Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Router krijgt geen ip van modem [Opgelost]  (gelezen 3780 keer)

Offline BBB

  • Lid
Router krijgt geen ip van modem [Opgelost]
« Gepost op: 2011/07/22, 19:29:12 »
Deze vraag heeft niets met Ubuntu te maken, maar ik wil hem toch hier stellen omdat ik hier actief ben en men hier wel wat weet.
Internet probleem bij een kennis van mij.

Wie geen zin heeft om te lezen:
Geen internet, router krijgt geen ip instellingen van modem. Netwerk werkt wel.


voorheen: oude router/modem Zyxel (telfort adsl) --> switch --> computer
nu: Zyxel ingesteld op bridge (alleen modem) --> TP Link Router --> switch
geen probleem met internet.

Paar dagen later:
1 ADSL storing KPN in mijn regio, vaste telefoon eruit, en langzaam internet. (heb dus geen VOIP)
2 Week later: telefoon werkt weer, internet helemaal niet, TP Link Router krijgt geen ip adres en instellingen door bij WAN, wat er eerst wel was.
3 KPN zat in de straat hierachter te werken, kabelschade was de storing volgens KPN.nl

KPN gebeld...nee we kunnen je ADSL niet doormeten, dan moet je Telfort bellen --> Telfort: we testen nu je lijn, ja is goed.
Modem voor de splitter gezet, router terug op routing, geen sjoege, opnieuw Telfort gebeld: Ja, we krijgen wel contact met je router maar hij zegt niks terug. Je modem is waarschijnlijk kapot.
Ondertussen is de storingsmelding van KPN.nl af, zonder dat het balletje groen is geweest (voor de niet kpn ervaringsdeskundigen hier, groen = opgelost ;)  
Staan maar max. 10 storingen op de site.

Aangezien ik niet bij KPN (Telfort klant, dus we helpen je niet, ook al zijn de lijnen van ons en huurt Telfort van ons) en Telfort kan aankloppen (Het kan ons niet zoveel schelen, je bent geen zakelijke klant, je mag wel een nieuwe modem in bruikleen maar dan moet je met een jaar verlengen), vraag ik het hier maar even.

Denken jullie dat er iets bij de provider niet klopt, of dat mijn modem kapot is, of dat mijn instellingen verkeerd staan.
Het lijkt mij de eerste, want het internet deed het, geen instellingen veranderd en dat de modem kapot zou zijn zou ook wel toevallig zijn, dat die precies het loodje legt als er een storing is. De lampjes van de modem doen het gewoon en ik kan ook op de instellingen van de Zyxel, dus contact met de computer maakt die wel, en de modem krijgt ook een DSL signaal door, kijkende naar het lampje.








« Laatst bewerkt op: 2011/07/23, 15:36:42 door BBB »

Re: Router krijgt geen ip van modem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/22, 19:51:48 »
Een dergelijk probleem had ik met UPC. Alles leek te werken aan het modem maar geen internet. Kijkt u maar u eigen thuis-netwerk na. Eindelijk na een week iemand die naar mij wilde luisteren. Kunt u mijn modem resetten?, natuurlijk mijnheer. Na twee minuten weer internet. Ik weet niet of jij gevraagd hebt om je modem te resetten? Dus vanaf hun kant, niet op het modem zelf.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline BBB

  • Lid
Re: Router krijgt geen ip van modem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/22, 20:31:15 »
Volgens mij hebben ze dat niet gedaan.
De helpdeskmedewerker vroeg me wel zelf om hem te resetten, dit heb ik gedaan via de reset knop en ook via de beheerpagina van de modem.
Ik zal ze eens even bellen morgen (als ze werken in het weekend)

Offline BBB

  • Lid
Re: Router krijgt geen ip van modem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/23, 15:36:22 »
Waarschijnlijk hebben ze met de storing een en ander vernieuwd, waar mijn oude modem niet meer mee overweg kon.
Modem verwisseld, had er nog 1 liggen, en hij doet het weer.

Re: Router krijgt geen ip van modem [Opgelost]
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/23, 16:04:31 »
Mooi zo. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.