Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Nexuiz geen textures  (gelezen 1348 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
[OPGELOST] Nexuiz geen textures
« Gepost op: 2009/11/09, 11:53:17 »
Een tijdje terug had ik Nexuiz geïnstalleerd en gespeeld. Het werkte toen allemaal prima.
Daarna had ik een keer problemen met mn video kaart dus had ik opnieuw (misschien andere, dat weet ik niet meer) nvidia drivers geïnstalleerd. De game loopt nog steeds goed en soepel. Alleen ik zie geen textures; de bots en items om op te pakken zijn allemaal onzichtbaar. Maar ik pak ze wel op als ik erover loop....

Wat gegevens:
Ik draai Karmic 64 bits en heb nvidia-glx-173 als hardware driver in gebruik.
Ik heb ook nvidia-glx-185 geprobeerd, maar dan is de hele game super traag en loopt het CPU percentage hoog op.

Iemand een idee hoe ik dit fix?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 16:24:32 door Wazzzaaa »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nexuiz geen textures
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 15:42:50 »
Misschien werkt het oude configbestand tegen. Misschien moet je eens proberen om dat bestand te verwijderen? Ik geloof dat het in .nexuiz staat, maar dat weet ik niet zeker. Anders doe je een
locate /home/*.cfg
in je persoonlijke map.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nexuiz geen textures
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 15:55:41 »
hmz, ik heb dat geprobeerd. Daarna heb ik de hele map ~/.nexuiz verwijderd.
Helaas bieden beiden geen oplossing..
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nexuiz geen textures
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 16:17:02 »
Ik heb nexuiz nu helemaal eraf gegooid en opnieuw installed. Nog steeds hetzelfde probleem.
Iets dat me opviel toen ik het in en terminal startte:

NVIDIA: could not open the device file /dev/nvidiactl (Permission denied).
NVIDIA: Direct rendering failed; attempting indirect rendering.

En toen deed ik:
sudo /usr/games/nexuizEn dan doen de textures het wel! Weet iemand hoe ik dit fix? Lijkt me niet dat je root rechten nodig moet hebben om een game te spelen toch?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
[OPGELOST] Nexuiz geen textures
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/09, 16:23:52 »
Mijn user had dus geen lees/schrijf rechten op de nvdia devices
Ik heb het gefixt middels:
 - Voeg jezelf toe aan de groep 'video'
 - opnieuw inloggen
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 16:31:54 door Wazzzaaa »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!