Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] ABNAMRO site inloggen  (gelezen 3714 keer)

[opgelost] ABNAMRO site inloggen
« Gepost op: 2012/09/11, 10:56:30 »
Vorig jaar: Kubuntu 10.10, Chrome x.x en Firefox x.x inloggen op abnamro lukte niet meer (ik weet niet wat er gebeurd is, maar het werkte niet meer)
paar maanden terug: Kubuntu 10.10 Chrome x.nieuwer inloggen ging weer wel, maar geld overmaken niet (iets met javascript wat niet werkte, verder niet naar gekeken en virtuele Win7 machine gebruikt), ook Firefox x.nieuwer werkt niet.

Nu: Kubuntu 12.04, Firefox 15.0, inloggen op abnamro.nl lukt niet. Het scherm (https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.html) waar je je rekening- en pasnummer moet ingeven blijft blank (wit)
Getest met rekonq 0.9.1: inloggen lukt wel (maar browser is verder niet ondersteund)
Getest met chromium 18.0: inloggen lukt ook
Getest met Chrome 21.0: inloggen lukt en geld overmaken ook.

Waar moet ik het zoeken dat het bij Firefox mis gaat??

en een zijdelingse vraag: waarom vraagt Chrome standaard om wachtwoord voor KWallet??
« Laatst bewerkt op: 2012/09/11, 12:11:38 door Snowmiss »


Kubuntu (sinds 6.06) 12.04 LTS

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ABNAMRO site inloggen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/11, 11:19:12 »
Bij mijn geen problemen met die webstek (Firefox 15, Xubuntu 12.04).

Welke add-ons en plugins heb je geïnstalleerd in je Firefox? Dingen als NoScript en zo?

Offline midas

  • Lid
Re: ABNAMRO site inloggen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/11, 11:53:23 »
Citaat
en een zijdelingse vraag: waarom vraagt Chrome standaard om wachtwoord voor KWallet??

Bij Kubuntu staat KWallet (wachtwoordmanager) standaard ingeschakeld. Als het goed is zie je het icoontje van KWallet ergens op de taakbalk na opstarten. Gewoon even met de rechtermuisknop op klikken en uitschakelen. Ook onder 'Systeem Settings' zie je het instellen van KWallet bij het eerste icoontje (linksboven) met de naam 'gebruikers-accounts' staan....daar kun je het ook uitschakelen.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: ABNAMRO site inloggen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/11, 11:59:20 »
Bij mijn geen problemen met die webstek (Firefox 15, Xubuntu 12.04).

Welke add-ons en plugins heb je geïnstalleerd in je Firefox? Dingen als NoScript en zo?

Enige geïnstalleerde is Ghostery. Ik zal deze eens uitschakelen, kijken of dat het probleem veroorzaakt in Firefox. De geteste Chrome heeft namelijk ook Ghostery aan staan. Deze heeft dus op dit moment geen Ghostery aanstaan.

Citaat
en een zijdelingse vraag: waarom vraagt Chrome standaard om wachtwoord voor KWallet??

Bij Kubuntu staat KWallet (wachtwoordmanager) standaard ingeschakeld. Als het goed is zie je het icoontje van KWallet ergens op de taakbalk na opstarten. Gewoon even met de rechtermuisknop op klikken en uitschakelen. Ook onder 'Systeem Settings' zie je het instellen van KWallet bij het eerste icoontje (linksboven) met de naam 'gebruikers-accounts' staan....daar kun je het ook uitschakelen.

Ik had hem al gevonden (moet af en toe ook niet zo snel een vraag online gooien ;))
« Laatst bewerkt op: 2012/09/11, 12:06:19 door Snowmiss »


Kubuntu (sinds 6.06) 12.04 LTS

Offline midas

  • Lid
Re: ABNAMRO site inloggen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/11, 12:07:12 »
De domste vraag is de vraag die je niet stelt :)

Maar ik denk inderdaad dat Ghostery de boosdoener is, gewoon uitschakelen voor banksite's....
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: ABNAMRO site inloggen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/11, 12:10:30 »
De domste vraag is de vraag die je niet stelt :)

Maar ik denk inderdaad dat Ghostery de boosdoener is, gewoon uitschakelen voor banksite's....

Maar zoals ik het nu zo gauw even ze, moet dat handmatig (geen probleem overigens).

Ik kan wel de boosdoener uitschakelen, maar dan geldt dat weer voor alle websites.

edit: het is wel mogelijk Ghostery per website uit te schakelen.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/11, 13:44:07 door Snowmiss »


Kubuntu (sinds 6.06) 12.04 LTS

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ABNAMRO site inloggen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/11, 22:39:10 »
Ik kan wel de boosdoener uitschakelen, maar dan geldt dat weer voor alle websites.

edit: het is wel mogelijk Ghostery per website uit te schakelen.
Ghostery moet ik hier ook uitschakelen om deze banksite te gebruiken (andere banksites werken hier nog wel ondanks Ghostery).

Is dit een zogenaamde "valse" melding of maakt de site gebruik van  http://www.ghostery.com/apps/omniture ?
Klik links bovenin op Documentatie