Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk  (gelezen 15383 keer)

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #50 Gepost op: 2010/05/15, 21:34:00 »
Ik ben nog aan het twijfelen om te gaan, ik heb eigenlijk wel wat tijd over.

Dus voor de geïnteresseerde ik neem de trein vanuit herentals naar genk.
Waarschijnlijk van 8:46 om aan te komen om 10:17

Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #51 Gepost op: 2010/05/15, 21:52:13 »
Ik weet ook nog niet 100% zeker. Maar zal toch proberen eens mijn kop te laten zien ;).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #52 Gepost op: 2010/05/16, 20:07:26 »
Vanmiddag geweest. Interessant en gezellig, aantal bekenden gesproken en na afloop met een paar lui nog even de stad in geweest om 'n portie friet te pakken. Helaas geen kus gekregen van de Genkse schepene, want ik had geen prijs bij de tombola...  :P

Kortom, geslaagd. Bedankt, Bitmappers! Maar het had wel wat drukker gekund; er waren nu in totaal ongeveer 150 bezoekers. Voortaan wat meer reclame op dit forum maken voor de Belgische Ubuntufeesten?

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #53 Gepost op: 2010/05/16, 20:25:12 »
Ik ben ook terug thuis. Gezellig en ook wat bijgeleerd. Dus ongeveer het zelfde als pjotr.
Maar integenstelling tot pjotr had ik wel prijs. Een set usb boxjes: Toen ik thuis kwam direct getest en ze werken out of the box. Waarom zit er toch een cd bij :p
Leuk om in de toekomst eens wat te experimenteren met mixen en multiseat.

Het had idd drukker gekund, alhoewel de bitmappers veel reclame hebben gemaakt op beurzen etc.
Misschien hadden we ook het weer niet mee, zo'n mooie dag na een koude dag.

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #54 Gepost op: 2010/05/16, 23:19:57 »
Blij te horen dat het een mooie release was. Het heeft ons wat moeite gekost maar ik denk wel dat het geslaagd was.
Trouwens altijd leuk eens mensen tegen te komen van hier op het forum.

@Pjotr. Dus toch nog een friettent gevonden?  :)

@Siegi Tja we hadden 6000 flayers laten drukken en uitgedeeld in zowat alle cafe's, frituren, tankstations, enkele scholen en tankstations. . Het is afgeroepen geweest op 2 radiostations, en aangekondigd op alle mogelijke linux forums. Ik weet dus ook niet meer hoe we nog meer mensen kunnen bereiken??? En ja, het weer zal er ook wel mee te maken hebben. Wat ook een probleem was is de gebrekkige wegwijzers van Genk. Zo zijn er enkele mensen terug huiswaarts gegaan die het niet gevonden hebben.

Maar oke, even uitrusten en we kunnen weer beginnen aan de volgende release.

Voor degene die gekomen zijn, nogmaals bedankt voor uw bezoek.

Offline elendil

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #55 Gepost op: 2010/05/17, 06:02:40 »
@Siegi Tja we hadden 6000 flayers laten drukken en uitgedeeld in zowat alle cafe's, frituren, tankstations, enkele scholen en tankstations. . Het is afgeroepen geweest op 2 radiostations, en aangekondigd op alle mogelijke linux forums. Ik weet dus ook niet meer hoe we nog meer mensen kunnen bereiken???
Men kan in elk geval niet zeggen dat jullie je best niet hebben gedaan!
Ben blij voor jullie dat het een geslaagde meeting was.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #56 Gepost op: 2010/05/17, 10:49:32 »
Was wel interessant. Wat rondgekeken, een workshop gevolgd, en eindelijk eens wat personen bij een nickname kunnen plaatsen :).

Mijn pa had trouwens nog een kleine advertentie zien staan in de zondagskrant gisteren en is ook even langsgekomen. Nu is hij constant vanalles aan het vragen en kan er binnenkort een dualboot op zijn pc ;).

Offline palm

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #57 Gepost op: 2010/05/17, 14:38:57 »
Blij te horen dat het een mooie release was. Het heeft ons wat moeite gekost maar ik denk wel dat het geslaagd was.
Trouwens altijd leuk eens mensen tegen te komen van hier op het forum.

@Pjotr. Dus toch nog een friettent gevonden?  :)

@Siegi Tja we hadden 6000 flayers laten drukken en uitgedeeld in zowat alle cafe's, frituren, tankstations, enkele scholen en tankstations. . Het is afgeroepen geweest op 2 radiostations, en aangekondigd op alle mogelijke linux forums. Ik weet dus ook niet meer hoe we nog meer mensen kunnen bereiken??? En ja, het weer zal er ook wel mee te maken hebben. Wat ook een probleem was is de gebrekkige wegwijzers van Genk. Zo zijn er enkele mensen terug huiswaarts gegaan die het niet gevonden hebben.

Maar oke, even uitrusten en we kunnen weer beginnen aan de volgende release.

Voor degene die gekomen zijn, nogmaals bedankt voor uw bezoek.
Misschien toch beter samenwerken met ubuntu-be.org?
Enkele jaren geleden op de RP in Herk-de stad waren er meer dan driehonderd aanwezigen op een snikhete dag.
Laatst zag ik op een computerbeurs in Antwerpen expo twee standen met Ubuntu, dit lijkt mij onduidelijk.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #58 Gepost op: 2010/05/17, 14:57:30 »
Blij te horen dat het een mooie release was. Het heeft ons wat moeite gekost maar ik denk wel dat het geslaagd was.
Trouwens altijd leuk eens mensen tegen te komen van hier op het forum.

