Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ICEautority  (gelezen 1365 keer)

Gast

  • Gast
ICEautority
« Gepost op: 2006/03/05, 23:04:16 »
mensen, ik ben 'n niewby, ben windows zat en probeer linux in me eentje te beteugelen, ben er al achter gekomen dat win en lin niet te verglijken valt, heb alle nieuwby page's al gelezen en zeker over dit onderwerp..... 4 dagen ben ik nou al aan het lezen, elke keer gaat er wel iets anders mis. sweed sweed windows, maar ja, linux is veiliger dus niet zeuren.

was aan het downloaden met een zelf geinstaleerd torrent programma (knap he, zeker als je bedenkt dat ik 1 dag bezig ben geweest om uit te zoeken in welke dir die packed installer het ding verstopt), maar goed het DL kon beginnen. 's morgens waren de dl's gestopt met een rode text "disk full" maar dat klopte helemaal niet. opnieuw opgestart. wat denk je? gaat niet meer en ook niet in de ander 4 modes zoals fail safe en zo.
de foutcode was "your session only lasted less than 10 seconds" en iets over een volle schijf. verder zei het ding "unable to read ICEAutority file /home/guest/.iceautority.

gaan we maar weer googelen.
en vinden

sudo chown guest /home/guest /.ICEautority
sudo chmod 600 /home/guest/.ICEautority
of
chown -r guest /home/guest
of
chown guest ~/.ICEautority
chmod 777 ./.ICEautority
of
chmod 777 /home/guest/.ICEauthority
rm -Rf /home/guest/.ICEautority
of
rm -rf /tmp/
mkdir /tmp
chmod rf ~/.ICE
startx

heb het allemaal gedaan. ben er geweest. heb het gezien maar nog werkt het kank.....ehem.... ding niet. BtW heb deze regels ingetikt in recovery mode (vlak na aanzetten computer heb je 2 seconden tijd en dan kan je kiezen uit een aantal boots ik heb ze ALLEMAAL gedaan MET en zonder sudo, in de root en in de /root.
hij blijft zeggen "cannot access no such file or directory" ik kan het niet meer aan, heb hartklachten, ben in 4 dagen tijd heel oud geworden, me haren zijn grijs, ben impotent, eet niet meer en kan niet slapen (wel zuipen haha) hmmm misschien moet ik wat bier over een pci slot gieten??
anyway ............HHHHeeeeeEEEELLLLp

ps dit mailte is afkomstig d.m.v. life cd van ubuntu






> 's morgens waren ze gestopt met een rode text "disk full"
> maar dat klopte helemaal niet.

Dat is wat ik vanochtend zei toen ik je papiertje zag: "disk is vol".
Wat te doen? Je compu start nog wel begrijp ik.
Wacht tot het inlog scherm.
Toets alt+ctrl+F1 om in een tekstmode te komen
log in
het commando 'df -h' geeft je een overzicht van alle partities, en hoe
vol die zijn. Daar is eentje bij die moeilijk doet.
Let vooral op waar deze partitie gemount is. Daar moet je dingen
weggooien.
Laat weten hoe dit afloopt.
En geef niet te snel op.





"Het Ding" kan wel zeggen dat de schijf vol is maar ik zeg dat het niet zo is want anders was het probleem wel zo oppgelost....
/dev/hda1 .......5,7g - 3,9g - 1,6g - 71% /
tmpfs....... 253m - 0 - 253m - 0% - /dev/shm
tmpfs....... 253m - 13m - 240m - 5% /lib/modules/2.6.12-10-386/volatile
de andere partities laat hij niet zien





>  de andere partities laat hij niet zien

Da's vreemd. Hoezo niet? Je hebt wel andere partities?
Mja.
Van een afstand is dat moeilijk ruiken.





