Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad  (gelezen 12979 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #50 Gepost op: 2011/10/16, 12:43:39 »
Kritiek op de uitslag van deze verkiezing is m.i. ongepast en onrespectvol jegens de gekozenen, jegens de kiezers en jegens het democratische proces als zodanig. Ik betreur dit zeer.

Wat hier alleen past, is een gelukwens aan de gekozenen.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #51 Gepost op: 2011/10/16, 12:52:36 »
enkele overtollige reacties op reacties op reacties verwijderd. .. Zo houden we het proper.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #52 Gepost op: 2011/10/16, 13:06:40 »
Hoeveel er effectief gestemd hebben, weet ik (nog) niet, maar er zijn 46 stemgerechtigden:
https://launchpad.net/~ubuntu-nl-stemgerechtigden
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #53 Gepost op: 2011/10/16, 13:19:26 »
Femke, alle stemgerechtigden hebben idd. een email gehad met de vraag of ze hun stem zouden willen uitbrengen. Ik denk dat het misverstand is dat Ubuntu-NL niet democratisch is, net zoals zo'n beetje alle vrije software gemeenschappen is het een meritocratie. Dat wil zeggen dat zeggenschap gekoppeld is aan geleverde bijdragen, en dat zeggenschap zich zoveel mogelijk beperkt tot de gebieden waar is bijgedragen. Om het meritocratische beginsel vast te houden is er voor gekozen alleen mensen die aantoonbaar aan de gemeenschap hebben bijgedragen stemrecht te geven. Iedereen kan zich aanmelden voor stemrecht, de gemeenschapsraad bepaald wie wel, en wie geen stemrecht krijgen waarbij wordt gekeken naar wat iemand voor de gemeenschap heeft betekend, en hoelang iemand al bijdraagt.

Niet goed gelezen... :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 13:23:01 door Thomas de Graaff »

Offline siegi

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #54 Gepost op: 2011/10/16, 13:20:17 »
Ik snap niet hoe er gediscussieerd of getwijfeld kan worden aan zulke stemming. Al helemaal niet wat dit met man/vrouw vergelijking heeft te maken.
Hier de cijfers trouwens: http://ubuntunl.sensehofstede.nl/election/2/Tussentijdse%20verkiezing%20gemeenschapsraad/results/

En gefeliciteerd Tom en Sense, maak er wat van :).
Inderdaad ook proficiaat voor Tom en Sense.

Maar hoe moet ik deze resultaten interpreteren eigenlijk.
51% van de stemgerechtigden hebben voor sense gekozen?
of 51% van de stemgerechtigden die gestemd hebben kozen voor sense?


Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #55 Gepost op: 2011/10/16, 13:25:32 »
Ik heb even een mail gestuurd naar Sense en Ronnie, zij weten meer over de stemsoftware.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #56 Gepost op: 2011/10/16, 15:29:20 »
Citaat van: Thomas
Iedereen kan zich aanmelden voor stemrecht, de gemeenschapsraad bepaald wie wel, en wie geen stemrecht krijgen waarbij wordt gekeken naar wat iemand voor de gemeenschap heeft betekend, en hoelang iemand al bijdraagt.
Dus wie kort lid is maar zo af en toe iemand hulp biedt, krijgt geen stemrecht of als men die iemand niet mag, dan krijgt die het ook niet. (het vriendjespolitiek)
Nee, zoals er boven staat wordt gekeken naar wat iemand voor de gemeenschap heeft betekend, en hoelang iemand al bijdraagt. Dat is wat anders dan kijken of men iemand mag of niet. Het is natuurlijk wel een gevaar, vriendjespolitiek. Mede daarom heeft de gemeenschapsraad afgelopen vergadering besloten in de toekomst aanvragen van stemrecht openbaar te beoordelen zodat iedereen kan meekijken of dat op goede gronden gebeurd.

Citaat
Weet je dat ik er geen bal van begrijp?
Meritocratie - vrij vertaald: geregeerd door degenen die het verdienen. Hierbij gaat het dus niet direct om de aanleg die men heeft, maar wat men met die aanleg doet. Naast deze veelgebruikte sociale betekenis, heeft meritocratie ook een politieke inslag. Een meritocratie als bestuursvorm impliceert een politieke elite die aan de macht is op basis van de som van individuele verdiensten.

