Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet  (gelezen 1720 keer)

brbtrg

  • Gast
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Gepost op: 2007/12/27, 14:01:21 »
Hallo,

Als ik mijn nvidia TNT2 probeer te installeren via beperkt ondersteunde  stuurprogramma's, kan de resolutie van de monitor na het restarten niet hoger dan 800x600 onder 60hz! Dus dan moet ik die driver weer uitzetten en daarna doet de pc wel weer normaal, maar dan kan ik geen games spelen! Hoe moet ik nu aan een andere driver komen?

standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 14:26:08 »
Even zoeken in Synaptic op NVIDIA, dan de nvidia-glx-legacy aanklikken en installeren.
En dan de driver activeren met:  sudo nvidia-glx-config enable
Lees ook even het stukje wat erbij geschreven is, je zou dan eventueel de nvidia-glx driver kunnen proberen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

brbtrg

  • Gast
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 16:59:59 »
die legacy-driver staat (volgens mij )standaard bij beperkt ondersteunde stuurprogramma's (NVIDIA accelerated graphics driver legacy cards), maar ik zal ze beide (de glx en de legacy) proberen.

brbtrg

  • Gast
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/28, 14:24:17 »
Het werkt niet! Als ik de driver download met Synaptic en op die manier met de terminal probeer te installeren, wacht de terminal even en vervolgens kan je weer een commando invoeren, zonder dat er ok staat ofzo! En na een restart is er niets veranderd!

Offline Pascal2

  • Lid
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/30, 08:49:10 »
Het feit dat je niets meer ziet nadat je dat commando in de console gaf, komt doordat linux alleen iets aangeeft als iets fout gaat, op command-line althans. Dus dat ging goed :)

Linux heeft graag dat je een monitor specificeert, doe je dat niet , dan komt automatisch een "generic" monitor te staan.Betekent trouwens "Algemeen".
Dat wil nog wel eens problemen opleveren bij sommige.

Nu kun je proberen de Xserver opnieuw te configureren, door dit commando uit te voeren.

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
(wachtwoord)

Je krijgt nu een bult aan vragen , die je moet beantwoorden , weet je het antwoord niet , (TAB , dan ENTER) , doorgaan dus.
Uiteindelijk kom je bij een veld waar je de resoluties kunt instellen van de monitor, dat kun je dan via de pijltjes-toetsen en dan op de spatie-balk te drukken. Loop alles na en sla het op.
REBOOT je pc , en het zou weer moeten werken. Hoop ik :)

veel succes , savage
-- To criticize the incompetent is easy; it is more difficult to criticize the competent. --

brbtrg

  • Gast
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/06, 20:08:09 »
Zou ik ook kunnen proberen. Echter, onder ubuntu 7.04 had ik als ik de 'standaard ubuntu driver' activeerde en restarte, hetzelfde probleem met die resolutie en frequentie, én een melding dat de driver niet werkte was ofzo. Onder ubuntu 7.10 heb ik dus hetzelfde, maar zónder die melding! Dus de kans dat het gaat werken is niet al te groot.
Daarbij had ik eerst geprobeerd de driver van de nvidia-site te installeren, maar dat moet in telinit (runlevel) 3 zonder xserver, maar vanaf telinit 2 start de xserver al, dus dat ging niet lukken (tenzij ik half ubuntu herprogrammeer). In ieder geval alvast bedankt (en hopelijk lukt het ooit nog).

Offline ruujan

  • Lid
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/07, 14:29:29 »
Ik heb wel eens het envy-script gebruikt bij onwillige nvidia kaarten:

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html

standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/07, 15:43:25 »
Ruujan het Envy script wordt ontraden op dit forum.
Zie bijvoorbeeld http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15394  post #11

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

brbtrg

  • Gast
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/07, 18:16:33 »
Ik heb trouwens ook al geprobeerd om mijn monitor (een Fujitsu c772)  te specificeren, maar hij staat er niet tussen! Savage zei dat het problemen kan opleveren als je dat niet doet, maar het kan niet! En er zijn ook geen linux-drivers voor!

Offline Pascal2

  • Lid
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/08, 06:35:49 »
Citaat van: brbtrg
Ik heb trouwens ook al geprobeerd om mijn monitor (een Fujitsu c772)  te specificeren, maar hij staat er niet tussen! Savage zei dat het problemen kan opleveren als je dat niet doet, maar het kan niet! En er zijn ook geen linux-drivers voor!
Ja dat klopt ook , daar zijn ook geen linux-drivers voor , maar je kunt wel via de windows-installatie cd van je monitor, je specificaties importeren.
Dan weet linux welke frequenties je monitor heeft.

Vroeger met linux, kon je nog niet importeren , moest je gewoon uitproberen totdat je een monitor-instelling had die werkte.


Dus ga naar : Systeem>Beheer>Screens and Graphics.
Klik naast het woord "Model" , daar vindt je dan "Add" , surf dan naar je windows-cdrom en geef het juiste pad aan en klik op "Import"
De monitor wordt niet automatisch geselecteerd , dus je zult nog een keer in de lijst moeten zoeken , en nu staat jouw monitor er ineens ook tussen .

succes , savage
-- To criticize the incompetent is easy; it is more difficult to criticize the competent. --

brbtrg

  • Gast
standaard ubuntu driver voor nvidia tnt2 werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/12, 13:51:45 »
Ok, dat zal ik proberen! (ik wist niet dat dat zou werken)

Edit: De cd-drivers werkten niet, maar drivers van het internet wel! En nu werkt alles wel! Bedankt!