Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pinnacle tv kaart op ubuntu  (gelezen 1361 keer)

rene_ubuntu

  • Gast
Pinnacle tv kaart op ubuntu
« Gepost op: 2008/01/22, 21:21:25 »
Hallo

Ten eerst wil ik even melden dat ik een groentje ben met ubuntu,ik heb ubuntu dual boot met xp op mijn pc geinstalleerd.Mijn eerst indruk is dat ubuntu gewoon perfect werkt en alles lukt dan ook tot nog toe alleen 1 klein probleem mijn pinnacle tv kaart. Ik weet niet hoe ik het ding aan het draaien moet krijgen,daarbij moet ik ook nog melden dat deze kaart onder xp ook moeizaam aan het draaien te krijgen is.Ik ben van plan om definief over te stappen op ubuntu maar dan moet ik wel mijn tv kaart aan de praat krijgen anders moet ik de dual boot met Windows laten staan.

B.V.D.
Rene (een enthusiaste ubuntu gebruiker)

Offline ruujan

  • Lid
Pinnacle tv kaart op ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/22, 21:38:00 »
Welke kaart heb je? Ik heb wel eens zitten stoeien met een USB-ding van Pinnacle, maar dat is alweer drie Ubuntuversies geleden. Een aantal van die Pinnacle dingen worden ondersteund door V4L (video for Linux).

Pinnacle tv kaart op ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/22, 21:48:14 »
Ik werk zelf met 2 verschillende pinnacle tv kaarten (pci).

De ene kaart wordt door Ubuntu automatische herkend en hoef ik verder niets bijzonders te doen.

Bij de andere kaart (Pinnacle PCTV Studio Pro) doe ik het volgende:

De beste manier is om in /etc/init.d een scriptje neer te zetten met daarin de volgende commando’s

Naam script: tvkaart

#!/bin/bash
rmmod bttv
modprobe bttv card=52
tuner=0

chmod-rechten toekennen:

In terminal:

sudo chmod a+x  /etc/init.d/tvkaart

En dan even ervoor zorgen dat  het scriptje automatisch wordt opgestart als de pc wordt aangezet:

sudo update-rc.d tvkaart start 51 S .
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Paul

  • Lid
Pinnacle tv kaart op ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/22, 23:05:18 »
En hoe kunnen we ervoor zorgen dat het scriptje automatisch opstart als we de pc aanzetten?

Alvast bedankt voor je support,

Vooral namens Rene :-)

Mvg,

Hannes

Pinnacle tv kaart op ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/23, 20:42:51 »
Citaat van: Hannes
En hoe kunnen we ervoor zorgen dat het scriptje automatisch opstart als we de pc aanzetten?

Alvast bedankt voor je support,

Vooral namens Rene :-)

Mvg,

Hannes
Als je de acties uitvoert zoals het door mij is beschreven gebeurd dat automatisch.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"