Citaat van: pjotr
en jegens het democratische proces
Het is dus geen democratisch proces! Want diegene die mogen stemmen zijn niet democratisch gekozen!

Staat er ergens een goede uitleg van het hoe en wat en waarom en zo, hoe dit alles werkt hiero?

Idd. het is dus niet democratisch, maar meritocratisch. Zeggenschap moet je verdienen. Langs de zijlijn staan en zeggenschap krijgen past niet binnen de cultuur van vrije software gemeenschappen.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 15:34:56 door Thomas de Graaff »

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #57 Gepost op: 2011/10/16, 15:53:42 »
Daar is een hele tijd terug een discussie over geweest in de periode dat er een "machtsvacuüm" was binnen Ubuntu-NL en er werd dan besloten om in eerste instantie te kiezen voor die meritocratie wat het stemrecht betreft en niet voor de directe democratie met zijn inherente gevaren (niks verhindert om snel even een hoop accounts aan te maken met de enige bedoeling om te stemmen..., om maar één voorbeeld te geven.)
Dat het niet ideaal is, moge duidelijk wezen, maar met het besluit van de gemeenschapsraad om het verlenen van stemrecht op een openbare wijze uit te voeren, is er dan toch weer die sociale controle.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #58 Gepost op: 2011/10/16, 16:10:51 »
Overigens vind ik zelf deze methode niet okee.

Is het dan wel verstandig "nu" en "hier" zo op te reageren.
Was het verstandiger vooraf bezwaar te maken.
Betekent "beschikbaar" stellen ook niet "instemmen met" de gestelde procedures.
Was er ook zo veel commentaar en bezwaar geweest als de uitslag omgekeerd was geweest.
Veranderd er iets aan de uitslag als bekend is hoeveel er gestemd hebben.
Is het gepast richting de stemmers en andere kandidaten om de procedure achteraf te (be)oordelen.
Heeft deze methode ook maar "iets" met politiek o.i.d. te maken.

Zo maar wat gedachten die mijn geest passeerden...

Laten we vooral niet vervallen in kritiek en verwijten, dat heeft al te veel gekost in het verleden.

groet
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 16:12:57 door wutnubu »

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #59 Gepost op: 2011/10/16, 16:19:33 »
Waarom is deze methode gekozen, waarom voor meritocratisch ipv democratie?

Het is een cultuur in de vrije software gemeenschappen. Vrijheid is een zeer sterke waarde binnen deze gemeenschappen. Vrije software gemeenschappen zijn juist ontstaan omdat men zelf in vrijheid wou bepalen hoe de software werkt, en niet een of andere buitenstaander (bedrijf) die dat voor je beslist. Vaak zijn ook de mensen die ergens aan werken het best op de hoogte hoe het moet, ook dat is een reden. Door dit soort overwegingen wordt binnen de vrije softwarecultuur het meritocratisch beginsel hoog gehouden. Wie ergens aan werkt heeft daar zoveel mogelijk zelf zeggenschap over. En als iemand het daar niet mee eens is, dan geef je die de code en dan steekt die maar de handen uit de mouwen en bouwt een andere versie is in het algemeen de reactie op kritiek van de zijlijn.

In een democratie is het zo dat de mensen die besluiten in het algemeen niet de mensen zijn die het werk uitvoeren. De verontwaardiging bijvoorbeeld van veel mensen die in de zorg werken en aangestuurd worden door een overheid op afstand is te vergelijken met de frustratie die software gebruikers destijds hadden toen bedrijven gingen bepalen wat ze wel en niet met hun computers mochten doen. Bij een meritocratie nemen de werkers zelf het heft in handen, en bepalen hoe ze hun middelen inzetten.

Zo is het gevolg van het meritocratisch beginsel binnen Ubuntu-NL bijvoorbeeld ook dat de gemeenschapsraad nauwelijks zeggenschap heeft over hoe de teams hun zaken aanpakken. De mensen binnen de teams bepalen zelf hoe ze hun taken uitvoeren. De gemeenschapsraad is er in eerste instantie om team overstijgende kwesties aan te pakken die niet tot de verantwoordelijkheid van één bepaald team behoren. Wel kan er wanneer er wordt geconstateerd dat een team niet goed functioneert in overleg met het team worden gekeken hoe zaken te verbeteren. Maar ook dat is natuurlijk iets anders dan bestuur op afstand zoals in een democratie gebruikelijk is.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 16:31:02 door Thomas de Graaff »

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #60 Gepost op: 2011/10/16, 17:10:12 »
even een andere (practische) insteek: als je een echte democratie wil in een open-source organisatie. Hoe wil je dat organiseren. Want daar komen ook veel gevaren kijken.

