Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met installeren Oracle client XE op Ubuntu  (gelezen 1175 keer)

Offline Scarecrow

  • Lid
Problemen met installeren Oracle client XE op Ubuntu
« Gepost op: 2009/04/11, 15:54:36 »
Hallo allemaal,

Ik probeer de Oracleclient Xe op mijn Ubuntu werkstation te installeren. Ik heb van de Oracle site de .deb versie gedownload.
Bij het installeren krijg ik de volgende foutmeldingen:

/bin/chown: ongeldige gebruiker: `oracle:dba'
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/usr/lib/oracle/xe/app/oracle/product/10.2.0/client/bin/sqlplus': Bestand of map bestaat niet
cat: /usr/lib/oracle/xe/app/oracle/product/10.2.0/client/scripts/oraclexe-client-merge.menu: Bestand of map bestaat niet
cat: /usr/lib/oracle/xe/app/oracle/product/10.2.0/client/scripts/oraclexe-client-merge.menu: Bestand of map bestaat niet

(zie ook screenshot in de bijlage)
Wat gaat er hier fout en wat kan ik er aan doen?

grtz,

Scare
« Laatst bewerkt op: 2009/04/11, 15:59:43 door Scarecrow »

Re: Problemen met installeren Oracle client XE op Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/11, 17:09:20 »
Heeft het bestand rechten? Anders rechtsklik op het bestand Eigenschappen>Tabblad rechten>Vinkje bij uitvoeren zetten. Dan dubbel klikken op het bestand dan opent de pakketmanager>Wachtwoord invullen>Installeren  Nu kan het zijn dat je nog een aantal pakketten moet installeren, staat daar niets van op de Oracle site? Of nog een aantal mappen moet aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Gijs

P.S. Je hebt ook de XE Server geïnstalleerd?
http://www.oracle.com/technology/software/products/database/xe/files/install.102/b25144/toc.htm
« Laatst bewerkt op: 2009/04/11, 17:31:18 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.