Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot Ubuntu 10.04 & Linux Mint 9 Gnome  (gelezen 1110 keer)

Offline hanns

  • Lid
Dual boot Ubuntu 10.04 & Linux Mint 9 Gnome
« Gepost op: 2010/08/14, 20:07:59 »
Hallo,
Ik heb de smaak te pakken van Linux.Nu wil ik graag een dual-boot maken van de topic opening.Hoe pak ik dat aan?Hoe zit dat met GRUB?Veranderd daar iets aan?Dit word voor mij de 1 keer dat ik ga dual boten en heb zo veel gelezen dat ik er dol van word.Wat mij er van weer houd,is de GRUB.Ik heb met GParted dit gezien van mijn schijf.Er zitten er in totaal 4 in.Hier staat Ubuntu op:
/dev/sbd1 in GParted.

Partition          File System                Size             Used          Unused      Flags
unallocated      unallocated                1.00 mb        ------          -------       -----
/dev/sdb1        ext4                         149,78 GiB    7.22GiB       142.57GiB   boot
/dev/sdb2        extended                   3.59GiB        --------        ---------     -----
  /dev/sdb5      linux swap                 3.59GiB        --------        ---------     -----

Zo ziet het eruit.Nu zou ik graag Mint hier bij op willen zetten en niet op een aparte schijf,want ik heb geen idee hoe dat werkt met GRUB.

Met vriendelijke groet;Han :)   


Offline hanns

  • Lid
Re: Dual boot Ubuntu 10.04 & Linux Mint 9 Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/14, 21:21:46 »
Die site heb ik ook gelezen,maar kom er niet uit.Moet ik nu wel of niet eerst partities maken?De een zegt wel een home,de ander niet.Moet ik ook een nieuwe swap aanmaken?Zoals ik schreef,hoe zit dat met GRUB?Mocht het te moeilijk zijn,dan laat ik het hierbij.en zet Mint wel op een andere schijf.Dan switch ik wel iedere keer van HD.

Gr.Han

Re: Dual boot Ubuntu 10.04 & Linux Mint 9 Gnome
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/15, 11:09:11 »
Ik heb precies hetzelfde draaien wat jij wilt alleen min harde schijf is 250 GB

Als je je schijf niet vol hebt kun je Mint gewoon installeren, bij de installatie (zelfde als bij Ubuntu) komt dan de vraag wat je wilt hele schijf of naast elkaar. daar kun je met het schuifje regelen hoeveel gb je wilt gebruiken voor je Mint.

Zou voor de zekerheid als ik jouw was een copy maken van mijn home bestanden, en een backup van evolution als je die gebruikt
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline hanns

  • Lid
Re: Dual boot Ubuntu 10.04 & Linux Mint 9 Gnome
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/15, 12:08:17 »
Leon,

Bedankt.De bestanden staan op een aparte schijf en/of externe schijf.Ik heb het wel eens geprobeerd met de schuif ,maar om eeen of andere reden werkte dat niet.Heb geen idee.Maar ik kan het proberen.

Gr. Han

Offline hanns

  • Lid
Re: Dual boot Ubuntu 10.04 & Linux Mint 9 Gnome
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/15, 18:24:53 »
Hallo,

het is opgelost.Bij stap 4 in Mint,gaf hij aan dat de schijf dev/sdb1 aan ipv /dev/sda1.een idee waarom,maar het staat er op.Waarschijnlijk ben ik hier door in de war geraakt.

Gr. Han