Maar de communicatie kan mijn inziens ook beter. Hopelijk neemt de gemeenschapsraad dit mee en gaat bekijken hoe dit beter kan.

ADD: Is het mogelijk dat er een wiki-pagina komt (of is er die al) hoe de regelingen rond de gemeenschapsraad zijn? Kan die hier dan ook eens aangegeven worden (en herhalen bij volgende verkiezingen)
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #61 Gepost op: 2011/10/16, 17:18:49 »
Femke in dit topic vind je de aankondiging en uitleg over de stemwebsite en uitleg en duur van de verkiezingen. Op de stemwebsite heb je toch jezelf kandidaat gesteld? Daar stond een dagen/urenteller, de periode waar binnen gestemd kon worden. De uitslag vind je ook op de stemwebsite, net als de vorige keer in April 2011. Ook deze was prima te vinden toen, want ook toen heb je jezelf kandidaat gesteld en een persoonlijk bericht achtergelaten op de site. De uitslag vond ik hier:http://ubuntunl.sensehofstede.nl/election/2/Tussentijdse%20verkiezing%20gemeenschapsraad/results/ direct na het sluiten van de termijn.
Vandaar mijn reactie: "congrats beiden", toen de teller op de stemwebsite op 0 stond, en de uitslag er was.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 17:20:44 door leoquant »

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #62 Gepost op: 2011/10/16, 17:39:09 »
Het is vanaf het begin al heel moeilijk ergens te kunnen lezen wat men wilde hier, wat het plan was en hoe nu verder strategie. Opeens waren er weer tussentijdse verkiezingen......de vraag aan wunbuntu, had jij het ergens gelezen?

Overigens heb ik mij wel opgegeven voor de mails, maar daar zie ik alleen mail van komen met wat zaken en daarna gefeliciteerd heren. Net zoals hier: opeens een felicitatie. Waar is de topic over dat de stemming is gedaan en is afgelopen?

Ik bedoel maar, de gezamenlijk mailinglist is toch ergens beter goed voor? of heeft de mailinglist geen functie verder.

De verkiezingen zijn wel degelijk aangekondigd op de mailinglist:
Citaat
From:    Thomas de Graaff <thomas@thomasdegraaff.nl>
To:    Ubuntu-NL gemeenschapsraad <gemeenschapsraad@lists.ubuntu-nl.org>
Subject:    Tussentijdse verkiezingen gemeenschapsraad Ubuntu-NL
Date:    24-09-11 21:22:18


Op dit moment heeft Ubuntu-NL een prima team van vijf raadsleden die hun
taken met veel plezier uitvoeren. Hoewel het op het moment prima loopt
horen er eigenlijk zeven raadsleden te zijn zodat de driekoppige
gemeenschapsleiding niet de meerderheid heeft binnen de
gemeenschapsraad. Anders lopen we het risico dat er zich een stel
dictators gaan ontwikkelen. ;) Dus...

Er zijn binnenkort verkiezingen voor twee nieuwe
gemeenschapsraadsleden. :)

Maar eerst is het tot 8 oktober kandidaats periode. Kandidaten kunnen
zich gedurende twee weken aanmelden.

Heb je stemrecht? Denk je dat jij een goede bijdrage zou kunnen leveren
aan de organisatie van Ubuntu  Nederland? Lijkt het je leuk om mee te
praten en mee te helpen? Ga naar de stemwebsite van de Ubuntu NL
Verkiezingen 2011 en stel jezelf kandidaat! Denk niet te snel dat je
geen kans maakt, doe het gewoon en geef jezelf op!

Heb je geen stemrecht, maar wil je jezelf wel graag kandidaat stellen of
stemmen? Stuur dan een bericht met een korte beschrijving van wat je
zoal hebt gedaan voor Ubuntu-NL naar gemeenschapsleiding AT
lists.ubuntu-nl.org. Dan zal de gemeenschapsraad beoordelen aan de hand
van het meritocratisch beginsel of je wel of niet wordt toegelaten tot
de groep stemgerechtigden.

