Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bugje of hoort dit zo?  (gelezen 5856 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Bugje of hoort dit zo?
« Gepost op: 2010/01/26, 13:06:08 »
Mij viel vandaag ineens het volgende op:


Zoals je ziet heb ik aardig wat dingen draaien, maar ze staan door de gewone ubuntu dingen (netwerk/audio) dingen heen.. ik zou graag zien dat al de grijze icoontjes gewoon helemaal rechts staan, en de gekleurde eigen toepassingen links.. is dit een bugje of een instelling ergens?

Offline ivo

  • Lid
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/26, 13:08:29 »
Met de rechtermuis erop klikken en dan verplaatsen wil wel eens helpen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/26, 13:15:41 »
Hmm net geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde..

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/26, 14:00:33 »
Snap ik, maar maakt niks uit.. het is ook pas begonnen toen ik meer dan 3 icoontjes ging auto-laden..

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/26, 14:06:12 »
Als het iconen zijn die slechts verschijnen als je een bijbehorend prog start, komen ze in het mededelingengebied terecht tussen die grijze.
Iconen die altijd op het paneel staan, bijv starters, kunnen vrijelijk worden verschoven.

Misschien helpt het om een tweede mededelingengebied te installeren.
EDIT: nee dat laatste helpt ook niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 14:10:40 door Lexaldo »

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/26, 15:12:44 »
Snap ik :), maar ze starten als ik me ubuntu inlog, als ik de auto start optie uitzet, en ze met de hand load gaat het wel goed :P.

Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/26, 16:29:01 »
Gnome heeft de zeer vervelende eigenschap om eens in de zoveel tijd je hele paneel door de war te gooien, hetgeen meestal gebeurt nadat je van resolutie hebt gewisseld.

Offline Floris

  • Lid
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/26, 16:50:47 »
Snap ik :), maar ze starten als ik me ubuntu inlog, als ik de auto start optie uitzet, en ze met de hand load gaat het wel goed :P.
Volgens mij staan die grijze iconen ook in het mededelingenveld: het zijn allemaal programma’s die door Gnome gestart worden als je inlogt.  Volgens mij hangt de volgorde van de iconen af van de volgorde waarin de programma’s gestart zijn, dus je zou kunnen kijken naar de volgorde waarin dit gebeurd – al weet ik zelf even niet of, en zo ja hoe, dit kan.

Dit verklaart trouwens wel waarom het goed gaat als je de programma’s handmatig start: dan starten je programma’s namelijk later dan de ‘grijze’ programma’s, en komen de iconen er dus naast te staan.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/26, 17:00:30 »
Ja dat dacht ik dus al, maar kon zo snel niet vinden waar dit te beïnvloeden is :D, ik ging er eigenlijk vanuit, dat gnome z'n eigen services start, en daarna de rest.. het is ook niet vervelend, maar het zou er gewoon wat mooier uit zien, vind ik.

Offline Floris

  • Lid
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/26, 17:47:20 »
Ik kan zo gauw niets vinden over het sorteren van opstartprogramma’s, maar je kunt natuurlijk wel een aantal programma’s met vertraging opstarten, in de hoop dat ze pas na de ‘grijze’ programma’s geladen worden.

Die vertraging kun je krijgen met het commando sleep.  In System > Preferences > Startup Applications vind je de opstartprogramma’s, via de knop Edit kun je de opdrachten aanpassen.  Gebruik bijvoorbeeld het volgende om opdracht met 30s vertraging uit te voeren:sh -c "sleep 30 && opdracht"
Misschien is dit wat veel gedoe, maar zie maar of je er iets mee kunt.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Bugje of hoort dit zo?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/27, 09:11:43 »
Had ik gister inderdaad al even geprobeerd, en het lijkt wel invloed te hebben :), maar ik vind het nogal onhandig.. Dit zijn toch van die jammere kleine schoonheidsfoutjes van Gnome vind ik. Het maakt verder niks uit maar toch erger ik me er aan :P