Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Optie Installatie naast Windows niet beschikbaar  (gelezen 487 keer)

Offline Boekie

  • Lid
Optie Installatie naast Windows niet beschikbaar
« Gepost op: 2012/07/28, 21:33:56 »
Hoi,

Ik wil graag Ubuntu op mijn ProBook naast Windows 7 installeren. Ik heb een harde schijf van 300gb, verdeeld in drie (primary) partities, een NTFS voor windows (150gb) en een ext4 (140gb) en een Linux swap partitie (10gb).
Bij het opstarten van de laptop met de Ubuntu 12.04 CD, krijg ik niet zoals de installatiehandleiding beweert, een scherm met drie opties, waarvan de eerste " installatie naast ander besturingssysteem", maar een scherm met twee opties, waarvan optie 1 is "Schijf wissen en Ubuntu installeren" en optie 2 is " Iets anders". Omdat de optie om te installeren naast windows ontbrak, heb ik het met optie twee geprobeerd, maar dat zorgde aan het eind voor een onherstelbare fout, waarna werd geadviseerd de installatie ongedaan te maken.
Iemand ideeën waarom ik de door mij gewenste optie niet te zien krijg???

Alvast onwijs bedankt
groet,
Peter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Optie Installatie naast Windows niet beschikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/28, 21:49:43 »
Start de computer eens op met een Live-sessie van Ubuntu ("Ubuntu uitproberen"), start Gparted en post hier een schermafdruk daarvan. Bijvoorbeeld met behulp van  http://imageshack.us .