Ga ervoor! :D

Daarnaast ook nog op planet.ubuntu-nl.org:
Citaat
Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
Ingezonden door Ubuntu-NL op za, 09/24/2011 - 21:58

67 Op dit moment heeft Ubuntu-NL een prima team van vijf raadsleden die hun taken met veel plezier uitvoeren. Hoewel het op het moment prima loopt horen er eigenlijk zeven raadsleden te zijn zodat de driekoppige gemeenschapsleiding niet de meerderheid heeft binnen de gemeenschapsraad. Anders lopen we het risico dat er zich een stel dictators gaan ontwikkelen. ;)

Dus... Er zijn binnenkort verkiezingen voor twee nieuwe gemeenschapsraadsleden. :)

Maar eerst is het tot 8 oktober kandidaatsperiode. Kandidaten kunnen zich gedurende twee weken aanmelden.

Heb je stemrecht? Denk je dat jij een goede bijdrage zou kunnen leveren aan de organisatie van Ubuntu Nederland? Lijkt het je leuk om mee te praten en mee te helpen? Ga naar de stemwebsite en stel jezelf kandidaat! Denk niet te snel dat je geen kans maakt, doe het gewoon en geef jezelf op!

Heb je geen stemrecht, maar wil je jezelf wel graag kandidaat stellen of later stemmen? Stuur dan een bericht met een korte beschrijving van wat je zoal hebt gedaan voor Ubuntu-NL naar gemeenschapsleiding@lists.ubuntu-nl.org. Dan zal de gemeenschapsraad beoordelen aan de hand van het meritocratisch beginsel of je wel of niet wordt toegelaten tot de groep stemgerechtigden.

Ga ervoor! :D

En ook op het forum is dit bericht geplaatst, deze draad, met dezelfde tekst.

Daarnaast heb ik het in de algemene ubuntu-nl kanalen op irc gemeld, en hebben alle stemgerechtigden waaronder jij Femke, een bericht gehad via de email.

Dus als iemand het gemist heeft, dan ligt dat volgens mij niet aan de berichtgeving.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #63 Gepost op: 2011/10/16, 18:04:41 »
Mag ik hier één reactie op geven:


DIEPE ZUCHT

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #64 Gepost op: 2011/10/16, 18:09:37 »
Mag ik hier één reactie op geven:


DIEPE ZUCHT

+1

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #65 Gepost op: 2011/10/16, 20:48:21 »
Och, och.....kunnen jullie niet tegen kritiek, opbouwende kritiek?
Wees blij dat er eens iemand is die een kritische kijk heeft. Al die ja-knikkers hier.
zucht.

Maar ik laat het hier wel bij hoor. Fijn hè. =D

Ik ben blij met je kritische kijk en slaak een zucht van verlichting . Geweldig goed van je. Met zit niet te wachten op inzet veranderingen heb ik het idee.
Dat je het hierbij laat kan ik mij voorstellen, dat is ook net de bedoeling. Ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was...
 Een beetje positief zijn over iemand  die de vinger op de zere plek legt is moeilijk. Degene die de meeste hulp verleend of prog maakt heeft het voor het zeggen schijnt het. Besturen en richting geven zijn andere vaardigheden. De leden van dit forum is het kapitaal en omdat te behouden moet je blijvend investeren.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Drummies

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #66 Gepost op: 2011/10/16, 21:02:15 »
Dit Topic is nog erger dan mijn Kliko container,gelukkig wordt deze s´maandags leeg en schoon gemaakt. :rolleyes:
Je zou natuurlijk als ontevreden lid (leden) op een geheel andere wijze overleg kunnen plegen met het ¨kader¨,Staat zou armoedig en ameteuristisch (Zeker als het zo in het openbaar wordt gedaan) absoluut geen reclame voor het Forum
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #67 Gepost op: 2011/10/16, 21:12:29 »
Sense en Tom,

Gefeliciteerd,
Succes met het vervullen van jullie functie als raadslid van deze gemeenschap.

