Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSI Notebook met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix  (gelezen 760 keer)

Offline force317

  • Lid
MSI Notebook met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Gepost op: 2008/06/07, 17:40:26 »
Heb vanmorgen op mijn notebook Kubuntu 8.04 KDE4 Remix geinstalleerd. Is prima verlopen, geen problemen. Heb vervolgens diverse applikaties waaronder ook KOfiice voor KDE4 geinstalleerd. Op de website van Kubuntu heb ik wel gezien dat daar een KDE 4.0.5 staat terwijl mijn KDE 4 versie 4.0.3 is. Wordt KDE 4 misschien niet automatisch geupdate?

Voordat ik vanmorgen Kubuntu 8.04 KDE4 Remix installeerde had ik eerst eens Ubuntu 8.04 geinstalleerd. Die zette al direkt een update van 127MB klaar voor download. Kan het zijn dat de KDE4 interface geen onderdeel is van de automatische update na opstarten van de pc ?
Kan je dit ergens verifiëren?

En tenslotte : als KDE4.1 uitkomt, zal deze zich automatisch over KDE4.0 installeren of niet .
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
MSI Notebook met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 19:12:38 »
1) KDE heeft reeds een beta uit voor 4.1. Hier vind je instructies om deze te installeren: http://kubuntu.org/announcements/kde-4.1beta1.php
Niet alles waar een nieuwe versie van bestaat komt automatisch in ubuntu. Het is de taak van de "package maintainer" om een nieuwe package te maken voor applicatie X, versie Y. Gewoon een beetje geduld hebben :)
2) kubuntu heeft net als ubuntu ook een update notificatie icoontje. Als er updates voorhanden zijn, zie je dat in de taakbalk. Er komen wel degelijk regelmatig updates binnen voor KDE 4 / KDE 4 applicaties. Ik denk dat ik er ondertussen al een 10-tal heb zien passeren.
3) Als KDE 4.1 uitkomt zijn er 2 mogelijkheden :)
   a) Ofwel wacht je op kubuntu 8.10, want deze zal zeker KDE 4.1 hebben
   b) Ofwel maak je gebruik van zogenaamde backports die de kubuntu ontwikkelaars zullen maken (hoop ik :) ) om KDE 4.1 te installeren. Ik vermoed wel dat KDE 4.1 zal draaien op 8.04, maar misschien is het beter meteen 8.10 te installeren

Wat je ook doet, KDE 4.1 zal pas stabiel verklaard worden in augustus of september vermoed ik, dus gewoon een beetje geduld hebben, of de beta installeren zoals ik eerder al aangaf.

Offline force317

  • Lid
MSI Notebook met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/07, 20:07:25 »
Bedankt voor de info. Voorlopig zit er dus niks anders op dan KDE 3 en 4 tegelijk te gebruiken, totdat KDE zijn pakketten gemigreerd heeft naar versie 4. Nog een klein vraagje over mijn notebook. Alles werkt prima, nu ook mijn draadoze beveiligde netwerkverbiding geaktiveerd. Alleen zie ik geen indikator in Kubuntu van de stand van mijn batterij ... dat kon wel eens vervelend zijn niet ? Bestaat er zo'n pakketje dat dit onder Kubuntu voor je bijhoud ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
MSI Notebook met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/07, 20:14:44 »
Blijkbaar wel :)
- klik met de rechtse knop van de muis in de tray (dus waar uw uurwerk staat enzo)
- klik "add widgets"
- selecteer "Battery Monitor"
- klik "add widget"
Als alles goed gaat zou er nu een batterij icoontje moeten staan. Kan het echter niet verifiëren, want ik heb geen laptop :(

Offline force317

  • Lid
MSI Notebook met Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/07, 20:29:57 »
Yep, werkt prima, bedankt !
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.