Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DocumentRoot in apache2 wijzigen  (gelezen 1285 keer)

DocumentRoot in apache2 wijzigen
« Gepost op: 2011/03/30, 15:04:20 »
Hallo,

Ik heb apache2 geïnstalleerd op m'n ubuntu server 10.10 en zou graag de DocumentRoot (die nu /var/www is) veranderen naar /home/admin/Sites (waar admin de gebruiker is). Ik heb al heel wat rondgezocht op internet maar niets heeft geholpen. In de /etc/apache2/apache2.conf vind ik geen enkele verwijzing naar DocumentRoot en /etc/apache2/available-sites/defaults.conf is leeg (waarschijnlijk bestond dit bestand niet en heb ik het nu zelf aangemaakt.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: DocumentRoot in apache2 wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/30, 15:37:34 »
Wat zegt ls /etc/apache2/available-sites/ ?
Standaard staat dit namelijk in /etc/apache2/sites-available/default ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: DocumentRoot in apache2 wijzigen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/30, 20:04:06 »
Ja ik zit op een andere computer om op het forum te posten dus het was gewoon een schrijffoutje.
Maar het is me ondertussen al gelukt en alles werkt perfect. Het probleem was dat ik default.config probeerde aan te passen maar het moest gewoon default zijn. Daarom was default.config ook leeg omdat ik het zelf had aangemaakt.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: DocumentRoot in apache2 wijzigen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/30, 22:54:42 »
Tip; gebruik in een Terminal altijd de TAB-toets om namen van bestanden en commando's af te maken.
Als je def typt, en dan TAB, zou ie er default van maken (als je in de juiste map zit natuurlijk)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!