Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm sinds update naar 12.04  (gelezen 786 keer)

Offline kuphus

  • Lid
Zwart scherm sinds update naar 12.04
« Gepost op: 2012/07/22, 20:56:53 »
Beste medeforum gebruikers,

Sinds een paar dagen heb ik mijn Lenovo T61 geupdate van 11.10 naar 12.04. Echter sinds dit is gebeurt krijg ik na het ubuntu logo enkel nog te zien dat ik een wlan connectie heb en ik zie mijn muis. Het menu van de rechtermuisknop komt ook nog te voorschijn wanneer hier op geklikt wordt.

Aangezien de 11.10 installatie mijn eerste linux install was en ik daar maar een paar weken gebruik van heb gemaakt, reken ik mijzelf nog redelijk tot de beginners. Dus zelf heb ik geen oplossing voor handen. Op het internet wel iets gevonden, maar dat werkte niet:

http://lcardinaals.wordpress.com/2012/05/06/ubuntu-12-04-intel-grafische-chipset/#more-5945

Een hoop andere links gebruikten te veel abracadabra voor mij om er iets aan te hebben. Ik hoop dat hier mensen zijn met een idee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Zwart scherm sinds update naar 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/22, 21:27:33 »
Opwaardeerleed.... Verreweg het makkelijkste en probaatste is m.i. een schone herinstallatie van 12.04. Bijkomend voordeel: een brandschoon systeem, zonder resten uit het verleden.  :)

Aanpak:
https://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Reken op twee uur werk: half uur installeren, anderhalf uur afwerken. Maar dan heb je ook wat.

Re: Zwart scherm sinds update naar 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/22, 22:28:50 »
Opwaardeerleed.... Verreweg het makkelijkste en probaatste is m.i. een schone herinstallatie van 12.04. Bijkomend voordeel: een brandschoon systeem, zonder resten uit het verleden.  :)

Aanpak:
https://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Reken op twee uur werk: half uur installeren, anderhalf uur afwerken. Maar dan heb je ook wat.
Dat is wel erg gemakkelijk om te zeggen. Misschien treedt het probleem van TS ook op met een verse installatie.

Het beste wat je kunt doen is een live-cd van Ubuntu 12.04 proberen. Als die wel goed draait, is herinstalleren verstandig.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Zwart scherm sinds update naar 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/22, 22:53:37 »
Misschien treedt het probleem van TS ook op met een verse installatie.
D'accord, maar probleemoplossing op een schoon systeem is sowieso een stuk makkelijker. Zeker bij hulp op afstand, zoals wij die bieden.

Re: Zwart scherm sinds update naar 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/22, 23:03:10 »
Wat mij hier het geval lijkt is dat de videokaart-driver even opnieuw moet worden geïnstalleerd via een tty.

Offline koen123

  • Lid
Re: Zwart scherm sinds update naar 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/24, 09:32:07 »
Dit weekend ben ik op een gelijkaardig probleem gestoten bij een verse installatie op een portable met een NVIDIA GeForce Go 6100.

--> zwart scherm, alleen muis zichtbaar.

na het de selecteren van de NVIDIA driver werkte alles terug