Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen met openID en kan men daarvoor de SSO van ubuntuforums gebruiken?  (gelezen 1532 keer)

Offline jdeca

  • Lid
Toen ik me geregistreerd heb stelde zich de vraag Wachtwoord of OpenID, en voor dat laatste een url. Ik ben dan maar voor het gemak naar wachtwoord overgestapt, maar de SSO van ubuntuforums zou eigenlijk ook moeten werken. Hoe stelt men dat in?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Het is mogelijk om met de Ubuntu SSO in te loggen op het forum. Dit loopt via je Launchpad profiel.
Op je profielpagina staat een zogenaamde OpenID login URL. Deze kan je opgeven als OpenID URL hier op het forum.

Er zijn alleen 2 kanttekeningen:
  • Dit is in het verleden een tijd gebruikt door o.a. Testcees, maar stopte ineens met werken. Aan onze kant was er niks gewijzigd wat software betreft dus wat de oorzaak is, is nog niet duidelijk. Mogelijk werkt het nu wel weer zoals het hoort.
  • Wil je je login wijzigen in een OpenID login, dan kan dat hier: http://forum.ubuntu-nl.org/profile/?area=authentication
Let op het eerste puntje, als het inloggen met OpenID niet werkt, kan je het niet zelf terug veranderen. Het is dus goed mogelijk dat je jezelf buitensluit van je eigen account.
Wil je hiermee experimenteren, neem dan eerst even contact op via johan apenstaart ubuntu-nl.org

Offline jdeca

  • Lid
Bedankt voor dit antwoord. Nu, dan zal ik het maar zo laten want het heeft weinig zin een toegang te gebruiken die op een willekeurig moment niet meer werkt... ;-)

OpenID is sowieso niet zo open. Ik heb in het verleden op een paar plekken proberen in te loggen met OpenID maar hij pakte het gewoonweg niet op alle plekken terwijl ie het op sommige dus wel pakte. Naar mijn mening is het dus nog verre van stabiel...

Ik heb het ook geprobeerd,maar bij mij werkte het ook niet.Dan maar weer op de gewone manier.
Kubuntu 20.04

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
  • Dit is in het verleden een tijd gebruikt door o.a. Testcees, maar stopte ineens met werken. Aan onze kant was er niks gewijzigd wat software betreft dus wat de oorzaak is, is nog niet duidelijk. Mogelijk werkt het nu wel weer zoals het hoort.
Ook door mij en ik kan jullie vertellen dat het nog steeds niet meer werkt op dit forum. Dat het niet meer werkt op dit forum komt hoogstwaarschijnlijk omdat er iets was veranderd aan de kant van de OpenID-provider (Launchpad dus).

OpenID is sowieso niet zo open. Ik heb in het verleden op een paar plekken proberen in te loggen met OpenID maar hij pakte het gewoonweg niet op alle plekken terwijl ie het op sommige dus wel pakte. Naar mijn mening is het dus nog verre van stabiel...
OpenID is een open standaard. Dat bepaalde sites dit niet goed ondersteunen heeft niets met de openheid of stabiliteit van OpenID ansich te maken. Dit ligt aan die sites zelf, of aan de OpenID-providers (Launchpad, Facebook, gmail, etc)
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 22:52:32 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!