Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krakend/tikkend geluid  (gelezen 5967 keer)

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Gepost op: 2007/01/26, 15:49:27 »
M'n zusje gaat binnenkort op kamers en de pc die zij gebruikt ging met winXP zooo traag dat ik daar nu ook Ubuntu op mag zetten. :)

Alles lijkt het goed te doen, heb alleen een zeer vervelend probleem en dat is het geluid.
Het geluid maakt een raar krakend/tikkend geluid, alsof de plug in je geluidskaart er half inzit ofzo, je kent het wel, wanneer je de plug erinsteekt krijg je ff zo'n geluid.
Dit heb ik dus constant wanneer er iets van geluid wordt afgespeeld.
Echter, wanneer ik in m'n geluidsinstellingen ESD uitzet en zo'n pieptoon-test doe is het wel helder. Maar de rest van m'n geluid audio/video geeft nog steeds een raar geluid...

Het moet vandaag in oorde wezen anders mag ik er alsnog Windows98 opzetten, dus ik hoop dat iemand me wat opweg kan helpen.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
krakend/tikkend geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/26, 15:52:55 »
Welke merk geluidskaart etc?

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/26, 15:54:27 »
Via 8235

edit: tis echt bizar, ben nu in m'n alsamixer bezig en de linkerbox geeft een tikkend geluid en de rechterbox kraakt, dus wanneer ik me rechterbox uitzet heb ik er het minst last van. :/

breukkie

  • Gast
krakend/tikkend geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/26, 16:03:39 »
Hmm herkenbaar probleem.
Sinds ik een nieuwe set van logitech heb gekocht heb ik dit ook.
werk met een via geluidskaart die op de mamaplank zit gebakken.
Hiervoor had ik een set van cambrigde soudworks en die had dit probleem niet.
Een ander raar probleem is dat ik maar 2 van de vijf speakers aan kan sturen terwijl ik dit toch echt voor dolby 5.1 surround heb ingesteld.

Offline Dave

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/26, 16:06:47 »
de plug insmeren met goudvet voor beter kontakt was hier de oplossing.

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/26, 16:09:45 »
@Dave ha..ha...... wel appart dan, dat wanneer ik die pieptoon-test doe de boel ineens niet meer kraakt wanneer ik ESD heb uit gezet he? ;)

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/26, 16:21:31 »
Iemand een idee...?

breukkie

  • Gast
krakend/tikkend geluid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/26, 16:27:35 »
Kwil best die dingen insmeren denk alleen niet dat dit mijn probleem oplost kwa geluid.
Als ik  via windows muziek draai werken alle speakers incl de baskist perfect.
En onder edgy met welke speler dan ook stel ik de audio in op dolby 5.1 en krijg ik geluid uit de twee frontspeakers en de andere zwijgen stilzaam, is ook geen brom in te horen of wat dan ook gewoon compleet muziekdood gemaakt.:P

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/26, 16:34:20 »
... :(

Offline wutnubu

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/26, 16:37:15 »
Staat je master volume niet iets te hard, de speakers overtrillen (ofzo)  dan een beetje.
Heb ik hier ook bij die kleine speakertjes die in het beeldscherm zitten.

Een beetje spelen met de volume schuiven helpt dan.

Succes

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/26, 16:40:03 »
nee, was dat maar zo... heb nu alle schuifjes open en dicht gegooid, maar blijft knetteren...

edit: gekke is, als ik een ander apparaat kies voor m'n geluid, zoals OSS, dan blijft het knetteren even hard, maar het geluid zelf is zachter... :/
Het is dus gewoon een storing door het geluid heen, het geluid zelf doet het goed...

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/26, 18:03:20 »
heel vreemd, net wat met de computer zitten schuiven en nu is het tikkende geluid ineens weg, maar heb ik alleen nog aan de rechterkant een gekraak... lijkt wel een soort van storing die ergens wordt veroorzaakt. op het beeldscherm zelf zitten ook 2boxen, maar die staan uit, maar ook als ik het beeldscherm uit doe blijft het nog kraken. :/

rowanb

  • Gast
krakend/tikkend geluid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/26, 18:15:23 »
kijk es of hij nog kraakt als je de speakers er uit haalt en een kop telefoon er in doet

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/26, 18:29:14 »
heb:

- boxen uitgezet/eruit gehaald
- koptelefoon geprobeerd
- beeldscherm uitgezet/stroom afgehaald
- draden anders neergelegd

... zo ver ik weet nu bijna wel alles geprobeerd, heb nu vooral alleen nog aan één kant een gekke storing.

Phaldmmor

  • Gast
krakend/tikkend geluid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/01/26, 20:08:53 »
Is het niet je bureau of je stoel ;)

Offline Rulus

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #15 Gepost op: 2007/01/26, 20:37:19 »
Dat is normaal, in het begin mept Ubuntu nog even de laatste Windows virussen dood!

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #16 Gepost op: 2007/01/26, 21:31:55 »
lol :P

...ik denk dat ik het trouwens heb gevonden, waren namenlijk twee VIA2835 apparaten, heb de bovenste nu genomen en het gekraak is nu wel weg volgens mij. Ff tuxracer geprobeerd, maar daar zat wel nogal gekraak in.
Anyway, m'n zusje zal toch voornamelijk aan het msn-en/internetten/huiswerk en muziek luisteren aan het zijn.
Zij is er in ieder geval al blij mee. :)

Als ze dan op kamers gaat plak ik een grote stikker op haar computer met daarop:
Dit is linux motha f#ckers, dus kom niet met window$ rommel aanzetten. :mad:

Offline Dave

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #17 Gepost op: 2007/01/26, 22:39:48 »
Citaat van: Math.
@Dave ha..ha...... wel appart dan, dat wanneer ik die pieptoon-test doe de boel ineens niet meer kraakt wanneer ik ESD heb uit gezet he? ;)
zeker, maar een slecht kontakt hoeft niet altijd op te spelen.
Als schuiven met de computer al verandering geeft is het toch niet softwarematig hoor.

Offline Math.

  • Lid
krakend/tikkend geluid
« Reactie #18 Gepost op: 2007/01/28, 00:05:10 »
@Dave

Nee, idd... best wel vreemd eigenlijk. :/
Heb die storing alleen nog in flash in firefox en in supertux (geen tuxracer btw) zat het ook nog.