Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem  (gelezen 1718 keer)

Offline force317

  • Lid
(OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Gepost op: 2011/12/21, 11:41:06 »
Ik heb al een tweetal keren Kubuntu geinstalleerd, met succes, op mijn 13.3inch notebook.

Wanneer ik echter de kubuntu-restrictes-extras download en installeer loopt hij tijdens het installeren
vast op ongeveer 45% van de uitvoering, meer bepaald op de installatie van een flashdownload, heb ik
de indruk, en gaat hij niet door met installeren van de extras.

Is dit een gekend probleem van de pakketbeheerder van KDE ? Kan dit probleem omzeild worden ?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/21, 18:23:01 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/21, 11:44:36 »
Yup, is een bekend probleem. Bij sommigen gaat het goed, bij anderen niet.
Open een terminalvenster --> sudo apt-get -f install
of
sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras
(indien -f install niet thuisgeeft)

Offline force317

  • Lid
Re: kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/21, 11:49:33 »
Bedankt voor de tip, Vistaus, ga ik vanavond eens proberen !
« Laatst bewerkt op: 2011/12/21, 11:52:18 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/21, 12:47:24 »
Hmm, dat probleem is er blijkbaar nog steeds...
Meestal gaat het fout bij het weergeven en accoord gaan van gebruikersvoorwaarden.

Nog een tip: ik heb wel eens na diverse pogingen, een 'ketterse' oplossing toegepast door tijdelijk Synaptic te installeren, daarmee kubuntu restricted extras te installeren, en Synaptic daarna weer te verwijderen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/21, 13:00:25 »
Lukt het dan ook niet via Muon of KPackagekit?

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/21, 18:31:24 »
In het terminalvenster heb ik het commando sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras uitgevoerd,
en de installatie ging probleemloos.

Iets daarvoor had ik de updates gedownload en geinstalleerd, en deze was tijdens de installatie de eerste
keer blijven steken. Dit met het commando sudo dpkg --configure -a gecorrigeerd.

Met al dat gedoe rond Unity en Gnome3 begint KDE4 een interessant alternatief te worden.
Unity op mijn netbook, daar is die prima geschikt voor, maar op grotere schermen ... .
Mint 12 en PinguyOS 11.10 zijn ook goede alternatieven, maar toch ... .

Hopelijk krijgt Kubuntu meer support van Canonical in de toekomst, krijg je bvb. een volwaardige Kubuntu One.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/21, 20:09:22 »
Kubuntu One werd al beloofd in het begin van Ubuntu One, maar ze vonden het prettiger eerst een Windows-client te hebben en daarna "zien we wel weer", zo is later besloten.
Maar er werken in ieder geval 6 mensen van Canonical aan Kubuntu, dus de support is er wel. Ook message-indicator is ingebouwd.

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/22, 09:55:51 »
Toch is Kubuntu minder 'afgewerkt' dan Ubuntu. Heb trouwens na enkele uren uitproberen terug PinguyOS 11.10 beta = Ubuntu based
op de 13,3 inch notebook gezet. Ga verder Kubuntu uitproberen in een Virtualbox, want voor een permanente installatie is hij voor mij - nog -
niet geschikt.

Ubuntu en zijn derivaten zijn op het gebied van datastreamen via wireless van een NAS of server veel beter afgewerkt. Kubuntu streamt de file niet, maar gaat hem eerst opladen ... . Het is daar dat Cannonical bij Kubuntu duidelijk een inspanning moet leveren om Kubuntu echt gelijkwaardig te maken aan Ubuntu. Alleen VLC maakt datastreamen in Kubuntu mogelijk.

Ik weet niet in hoeverre andere KDE distro's beter afgewerkt zijn op dat gebied : PCLinuxOS KDE, Chakra, Fedora KDE, ... .

« Laatst bewerkt op: 2011/12/22, 09:57:28 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/22, 10:34:11 »
Vreemd, want dat zou prima moeten werken.

Als je de best afgewerke KDE-distro zoekt, dan kan ik je vol lof Pardus Linux aanraden :)

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/27, 16:06:13 »
Wat is dan de reden dat datastreamen vanaf een sambaserver en wifi wel werkt op ubuntu, mint, pinguyOS, ... maar op
een KDE4 systeem zoals bvb. Kubuntu 11.10 niet ? Bepaalde plugins die extra moeten geinstalleerd worden ?

Ik heb ook iets dergelijks bij het testen van Xubuntu meegemaakt. Met Xubuntu is het communiceren naar een sambaserver (koppelen
naar het netwerk) een heel gedoe. Met ZevenOS (= xfce desktop en gebaseerd op Ubuntu) was het koppelen naar een netwerk
netjes in Thunar toegevoegd, zoals we dit gewoon zijn in de Nautilus van Gnome. En datastreamen was - als ik mij goed herinner - ook al geen probleem.

Dus : het gaat dus volgens mij toch om het iets beter afwerken van deze distro's wat betreft codecs, plugins, enz ... .

Weet jij, Vistaus, wat er eventueel ontbreekt in een standaard installatie van Kubuntu 11.10 om het mediastreamen vlot te laten verlopen in de KDE4 software ? En dan heb ik natuurlijk niet over VLC.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/27, 19:51:39 »
Ik heb zelf geen Samba, maar ik weet wel dat dat volgens mij via KIO gaat (dat is de daemon ervoor van KDE). Ik heb nu geen Kubuntu bij de hand, dus misschien kun je eens Muon openen en dan even een screenshot maken van alle pakketten van KIO die geinstalleerd zijn?

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/28, 11:38:16 »
Ik heb voor het moment geen Kubuntu meer geinstalleerd staan. En ook geen andere KDE.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) kubuntu-restricted-extra installatie probleem
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/28, 20:09:23 »
Net nog even Kubuntu geinstalleerd op een van mijn laptops, en aan KIO lijkt het niet te liggen. Lijkt geinstalleerd te zijn evenals
gstream componenten. Er ontbreekt gewoon een en ander om te streamen in een andere toepassing dan VLC. Misschien dat daar
tegen Kubuntu 12.04 verandering in komt ?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/28, 22:42:39 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.