Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos ???  (gelezen 871 keer)

Offline Kazart

  • Lid
Draadloos ???
« Gepost op: 2009/01/12, 13:59:24 »
Ik probeer nu al een week om met deze laptop draadloos op het net te gaan maar zonder succes.Voor de overstap van Windows naar Ubuntu had ik geen probleem .1pc met Windows staat op het verdiep en doet het uitstekend,ook draadloos.Ik werk nu ongeveer 4meter van de router (D-Link Wireless Cardbus Adapter DWL-G650)verbonden met een kabeltje naar de router.Ik heb al verscheidene instellingen gedaan maar niets helpt.
Via sudo iwconfig en iwlist kom ik op deze print, als dit eventueel kan helpen voor een oplossing ?? ook via het lezen van informatie heeft geen nut gehad.Zo lang ben ik nu ook niet bezig met Linux om daar een grotere uitleg voor te geven


Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Draadloos ???
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/12, 14:22:34 »
Heb je uberhaupt een netwerk icoontje rechtsboven, en wat zie je daar als je links of rechts klikt, kan je netwerken selecteren, worden de netwerken wel gezien? Probeer eens zwevende mode te activeren, dan moet alles vanzelf gaan.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos ???
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/12, 16:22:03 »
Een Atheros draadloze chipset, vermoed ik? Zo ja, pas dan deze handleiding eens toe:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Offline Kazart

  • Lid
Re: Draadloos ???
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 20:44:58 »
Pjotr

Vooraleer ik iets veranderd mag ik de pmcia (d-link) kaart in de gleuf laten zitten ,moet ik dan een andere kopen of zal de huidige nog bruikbaar blijven als ik de voorgestelde instellingen toepas ?Kan ook een kabeltje plaatsen vanaf de router naar her eerste verdiep maar dan ben ik al gauw aan 28 meter kabel.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/13, 08:07:05 door Kazart »
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------