Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ubuntu cd 7.10 loopt vast  (gelezen 782 keer)

Offline roeland

  • Lid
installatie ubuntu cd 7.10 loopt vast
« Gepost op: 2008/04/09, 21:04:40 »
Ik heb een nieuwe PC gebouwd rond een ASUS moederbord (M2A-VM HDMI) met een AMD Athlon X2 processor BE 3250, 2 Gb DDR2.  Ik wil daar een dual boot systeem van maken (evenals mijn andere al maanden werkende PC).
Ik heb XP geinstalleerd, behalve de enkele (gebruikelijke) vastlopers van Windows werkt dat geheel.

Als ik de iso UBUNTU CD laad met versie 7.10 (met UBUNTU voor AMD 64 bit systeem) loopt deze vast na de regel:

Running local boot scripts (etc/re.local) OK

Ook Gparted loopt op dezelfde manier vast.
Ubuntu in de sfae mode van CD opstarten werkt ook niet en loopt op dezelfde plek vast.

Iemand een tip?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installatie ubuntu cd 7.10 loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/10, 10:29:41 »
Ik denk dat je voor deze splinternieuwe harde waren, bent aangewezen op Ubuntu 8.04. Die zal de nieuwste drivers aan boord hebben. Nog twee weken wachten.  :-)

Offline roeland

  • Lid
installatie ubuntu cd 7.10 loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/10, 13:51:25 »
Die gedachte was ook bij me opgekomen.
Het is me inmiddels via de alternate CD wel gelukt ubuntu te installeren (grub werkt ook) maar tijdens het opstarten van ubuntu loopt het systeem op dezelfde boodschap vast.  

Als niemand een tip heeft ga ik het inderdaad maar met 8.04 proberen.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.