Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VmWare met meerdere gebruikers  (gelezen 599 keer)

VmWare met meerdere gebruikers
« Gepost op: 2019/09/24, 11:29:39 »
Hi all, ik zit met een klein probleempje. Ik heb een gebruiker laten we zeggen, "piet", en die installeert Ubuntu. Vervolgens installeert hij VmWare. Dit werkt allemaal helemaal goed.
Nu is er de volgende dag een andere gebruiker op dit systeem die ook dit systeem wil gebruiken, laten we zeggen "jan". Via alt+ctrl+f2 logt jan de gebruiker root waarvan we een vast afgesproken wachtwoord gebruiken. Hij maakt een gebruiker jan aan. Nu kan gebruiker jan inloggen op het zelfde systeem als piet. Alleen raken we in grote problemen wanneer jan VmWare wil starten. Een simpele rechtenkwestie dacht ik eerst maar met het toevoegen van jan aan allerlei groepen komen we er niet.

Help!

Thx, Pit

Re: VmWare met meerdere gebruikers
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/02, 17:12:07 »
Echt niemand die een idee heeft?

Gewoon maar weer naar virtualbox overstappen wss.

Pit

Offline EvC

  • Lid
Re: VmWare met meerdere gebruikers
« Reactie #2 Gepost op: 2019/10/02, 18:29:46 »
Ik neem aan dat er een andere gebruiker aan de gastheer (host) wordt toegevoegd.

Hoewel ik geen ervaring heb met Linux + VMware Player en meerdere gebruikers, vraag ik me af of de non-commercial versie het wel toelaat?
Iemand die met een licentie VMware Workstation gebruikt zou het antwoord kunnen geven.

VirtualBox werkt met vboxuser(s). Voor zover mij bekend heeft VMware Player niet iets vergelijkbaars.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes