Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: website bouwen  (gelezen 1386 keer)

Skilltone

  • Gast
website bouwen
« Gepost op: 2008/05/08, 19:06:12 »
Goede avond,

Volgend project is een leuk simpel site te kunnen maken op een providers account (bv www.gebruiksnaam.knp.nl).
 Ik zoekheel  specifiek, het moet;

1.  een makkelijk programma zijn
2. ftp ondersteunden
3. GEEN html ofzo, gewoon zoiets als "easycomputing website-maker"
4. in de repo's zitten (betreft ook stukje veiligheid)
5. gebruik voor  IE6,7 en uiteraard firefox (niet iedereen heeft firefox) en eventueel mac browser (ben naam ff kwijt)
6. en ondersteuning in een fotopagina.

Wie heeft een goede programma hiervoor.

Mvg

Martin

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
website bouwen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 19:57:09 »
Volgens mij kan je dat met elk programma.

Je bedoelt waarschijnlijk echter een editor waarin je kan tekenen en dat de HTML-code voor jou wordt geschreven? Dat is wat moeilijker om te vinden onder Linux denk ik. Persoonlijk ben ik altijd al heel tevreden geweest van BlueFish (zit in de repo's). Daar moet je echter nog altijd met HTML code intikken werken. Echter, je krijgt op deze manier wel meer controle over je opmaak. Denk zo maar eens aan CSS. Als je een site grafisch tekent, zal deze editor niet automatisch een CSS-file aanmaken die de opmaak en de positionering bewaart, maar zet alles nog steeds tussen de HTML code. Dat is een beetje een verouderde manier van werken.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Skilltone

  • Gast
website bouwen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 22:32:51 »
Goede avond

Ik heb het al gevonden, ben via NVU (niet in de repo ś) bij kompizer (wel in de repo's) aangekomen en dat is precies wat ik zoek. Alleen de taalpakket nederlands moest ik handmatig installeren. Bleufish had ik ook gevonden, maar daar is wel enige HTML ervaring/kennis bij nodig. Maar in iedergeval bedankt.

Mvg

Martin

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
website bouwen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 07:31:14 »
Kompozer is een heerljk programma, de output is beter dan van b.v. Frontpage, maar dat kan ook niet anders :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline joop905

  • Lid
website bouwen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 07:52:13 »
ik vind Kompozer een stuk plezierige werken dan NVU

GrJ.

Mightya

  • Gast
website bouwen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 12:35:20 »
Citaat van: Skilltone
Goede avond

Ik heb het al gevonden, ben via NVU (niet in de repo ś) bij kompizer (wel in de repo's) aangekomen en dat is precies wat ik zoek. Alleen de taalpakket nederlands moest ik handmatig installeren. Bleufish had ik ook gevonden, maar daar is wel enige HTML ervaring/kennis bij nodig. Maar in iedergeval bedankt.

Mvg

Martin
Ik zou echt Kompozer uitproberen.

Echt super tevreden.

Offline krommenek

  • Lid
website bouwen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/18, 12:35:03 »
Hoi,
\
Ben ook wel voor Kompozer, maar weet iemand een alternatief zodat je binnen kompozer toch een soort van template achtige functie kunt gebruiken.

Zover ik weet, werkt het template gedeelte binnen Kompozer nog niet en het is toch wel makkelijk als je iets veranderd aan een paginea layout dat dat meteen kan worden doorgevoerd in de rest van de paginaś

Ben benieuwt of iemand een tip heeft of dat er iemand is die mij kan uitleggen om dit op een andere manier te kunnen doen.

Greetz,
Eric

janedens

  • Gast
website bouwen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/04, 13:00:02 »
Ik wil Joomla 1.5 installeren en gaan gebruiken; daarvoor wordt Firefox met FTP aanbevolen. Echter bij het laden weigert Ubuntu 8.04 dat. Wie heeft een oplossing?  Jan Edens 0229-244851

Offline Dave

  • Lid
website bouwen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/04, 15:52:46 »
Citaat van: krommenek
Hoi,
\
Ben ook wel voor Kompozer, maar weet iemand een alternatief zodat je binnen kompozer toch een soort van template achtige functie kunt gebruiken.

Zover ik weet, werkt het template gedeelte binnen Kompozer nog niet en het is toch wel makkelijk als je iets veranderd aan een paginea layout dat dat meteen kan worden doorgevoerd in de rest van de paginaś

Ben benieuwt of iemand een tip heeft of dat er iemand is die mij kan uitleggen om dit op een andere manier te kunnen doen.

Greetz,
Eric
even zoeken(google) naar templates voor Kompozer of NVU, zijn er duizenden van.

Offline dude

  • Lid
website bouwen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/07, 18:53:50 »
Citaat van: janedens
Ik wil Joomla 1.5 installeren en gaan gebruiken; daarvoor wordt Firefox met FTP aanbevolen. Echter bij het laden weigert Ubuntu 8.04 dat. Wie heeft een oplossing?  Jan Edens 0229-244851 <----->
Een alternatief FTP programma? Installeer Filezilla (aanwezig in synaptic)

Edit: e-mail adres verwijderd uit quote. Ik raad Jan aan dat ook te doen uit zijn bericht, spammers zoeken websites af op zoek naar e-mail addressen.