Groet,
Dooitze

PS femke98, ik vind je geen goede verliezer. Je probeert met nutteloze argumenten deze verkiezing onderuit te halen.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #68 Gepost op: 2011/10/16, 21:22:03 »
Ik denk Femke98 dat je een beetje de "wind" tegen hebt gehad, daar doel ik mee op het aantal vrouwen op het forum. Dat een groot gedeelte van de stemgerechtigde op een man heeft gestemd, lijkt mij dan ook niet geheel onlogisch. Er zijn echter toch mannen die wel op Femke98 hebben gestemd. En wel 13 %. Even uit het hoofd, ik had bij de eerste verkiezingen 8%. Dus de kentering komt heus wel Femke98. Ooit is er afgesproken om op de meritocratische manier te werken. Wellicht dat om stemgerechtigde te worden, een omslachtige manier is, maar wel een manier waarbij je ziet wie Ubuntu een warm hart toedragen of zich in willen zetten voor Ubuntu NL. Kijk eens naar het aantal leden, 12895 totaal. Kijk eens naar serieuze polls, als je 100 leden vindt (Ik denk het niet) die hier aan meedoen, of kijk bij de hulp naar vragen van leden, altijd het zelfde groepje. Dan lijkt mij democratisch stemmen toch echt niet de manier. Ik snap je teleurstelling, maar ik zou toch echt bij de volgende verkiezingen weer meedoen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #69 Gepost op: 2011/10/16, 21:56:26 »
hmm.. zo te zien is er inderdaad wel mededelingen gedaan over de verkiezing. Ik heb denk ik niet goed genoeg opgelet. :S
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #70 Gepost op: 2011/10/16, 22:38:39 »
Volgens mij is het meeste hier offtopic !
Dit topic was/is niet bedoeld als discussie en/of kritiek, kan een mod het niet beter splitsen ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #71 Gepost op: 2011/10/16, 23:29:29 »
Het meeste is misschien wel offtopic maar splitsen lijkt me moeilijk. De kritiek die hier gegeven word gaat over deze verkiezing. De vorige had blijkbaar geen kritiek en nu ineens wel.
Dat er niet genoeg informatie was lijkt mij niet juist.
Deze verkiezing is misschien wel wat snel gegaan, ok.
Dat er niet genoeg uitgelegt is hoe alles werkt lijkt mij een grote misvatting.
Sense was hier al mee aan de gang van 13/10/2010 en er zijn genoeg topics erover geweest waar men alles besproken heeft. Er was zelf een pdf die je kon inzien over een organisatievoorstel. Dus genoeg info die men kon volgen (In het forumonderdeel: Interactief_Ubuntu-NL. Ook de mailinglijst kan iedereen volgen.
Dat het niet op een democratische wijze gebeurd (alle leden kunnen stemmen) lijkt mij logisch. De uitleg die Gijsbert hierboven geeft lijkt mij een goede omschrijving, daar kan men moeilijk nog iets aan toevoegen.
En dat het is omdat men een vrouw is? ???  :o Wat heeft dat er nu mee te maken. Een kandidaat is een kandidaat, ongeacht zijn geslacht, ras, haartooi, of wat dan ook.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 23:32:10 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #72 Gepost op: 2011/10/17, 00:17:27 »
congrats beiden.

W
Dit lijkt mij een goede uitslag, mede gezien het leeftijd-verschil is er van alles wat.
De beide heren hebben bewezen Ubuntu een warm hart toe te dragen.
Van harte, beiden !

Was wel zo fijn geweest als het op een normale manier bekend was gemaakt.
Dus weer geen plek voor vrouwen in het team.
Dat is verdomd jammer en een gemiste kans.

Ik denk ook niet dat ik mij ooit nog eens op ga geven, aangezien de vrouwen toch niet gewaardeerd worden. Of ik niet, dat kan ook. Hoe het ook zij...........................

Wordt er ook nog een evaluatie gegeven waarom? Of is dit niet aan de orde?

Hier ben ik het niet mee eens,ben zelf een korte tijd community counsil(voorloper huidige gemeenschapsraad) geweest samen met chris en drummies,dus dat vrouwen hier geen kans krijgen is onzin.

