Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver  (gelezen 1618 keer)

HELP! ik heb net Ubuntu 8.10 geinstalleerd (dual boot met XP) ging prima totdat ik de driver van Nvidia (177 recommanded) activeerde. Na herstarten kreeg ik keurig het inlogscherm maar na intype password kreeg ik de melding

"monitor out of range"

en ging het scherm op zwart, opstarten van XP en in de veilige modus gaat wel maar wat moet ik doen?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 09:55:12 door femke98 »

Offline joop905

  • Lid
Re: monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/21, 23:21:30 »
Start op in recovery mode en kies optie: 'try to fix xserver'

GrJ.

Offline icehawk

  • Lid
Re: monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/21, 23:21:48 »
HELP! ik heb net Ubuntu 8.10 geinstalleerd (dual boot met XP) ging prima totdat ik de driver van Nvidia (177 recommanded) activeerde. Na herstarten kreeg ik keurig het inlogscherm maar na intype password kreeg ik de melding

"monitor out of range"

en ging het scherm op zwart, opstarten van XP en in de veilige modus gaat wel maar wat moet ik doen?

Het is mogelijk dat je graka (videokaart) in het opstartproces in een te hoge resolutie wilt starten, dan dan je monitor aan kan. Dan krijg je vaak in dat geval de melding dat "out of range" in beeld komt.

Ubuntu starten in recovery-mode en "try to fix X-server", wil nog wel eens soelaas bieden.

Het is ook mogelijk dat je monitor al een oudje is! :)
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/21, 23:31:30 »
"try to fix x-server" geprobeerd maar dan wordt de nvidia driver weer gedeactiveerd en heb ik alleen maar een resolutie van 800 x 600 kan ik via de opdrachtregel of in de veilige modus niet de opstratresolutie aanpassen ofzo? het inlogscherm ziet er wel goed uit trouwens!

Offline icehawk

  • Lid
Re: monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/21, 23:55:59 »
"try to fix x-server" geprobeerd maar dan wordt de nvidia driver weer gedeactiveerd en heb ik alleen maar een resolutie van 800 x 600 kan ik via de opdrachtregel of in de veilige modus niet de opstratresolutie aanpassen ofzo? het inlogscherm ziet er wel goed uit trouwens!

Je inlogscherm geeft wel goed weer? Als dat zo is, dan moet je in je eigen grafische omgeving je schermresolutie kunnen aanpassen. ->Systeem->Voorkeuren->Schermresolutie, en de gewenste resolutie instellen.

Mocht dat niet werken, dan hoor ik het wel van je!
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/22, 08:36:07 »
dat gaat dus niet want het scherm wordt zwart na inloggen. heb inderdaad het gevoel dat de driver met een te hoge resolutie wil opstarten, de vraag is alleen hoe kan ik die veranderen, via een live-sessie misschien?

Re: monitor out of range na installeren Nvidia 177 driver
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/22, 20:43:47 »
had ik ook al gevonden maar geen effect...

na veel geworstel eerst maar eens alle updates binnen gehaald en toen nog een keer geprobeerd, het werd al beter

Ubuntu 8.10 nog een keer geinstalleerd, alle updates gedraaid, driver geactiveerd en HIJ DOET HET!!

opgelost dus, bedankt voor alle adviezen

Gerrit Jan