Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: CrossOver Office zal 31 oktober 24 uur lang gratis te downloaden zijn!  (gelezen 5142 keer)

http://www.codeweavers.com/about/general/press/20121029/

Kijk eens aan, goed nieuws voor de mensen die CrossOver Office altijd al een kans wilden geven maar liever niet wilden betalen! :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Kijk eens aan, goed nieuws voor de mensen die CrossOver Office altijd al een kans wilden geven maar liever niet wilden betalen! :)

Bedankt voor de tip! Ik heb dat CrossOver destijds opgehaald bij die Lame Duck Challenge en er een uitstekende indruk van gekregen. Ik ga het nu weer ophalen, puur voor het geval dat.

Maar persoonlijk hou ik het wel op Libre Office. Dat is genoeg voor mijn persoonlijke behoeften en nog veel meer.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Handige tip, waarvoor dank!  :)

Ga 'm ook binnenhalen "voor het geval dat". Zelf heb ik 't niet nodig, maar mijn kinderen wellicht wel (wegens intensieve uitwisseling van .docx-bestanden op de universiteit).

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Zelf heb ik 't niet nodig, maar mijn kinderen wellicht wel (wegens intensieve uitwisseling van .docx-bestanden op de universiteit).
Ja, precies. Heel erg tot mijn ergenis kom je in het onderwijs nergens zonder Microsoft Office producten. Je kan ze als student, leerling en docent dan ook bijna voor niets aanschaffen via diverse kanalen.

Ik moest een tijd geleden overigens nog stevig de buik vasthouden toen de sportclub een mailtje rondstuurde met een indelingsrooster in docx formaat. De protesten waren legio. Ik had het niet eens in de gaten tot dat gekrakeel begon. Tjongejonge, wat een gedoe was dat eigenlijk, die moderne formaten ... . Het is nu gelukkig overgewaaid.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline emiel1976

  • Lid
Als ik het niet neem ik het ook. Heb al wat gecontroleerd of mijn programma's en games worden ondersteund. De enkeling die ik opzocht werkte niet of slecht dus ik hoop dat anderen wel werken en dat ik net de verkeerde testte.

Offline Soul-Sing

  • Lid
grappig. ze hebben dit 3/4 jaar terug ook gedaan. het is echt gratis. maar "men" was op het moment supreme wel erg moeilijk bereikbaar. :)

Offline RikRik

  • Lid
Bedankt voor de tip !

@Pjotr, jvecht en Rik: Graag gedaan! :)



Just  a heads-up:
Vandaag is de dag :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
@Pjotr, jvecht en Rik: Graag gedaan! :)



Just  a heads-up:
Vandaag is de dag :D

mooi, maar nog geen mailtje van hen terug :/

Klopt. Je kunt direct CrossOver downloaden, installeren en gebruiken en binnen een paar werkdagen krijg je een mailtje terug met een link naar je account-pagina alwaar je kunt genieten van de 12 maanden ondersteuning :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Klopt. Je kunt direct CrossOver downloaden, installeren en gebruiken en binnen een paar werkdagen krijg je een mailtje terug met een link naar je account-pagina alwaar je kunt genieten van de 12 maanden ondersteuning :)

ah :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Ik heb hem! Yeah ... .

Txs!!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline axelv

  • Lid
Ik heb hem ook gedownload, wel de *.bin file. Zo kan ik hem op elke linux distro installaren  8-)

@Vistaus: bedankt voor de tip!

Heb hem ook en zal het eens testen.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar ik kan hem niet terugvinden in de launcher (Ubuntu 12.04).

@axelv: Graag gedaan :)
@Johan: Ja hij komt pas in de Dash na uit- en inloggen.

Offline Ramana

  • Lid
Goede tip!  :)

Offline RikRik

  • Lid
CrossOver staat er op en nu maar eens zoeken naar m'n, al weer oude (legale) Microsoft Office cd's.  :D

Vraagje: Werkt CrossOver als Wine? Of werkt CrossOver met een totaal andere en een eigen ontwikkelde techniek?

Edit: Nog een vraag, is de ia32-crossover_11.3.1-1_amd64.deb over een jaar nog te gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 18:43:46 door RikRik »

Offline Bloom

  • Lid
Crossover is een bedienings- en configuratie-interface voor Wine.
En ja: de software blijft bruikbaar, het is alleen de gratis ondersteuning die dan stopt.

Crossover is een bedienings- en configuratie-interface voor Wine.
En ja: de software blijft bruikbaar, het is alleen de gratis ondersteuning die dan stopt.

En CrossOver wordt gebouwd op de stabiele versie van Wine met wat patches om sommige games te kunnen draaien.

Offline Pfoeh

  • Lid
Dank voor de tip. Heb hem binnengehaald. Wie weet komt het ooit nog eens van pas... :)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline RikRik

  • Lid
Crossover is een bedienings- en configuratie-interface voor Wine.
En ja: de software blijft bruikbaar, het is alleen de gratis ondersteuning die dan stopt.

En CrossOver wordt gebouwd op de stabiele versie van Wine met wat patches om sommige games te kunnen draaien.
Ik gebruik Wine versie:  wine 1.4.1  Welke versie gebruikt CrossOver dan? Een W prog die bestaat uit één exe file geeft verschillende resultaten tussen Wine en Crossover, volgens mij komt dit door de verschillende wine versies.
Het is wel grappig dat Crossover eerst een virusscan uitvoert voor het starten van een exe file.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Het is wel grappig dat Crossover eerst een virusscan uitvoert voor het starten van een exe file.
Dat is meteen ook de reden waarom ik er huiverig voor ben, om CrossOver te installeren.... Je zet de deur wel meteen open voor Windowsvirussen. In mijn mooie glanzend schone Linux. :(

Ik heb de CrossOver-pakketten wel binnengehaald, maar ik ga ze daarom waarschijnlijk niet gebruiken.

Als er een virus is dan gooi je gewoon het verborgen mapje .cxoffice weg en dan ben je ervan verlost (net als bij Wine je dan .wine weggooit).

Offline RikRik

  • Lid
CrossOver Office geïnstalleerd, vandaag de Microsoft Office cd gevonden en installeren maar, eerst werden enkele lettertypes geïnstalleerd en vervolgens kwam het schermpje: productcode invoeren.
Productcode? Ik werk blijkbaar te lang met Ubuntu, ik was gewoon vergeten dat je serienummers en productcodes moet invoeren om een betaalde software te installeren. Een immens lange serie van Hoofletter en cijfers waarvan enkele niet meer leesbaar waren. Na heel veel pogingen toch gelukt, de installatie was begonnen. Halverwege de installatie een foutmelding, een onduidelijke code en de optie om de installatie af te breken..  :evil:
Laat maar, ik werk al jaren zonder Microsoft  ;)