@Pjotr. Dus toch nog een friettent gevonden?  :)

@Siegi Tja we hadden 6000 flayers laten drukken en uitgedeeld in zowat alle cafe's, frituren, tankstations, enkele scholen en tankstations. . Het is afgeroepen geweest op 2 radiostations, en aangekondigd op alle mogelijke linux forums. Ik weet dus ook niet meer hoe we nog meer mensen kunnen bereiken??? En ja, het weer zal er ook wel mee te maken hebben. Wat ook een probleem was is de gebrekkige wegwijzers van Genk. Zo zijn er enkele mensen terug huiswaarts gegaan die het niet gevonden hebben.

Maar oke, even uitrusten en we kunnen weer beginnen aan de volgende release.

Voor degene die gekomen zijn, nogmaals bedankt voor uw bezoek.
Misschien toch beter samenwerken met ubuntu-be.org?
Enkele jaren geleden op de RP in Herk-de stad waren er meer dan driehonderd aanwezigen op een snikhete dag.
Laatst zag ik op een computerbeurs in Antwerpen expo twee standen met Ubuntu, dit lijkt mij onduidelijk.

Ik wil het exacte antwoord hierover overlaten aan de organisatoren van de Ubuntu Meeting, maar naar wat ik heb gehoord was Ubuntu-be wel degelijk gevraagd om hieraan deel te nemen.

Het was een supergeslaagde meeting in ieder geval, diegene die er niet bij waren hadden zeker ongelijk! Heel erg positieve reacties gehad op de presentaties die ikzelf gaf, erg leuk en dat is altijd goed voor de motivatie natuurlijk  :D

Uitstekende, ruime locatie ook. Er wordt hier terecht opgemerkt dat de bewegwijzering in Genk wat te wensen over laat om het Cultuurcentrum te vinden. Misschien een idee om bij een volgende meeting op dezelfde locatie zelf bewegwijzering vanaf het station en de binnenstad te voorzien?

De Bitmappers verdienen in ieder geval opnieuw een dikke pluim voor de organisatie!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #59 Gepost op: 2010/05/17, 15:55:08 »
Leuk om te horen dat het zo'n geslaagde dag was! :D Ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgende keer hopelijk wel. Zijn er nog fotootjes e.d. gemaakt die we in de Hall of Fame mogen plaatsen? Of is er iemand die er is geweest die dat wil doen? Misschien met een kort verslagje erbij?

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #60 Gepost op: 2010/05/17, 17:07:09 »
Over de bewegwijzering. Die was inderdaad niet zo denderend, ik was zelf ook even aan het zoeken.
In de routebeschrijving stond tegenover het station, maar daar zag ik niets. Tot ik in de verte een kleine pinguïn zag.

Misschien dat mensen, die via radio/krant geïnformeerd zijn de pinguïn als symbool niet direct kennen.
Alhoewel, in Herk de Stad was er een 3 meters hoge pinguïn zoiets trekt natuurlijk direct aandacht. Ze hoeven het symbool niet te kennen, men weet dat er iets te doen is.

Men was bij ubuntu-be op de hoogte van de release party, is ter sprake gekomen op de irc meeting en ook op de mailing list.
In het verleden was bartek de drijvende kracht achter de release party's (gutsy en hardy) vanuit ubuntu-be, maar nu is er niet echt iemand die tijd/zin heeft om dit over te nemen.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #61 Gepost op: 2010/05/17, 19:19:25 »
Ik vond het ook zeer gezellig! 'k Heb ook veel opgestoken. Ik heb onder andere Timo, Siegie en SeySayux ontmoet. En zal nog een paar anderen tegen het lijf gelopen hebben zonder het te weten. 't Is ook zeer fijn om eens wat mensen van dit forum in het echt te leren kennen.

Offline elendil

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #62 Gepost op: 2010/05/17, 20:48:14 »
Ik vond het ook zeer gezellig! 'k Heb ook veel opgestoken. Ik heb onder andere Timo, Siegie en SeySayux ontmoet. En zal nog een paar anderen tegen het lijf gelopen hebben zonder het te weten. 't Is ook zeer fijn om eens wat mensen van dit forum in het echt te leren kennen.
Dat is o.a. de reden dat ik uitkijk naar de release party op de 29e in Ede :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #63 Gepost op: 2010/05/18, 08:18:44 »
Leuk om te horen dat het zo'n geslaagde dag was! :D Ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgende keer hopelijk wel. Zijn er nog fotootjes e.d. gemaakt die we in de Hall of Fame mogen plaatsen? Of is er iemand die er is geweest die dat wil doen? Misschien met een kort verslagje erbij?

Ik heb een aantal foto's gemaakt, maar die moet ik allemaal eerst nog wat uitsorteren (veel mislukte door de donkere omgeving) en wat nabewerken. Als ik in de loop van de week er wat tijd voor vind zal ik die Hall of fame wel wat aanvullen dan  ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °


Offline dropl

  • Lid
Re: Ubuntu meeting 2010 : 10.04 Lucid Lynx te Genk
« Reactie #65 Gepost op: 2010/05/18, 21:02:40 »
Ik wou dan toch ook de Bitmappers bedanken voor de geslaagde middag.
Ik vond de presentatie (die ik bijgewoond heb) erg goed en duidelijk.

Voor herhaling vatbaar dus...
Ge wit dit oit noit nie