Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu 7.10 Geen Nederlands, geen firefox  (gelezen 788 keer)

Will

  • Gast
Kubuntu 7.10 Geen Nederlands, geen firefox
« Gepost op: 2007/10/23, 20:08:36 »
Dag iedereen,
Gisteren op mijn laptop Kubuntu 7.10 geïnstalleerd. Na installatie terug opgestart, onderweg natuurlijk de cd eruit gehaald. Kubuntu staat er dan in het Engels op. Geen probleem, dat is altijd zo. Ik herinnerde mij dat ik naar language-pack-kde-nl en language-pack-nl-base moest zoeken in Adept Manager. Maar het vreemde is dat als ik zoek op laguage-pack, ik alleen Engels (en) krijg en dat nl alleen voorkomt in iets met 'sword' voor. Ik heb dat dan maar geïnstalleerd, maar uiteraard kent Kubuntu daarmee nog geen Nederlands...

Nog vreemder werd het toen ik Firefox wilde installeren via Add-remove. Als ik zoek op Firefox krijg ik dit wel te zien, maar in het licht grijs, dus niet selecteerbaar.

Daarna paste ik de softwarebronnen aan via Adept Installer/Edit Software Sources. Hier vinkte ik gewoon alles aan. Helaas vind ik nu nog steeds niet wat ik hebben moet, zijnde Nederlands en kan ik nog steeds Firefox niet installeren.

Is er iemand die weet wat ik fout doe?

Offline Wasda

  • Lid
Kubuntu 7.10 Geen Nederlands, geen firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 20:54:00 »
Het ligt misschien wel er voor de hand maar heb je wel internet verbinding?

Kubuntu 7.10 Geen Nederlands, geen firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 20:58:48 »
Probeer eens bij de software bronnen (waar je alles hebt aangevinkt) de server op "Belgische Server" te zetten.

Dan eerst in de terminal het volgende intikken:
"sudo apt-get update"
Dit is om zeker te zijn dat al de beschikbare paketten ingeladen zijn...

Nu kan normaal gezien alvast Firfox opnieuw proberen te installeren.

Dan bij de instellingen van KDE bij "Nationalisation" op de volgende knop drukken:
"Add new language"

Daar "Nederlands" kiezen. Je moet daar ook nog ergens kiezen voor "België" of "Nederland"

Ik gebruik KDE niet veel, dus vergeef me als de richtlijnen misschien niet 100% correct zijn.


Laat maar weten indien je het niet vind, dan zal ik even inloggen bij mijn KDE. :/

Will

  • Gast
Kubuntu 7.10 Geen Nederlands, geen firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 21:38:39 »
Bedankt voor de tips! Het is me gelukt nu! Ik weet eigenlijk niet goed hoe het komt, dat  het nu wel lukt. Ik heb gewoon de installatie nog eens overgedaan en nu kreeg ik zowel de taal op Nederlands gezet als Firefox.

Kubuntu 7.10 Geen Nederlands, geen firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/23, 21:42:42 »
Fijn dat het werkt.