via life-cd laat hij wel de andere partities zien nl,       hda1           /dev/hda1     ext3     5,77g
                                                                                                 swap         /dev/hda3                  290mb
                                                                                                 hda2         /dev/hda2      vfat     9,77g
                                                                                                 hda4         /dev/hda4      vfat     98g






heb al de bovengenoemde oplossingen gevonder met google. ik heb ze allemaal nog een keer geprobeert met de ctrl-alt-f1 weer met en zonder sudu.....geen resultaat ook zegt het ding iets van
iceTransTransNoListen: unable to find transport: tcp
en
ice transmkdir: erroreuid !=Q /dev/x will not be created

bij de boven staande commandos kreeg ik elke keer "no such file pressent" en "can't create dir" en nog meer van dat soort gruwels

ik zou echt graag willen weten hoe ik dit oplos maar meer "waarom" ik deze foutmeldingen krijg


bedenk me net dat ik wel die firewall heb geinstalleerd, die van de packed installer, zou dat er iets mee te maken hebben?

ICEautority
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/05, 23:50:57 »
De uitvoer van df -h mist een paar kolommen, zou er ongeveer zo uit moeten zien:

Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda1              36G  5.7G   28G  18% /
varrun                252M   96K  252M   1% /var/run
varlock               252M  4.0K  252M   1% /var/lock
udev                  252M  140K  252M   1% /dev
devshm                252M     0  252M   0% /dev/shm
Zou je de volledige uitvoer eens mee kunnen sturen?

Gast

  • Gast
ICEautority
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/06, 10:04:47 »
ubuntu@ubuntu:~$ df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/mapper/casper-snapshot
                      2,0G  1,3G  671M  65% /
tmpfs                 253M  4,0K  253M   1% /dev/shm
tmpfs                 253M   13M  240M   5% /lib/modules/2.6.12-9-386/volatile
tmpfs                 253M   12K  253M   1% /tmp
tmpfs                  10M  2,9M  7,2M  29% /dev


en toch zijn er meer partities zie....
via life-cd laat hij wel de andere partities zien nl,       hda1           /dev/hda1     ext3     5,77g
                                                                                                 swap         /dev/hda3                  290mb
                                                                                                 hda2         /dev/hda2      vfat     9,77g
                                                                                                 hda4         /dev/hda4      vfat     98g

Gast

  • Gast
ICEautority
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/06, 10:07:29 »
df -h in knoppix laat zien

/dev/hda1 .......5,7g - 3,9g - 1,6g - 71% /
tmpfs....... 253m - 0 - 253m - 0% - /dev/shm
tmpfs....... 253m - 13m - 240m - 5% /lib/modules/2.6.12-10-386/volatile

niets meer!

ICEautority
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/06, 11:12:40 »
Okee, schijven zijn dus niet vol. Start nog eens op in recoverymode en doe het volgende:

wget http://ubuntulinux.nl/files/pastebin
ls -l /home/guest | python pastebin

Het eerste commando download een script om dingen naar internet te versturen, het tweede commando verstuurt de lijst van wat er in je homedir staat naar http://paste.ubuntu-nl.org

Stuur de url eens mee die het tweede commando geeft.

Gast

  • Gast
ICEautority
« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/06, 14:35:57 »
sorry dat het zo lang duurde maar er ging iets mis met de post

http://paste.ubuntu-nl.org/9783

Gast

  • Gast
ICEautority
« Reactie #6 Gepost op: 2006/03/07, 11:22:51 »
probleem opgelost

een simpele oplossing door een nieuwe gebruiker aan te maken dan de files in home waarvan je zeker weet dat ze oke zijn verplaatsen naar een nieuwe mab.
bij de gebruiker waar het mis ging (in dit geval guest) de home mab wissen en de mab van de nieuwe gebruiker copieren. dan de files warvan je zeker weet dat ze goed zijn en tata het ding doet het weer....

ik heb veel gelezen over dit probleem maar zo simpel had ik het zelf niet kunnen bedenken (een vriend van me wel) leek me nuttig om dit te vermelden voor andere gebruikers