Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Testcees & Ifuse  (gelezen 3233 keer)

Offline Cme

  • Lid
Re: Testcees & Ifuse
« Reactie #25 Gepost op: 2016/12/05, 16:09:41 »
Hoi Cme,
Maarre, vraagje uit pure nieuwsgierigheid, wat is er nou zo de moeite waard aan een iPhone dat je een nieuwe hebt gekocht. Superlinke vraag natuurlijk van mij en als je er niet op in gaat ook OK, hoor!
Ik koop zelf een Android opstapmodelletje zonder abo en zo langzamerhand wordt de volgende over een paar jaar wel een duidelijk wat beter model, maar dan nog geen topper. Puur om het geld.
groet, Just
Just, een toestel kan bezwijken. Mijn iphone 4 versie 7.1.2 is er zo een.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline MKe

  • Lid
Re: Testcees & Ifuse
« Reactie #26 Gepost op: 2016/12/06, 07:51:21 »
Hallo @Testcees en alle anderen die dit willen lezen,

Omdat ik oa. de agenda en kalender informatie wil overzetten van een oudere naar nieuwere Iphone (6), kwam ik al zoekende tot mijn blijde verrassing op Internet het volgende tegen:

Wat ik gedaan heb voor de agenda/kalender is een ical server gebruiken. Ik heb zelf een NAS, dus daar heb ik owncloud op gezet. Vervolgens heb ik de kalender service van owncloud toegevoegd aan de kalender van mijn iPod touch. Toen de boel over gezet. en owncloud als agenda op mijn nieuwe (android) telefoon aangemeld. Het synchroniseerde direct en zonder problemen.
Nu is owncloud natuurlijk lastig voor een gewone gebruiker. Je kunt dit ook doen met b.v. google calender of MS Outlook. Dan lever je natuurlijk wel iets in op privacy.

Ik heb overigens de owncloud server gehouden. Ik gebruik het nu om de agenda te synchroniseren tussen mijn computer en mijn telefoon. Erg handig.

Offline Cme

  • Lid
Re: Testcees & Ifuse
« Reactie #27 Gepost op: 2016/12/06, 15:01:32 »
Wat ik gedaan heb voor de agenda/kalender is een ical server gebruiken. Ik heb zelf een NAS, dus daar heb ik owncloud op gezet. Vervolgens heb ik de kalender service van owncloud toegevoegd aan de kalender van mijn iPod touch. Toen de boel over gezet. en owncloud als agenda op mijn nieuwe (android) telefoon aangemeld. Het synchroniseerde direct en zonder problemen.
Nu is owncloud natuurlijk lastig voor een gewone gebruiker. Ik heb overigens de owncloud server gehouden. Ik gebruik het nu om de agenda te synchroniseren tussen mijn computer en mijn telefoon. Erg handig.
Interessant!
Nas is een opslagmedium voor dataoverdracht?
Owncloud is een online opslagruimte aanbieder? Door KDE ontwikkeld (openbron), klinkt aantrekkelijker dan die van Icloud of Itunes.

Mapsynchronisatie: ownCloud desktop sync client gevonden in Softwarecentrum van Ubuntu.
Geopent verschijnt een popup "verbindt met ownCloud" serveradres ...https://
met uitnodiging naar owncloud.com Aldaar kan ik een download doen voor mijn LT 64-bit.

De demo kan ik helaas niet zien, VLC gedownload maar...dat is blijkbaar niet de manier om de demo te zien.

-Is dit wat je bedoelt? Of is is dit server gericht? Kan ik ownCloud gebruiken zonder server? Of is het  te complex voor een 'simpele' gebruiker?
-Vraag hoe deze demo te zien krijgen?  https://owncloud.com/
« Laatst bewerkt op: 2016/12/06, 15:03:12 door Cme »
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline MKe

  • Lid
Re: Testcees & Ifuse
« Reactie #28 Gepost op: 2016/12/06, 17:00:25 »
Ik heb dus een eigen server runnen. Dat heb je nodig voor owncloud. Zij bieden zelf geen opslag. Bij mij draait hij op de Nas.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/06, 23:20:07 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/