier terecht gekomen , daar ik een Android Archos 7o Internet Tablet 8 GB , heb gekocht , en me hebt rot gezocht , hoe je een CDHC 32 GB kaartje Ext3 , kan formatteren .  ???
Ben in bezit van een imac met Paralells Desktop , en heb daar Linux Unbuntu op geïnstalleerd , er ging gelijk een nieuwe wereld voor mij open .
Kan nu , Letterlijk lezen en schrijven met , Ubuntu naar android 2.2 Froyo met Ext3 , op mijn Archos 7o Internet Tablet 8 GB .
Ubuntu , leest ook alle formaten , NTFS , Mac OS uitgebreid Journaled , Exfat ,Ext2 tot 4 , Geweldig besturingssysteem Ubuntu .  ;)
Is Linux en Android , van de zelfde Family , of heb ik dat mis  ???

Groet John

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2815 Gepost op: 2011/10/13, 18:37:26 »
Welkom John  =D,

Voor mij ging ook een wereld open! En het klopt dat Android gebaseerd is op Linux :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2816 Gepost op: 2011/10/13, 18:48:55 »
Wel een zeer gestripte linux, volgemikt met java onderdelen ;)

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2817 Gepost op: 2011/10/13, 18:55:11 »
Wel een zeer gestripte linux, volgemikt met java onderdelen ;)

Mja ik las een paar weken terug dat Google zelfs aangeklaagd werd voor het gebruiken van Linux(Unix?) onderdelen die gratis horen te zijn. Vandaar mijn gebaseerd  XD

Offline lanser55

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2818 Gepost op: 2011/10/13, 19:40:04 »
Wel een zeer gestripte linux, volgemikt met java onderdelen ;)

Mja ik las een paar weken terug dat Google zelfs aangeklaagd werd voor het gebruiken van Linux(Unix?) onderdelen die gratis horen te zijn. Vandaar mijn gebaseerd  XD

Ok , dus Android is op Linux gebaseerd , wat gratis is ,
Tja dan dat gedoe met Microsoft en Apple , is gewoon concurrentie ,
Dat er dingen teveel op elkaar lijken , HTC moet per telefoon aan M.S. betalen , Samsung is aan het vechten met Apple , om de Galaxy tab  XD

Linux is gratis , maar als je het in de handel gaat gebruiken , word het blijkbaar anders  ???
Maar ja vind Android beter dan Windows Mobiele , En Linux beter als Windows , MS Windows is nog nooit goed geweest , 7 ook niet , loopt nog steeds regelmatig vast  :evil:
Tevens is Microsoft veel te duur met alles .  :rolleyes:

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2819 Gepost op: 2011/10/13, 19:43:53 »
Wel een zeer gestripte linux, volgemikt met java onderdelen ;)

Mja ik las een paar weken terug dat Google zelfs aangeklaagd werd voor het gebruiken van Linux(Unix?) onderdelen die gratis horen te zijn. Vandaar mijn gebaseerd  XD

Ok , dus Android is op Linux gebaseerd , wat gratis is ,
Tja dan dat gedoe met Microsoft en Apple , is gewoon concurrentie ,
Dat er dingen teveel op elkaar lijken , HTC moet per telefoon aan M.S. betalen , Samsung is aan het vechten met Apple , om de Galaxy tab  XD

Linux is gratis , maar als je het in de handel gaat gebruiken , word het blijkbaar anders  ???
Maar ja vind Android beter dan Windows Mobiele , En Linux beter als Windows , MS Windows is nog nooit goed geweest , 7 ook niet , loopt nog steeds regelmatig vast  :evil:
Tevens is Microsoft veel te duur met alles .  :rolleyes:

Ben het helemaal met je eens =D! Ben al een tijdje de tablet 'oorlog' aan het volgen, maar ben stiekem 'nt wachten tot bijvoorbeeld een ubuntu versie naar de markt komt(als die er al niet is) en een knaller gaat worden.

Offline lanser55

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2820 Gepost op: 2011/10/13, 20:03:21 »
Wel een zeer gestripte linux, volgemikt met java onderdelen ;)

Mja ik las een paar weken terug dat Google zelfs aangeklaagd werd voor het gebruiken van Linux(Unix?) onderdelen die gratis horen te zijn. Vandaar mijn gebaseerd  XD

Ok , dus Android is op Linux gebaseerd , wat gratis is ,
Tja dan dat gedoe met Microsoft en Apple , is gewoon concurrentie ,
Dat er dingen teveel op elkaar lijken , HTC moet per telefoon aan M.S. betalen , Samsung is aan het vechten met Apple , om de Galaxy tab  XD

Linux is gratis , maar als je het in de handel gaat gebruiken , word het blijkbaar anders  ???
Maar ja vind Android beter dan Windows Mobiele , En Linux beter als Windows , MS Windows is nog nooit goed geweest , 7 ook niet , loopt nog steeds regelmatig vast  :evil:
Tevens is Microsoft veel te duur met alles .  :rolleyes:

Ben het helemaal met je eens =D! Ben al een tijdje de tablet 'oorlog' aan het volgen, maar ben stiekem 'nt wachten tot bijvoorbeeld een ubuntu versie naar de markt komt(als die er al niet is) en een knaller gaat worden.

Dat zou inderdaad mooi wezen een Ubuntu Tab =D

Ze hebben al eens netbook's met Linux verkocht , wel simpel , en met Windows ce , de zelfde , toen was de Linux ook al veel betrouwbaarder en sneller =D

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2821 Gepost op: 2011/10/15, 11:32:49 »
Android heeft nog wel heel wat aanpassingen nodig, maar het is een leuk project :)

Lekker: offtopic :P
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2822 Gepost op: 2012/04/08, 22:30:19 »
Topic gesloten omdat het te lang werd. We gaan hier verder...
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/stel-jezelf-voor-%28vervolg%29/
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...