Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen  (gelezen 1278 keer)

[Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Gepost op: 2009/05/07, 22:17:38 »
Ik draai al vanaf de beta editie 9.04 en heb steeds updates bijgewerkt, maar heb nog een probleem, en dat is dat soms letters in menu's en vensters niet worden getoont, maar na bv. een pagina refresh in firefox weer gewoon zichtbaar.

Ik heb al gegloogled, maar kon niets vinden, weet iemand hier misschien een oplossing? of heb je ook dit probleem?


Offline JvH

  • Lid
Re: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/08, 13:46:45 »
Screenshot?

Re: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/13, 07:13:13 »
http://img154.imageshack.us/img154/8922/schermafdruke.png

Daar kun je een screenshot zien, wie herkent dit? Het is zoals je ziet niet alleen in Firefox, maar ook in de taakbalk.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 07:17:13 door koenelsenaar »

Offline JvH

  • Lid
Re: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/13, 08:54:09 »
Zul je altijd zien... doet een letter het niet, is het de meest gebruikte letter uit het alfabet ;)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Niet op Ubuntu althans. Heb wel ooit eens in Windows (Adobe Acrobat) gehad dat de C het niet werd weergegeven :)

Citaat van: koenelsenaar
Het is zoals je ziet niet alleen in Firefox, maar ook in de taakbalk.
Firefox en de taakbalk zeg je. Maar ook nog andere applicaties? Ik zie dat je aMSN en Thunderbird open hebt staan - vallen in die apps zelf ook letters weg?

Re: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/13, 08:58:22 »
Gebruik je soms de Nvidia 96-driver?

Re: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/13, 09:16:51 »
@JvH  Ja, daarin vallen ook letters weg. In Firefox helpt het nog wel eens de pagina te refreshen of om de tekst te markeren met de cursor, maar ik heb het graag opgelost.

Ik heb een MSI K9AGM4-L Moederbord, met onboard videokaart. Chipset is een AMD 690V. Videokaart is een ATI, geloof ik.

Offline JvH

  • Lid
Re: [Ubuntu 9.04] Sommige letters missen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/13, 11:15:44 »
Het lijkt alleen te gaan om de kleine letter e. Maar niet overal - in je bovenste panel en in de menubalk van Firefox bijv. gaat het wel goed zo te zien.

Misschien dat er 1 lettertype is dat bij jou problemen geeft. Misschien kun je proberen om voor de gebieden waar de letter wegvalt eens een ander lettertype in te stellen, kijken of het inderdaad daar aan ligt.

Als het aan je videodriver zou liggen, zoals Cumulus suggereert, zou ik niet verwachten dat er maar 1 letter is die problemen geeft - dan zou ik eerder verwachten dat de tekst helemaal verminkt eruit ziet. Maar goed het zou zomaar kunnen. Ik ben nu ook maar aan het gissen.

In het uiterste geval zou je kunnen proberen de final versie van Ubuntu 9.04 te downloaden en daarmee een schone install uit te voeren.