Nog van harte gefeliciteerd Wanda en Sense  :-* :-*
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 00:30:00 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #73 Gepost op: 2011/10/17, 08:28:21 »
Ik ben blij met je kritische kijk en slaak een zucht van verlichting . Geweldig goed van je. Met zit niet te wachten op inzet veranderingen heb ik het idee.
Dat je het hierbij laat kan ik mij voorstellen, dat is ook net de bedoeling. Ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was...
 Een beetje positief zijn over iemand  die de vinger op de zere plek legt is moeilijk. Degene die de meeste hulp verleend of prog maakt heeft het voor het zeggen schijnt het. Besturen en richting geven zijn andere vaardigheden. De leden van dit forum is het kapitaal en omdat te behouden moet je blijvend investeren.

Mwah... er is genoeg veranderd, er wordt erg open gediscussieerd en iedereen heeft de mogelijkheid nieuwe ideeën naar voren te brengen. Deze verkiezingen waren twee jaar geleden niet eens mogelijk.

Het probleem is dat je niet altijd gelijk krijgt, niet altijd je zin krijgt, dat niet al jouw goede ideeën direct worden opgepakt alsof ze uit de hemel zijn neergedaald. Vervelend, zeker, maar dat wil niet zeggen dat er niet naar je wordt geluisterd, dat niemand iets wil veranderen of dat 'die ander' niet over bestuurlijke vaardigheden beschikken.

Sorry, maar met dit soort uitspraken draag je niets positiefs bij en trek alleen maar de rechtmatigheid van de verkiezingen in twijfel. Hoeveel fundamenteler wil je Ubuntu-nl om zeep proberen te helpen?

En eerlijk gezegd ben ik erg blij dat iemand die leden die het niet met je eens zijn bestempeld tot 'ja-knikkers' niet in de gemeenschapsraad is gekozen.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #74 Gepost op: 2011/10/17, 11:03:36 »
Och, och.....kunnen jullie niet tegen kritiek, opbouwende kritiek?
Wees blij dat er eens iemand is die een kritische kijk heeft. Al die ja-knikkers hier.
zucht.

Maar ik laat het hier wel bij hoor. Fijn hè. =D

Ik ben blij met je kritische kijk en slaak een zucht van verlichting . Geweldig goed van je. Met zit niet te wachten op inzet veranderingen heb ik het idee.
Dat je het hierbij laat kan ik mij voorstellen, dat is ook net de bedoeling. Ze dronken een glas deden een plas en alles bleef zoals het was...
 Een beetje positief zijn over iemand  die de vinger op de zere plek legt is moeilijk. Degene die de meeste hulp verleend of prog maakt heeft het voor het zeggen schijnt het. Besturen en richting geven zijn andere vaardigheden. De leden van dit forum is het kapitaal en omdat te behouden moet je blijvend investeren.

Besturen en richting geven zijn inderdaad andere vaardigheden dan hulp verlenen of een programma schrijven. Maar tevens is het niet zo dat mensen die hulp verlenen of een programma schrijven per definitie niet goed zouden kunnen besturen of richtinggeven. De gedachte die sterk leeft in de open source wereld is dat men geen zin heeft om te horen van een bestuurder die nog nooit met zijn pootjes in de klei heeft gestaan hoe een veld te ploegen. Vandaar dat in de vrije software cultuur zeggenschap verbonden is aan geleverde bijdragen. Je moet eerst met je pootjes in de klei alvorens je mening over hoe te ploegen wordt gewaardeerd. Het is een echte bottom up cultuur, door vruchtbaar werk te leveren verdien je zeggenschap. Zeggenschap over datgene wat je bijdraagt, maar ook zeggenschap over wie er in de organisatie namens jou bepaalde dingen mag regelen.

[rant modus]
En daar is niets nieuws aan. Vroeger was het heel normaal dat leidinggevenden ooit op de werkvloer waren begonnen. Maar goed, toen had je ook nog geen managementopleidingen waar je goed leiderschap kan 'leren'. En toen was het ook heel normaal dat leidinggevenden een achtergrond hadden in, en betrokken waren bij het bedrijf waar ze leiding over gaven. Tegenwoordig is leidinggeven een 'vak'. Tegenwoordig hebben we managers die net zo goed een ziekenhuis kunnen bestieren als een snoepfabriek, en met de nodige bonussen en riante vertrekregelingen blijft het niet bij kunnen. Helaas zijn vrees ik de bonussen, en vertrekregelingen bij Ubuntu-NL niet riant genoeg om deze moderne managers te interesseren in een taak binnen de gemeenschapsraad.  :|
[/rantmodus]

« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 11:17:25 door Thomas de Graaff »