Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: router crasht bij opstarten  (gelezen 1585 keer)

Gast

  • Gast
router crasht bij opstarten
« Gepost op: 2006/03/28, 18:04:54 »
Hallo beste mensen,

Ik heb een raar probleem, vind ik zelf dan. Als een linux opstart zowel suse 10, kubuntu 5.40 als ubuntu 5.10 opstart dan heb ik aanvankelijk geen internet verbinding en ook valt op dat moment bij mijn huisgenoten het internet uit. Ik kan echter wel bij mijn router inloggen en op het moment dat ik deze opnieuw een internetverbinding laat zoeken door op de knoppen release/renew te drukken werkt alles weer. Het lijkt mij dat dit niet normaal is. Ik dacht dat het probleem in de dhcp zou zitten dus ik heb geprobeerd dat te vermijden maar dat lukt niet echt. Weet iemand hier een oplossing voor?

Netwerk kaart: standaard broadcom op MB.
router: SMC barricade

router crasht bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/28, 19:59:36 »
Dat klinkt als een serieus brakke router :/ Probeer lan poort 1 op de router eens te vermijden, sommige delen de  lan1 en wan poort.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
router crasht bij opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/28, 20:09:41 »
Het zou niet mogen, maar heeft 1 van de pc's geen vast IP?
Upgrade anders eens de firmware. Heb er hier ook zo eentje.
advanced setup, links tools, firmware upgrade.
Download eerst de nieuwe firmware van de site natuurlijk :)

lucas123

  • Gast
router crasht bij opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/07, 21:46:45 »
Ik heb het zelfde probleem en een brakke router..... ik heb dus een nieuwe gekocht en het probleem is het zelfde. OPstarten zonder de kabel in de PC en pas plaatsen als Ubuntu is opgestart blijkt wel te werken.
We even via systeem, beheer netwek de ethernetkaart opnieuw activeren. Ik heb nu echt alles afgezocht maar niemand weet raad. Is het misschien geen router probleem maar een modem wat niet mee wil spelen??

router crasht bij opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/08, 14:58:47 »
Wat voor modem?
Wat voor router?
DHCP of vaste ip adressen?

lucas123

  • Gast
router crasht bij opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/09, 10:25:10 »
sweex router
sweex 4 poorts switch
Alcatel modem
DHCP
Heb over dit verhaal ook al een hele tijd in de chat gehangen en diverse oplossing zijn aangedragen echter zonder resultaat. Via terminal venster alle gegevens al diverse keren gecheckt geen fouten, maar ik kan er prima mee leven. Ik start gewoon op zonder internetkabel en plug deze in als Ubuntu volledig is opgestart daarna gaat het allemaal prima!!  Download snelheid +/- 420 Kbs Is sneller als in Window$ daar haalde ik maar 380 Kbs dus valt er wat te klagen ......eigelijk niet. Ik heb ook geen MS software meer draaien dus daaruit blijkt wel tevreden, tevreden...