Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18  (gelezen 1137 keer)

Offline triglav

  • Lid
Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18
« Gepost op: 2019/02/02, 14:38:45 »
Hallo,

Onlangs heb ik op mijn laptop Dell Inspiron Kubuntu  18 naast Ubuntu geïnstalleerd, beide netjes verdeeld op hun helft van de schijf.  Ik was aangenaam verrast door Kubuntu. Beide draaiden zonder problemen heel vlotjes.
Nu sinds een paar dagen heeft Kubuntu een raar probleem nl wanneer ik in een programma een menu item wil aanklikken lukt dat niet meer. Het menu opent zich wel, echter wanneer het open is verdwijnt het alweer zonder dat ik iets kan kiezen. Heel vervelend, het probleem doet zich ook voor in het start menu zodat ik bijna moet goochelen om Kubuntu af te sluiten. Herkent iemand dit probleem en wat kan ik er aan doen?




Offline zdkdick

  • Lid
Re: Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18
« Reactie #1 Gepost op: 2019/02/02, 18:21:32 »
Open hij misschien op het andere scherm? Welke misschien uit staat?

DarkEra

  • Gast
Re: Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18
« Reactie #2 Gepost op: 2019/02/02, 19:04:51 »
Welke Kubuntu 18 bedoel je eigenlijk, de 18.04 LTS versie of de korte termijn uitgave 18.10...?

Offline triglav

  • Lid
Re: Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18
« Reactie #3 Gepost op: 2019/02/02, 23:07:04 »
Maik,

Het is Kubuntu 18.04 LTS. Soms komt er heel even een pop up te voorschijn iets van een kubuntu netwerk waar geen verbinding kan mee gemaakt worden.  Voor zover ik kan zien is Accountinstellingen geselecteerd, maar ik ben niet snel genoeg om erop te klikken of om op enter te drukken.

Offline X-E3

  • Lid
Re: Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18
« Reactie #4 Gepost op: 2019/02/13, 07:50:56 »
Alle updates binnen gehaald?

Offline triglav

  • Lid
Re: Menu's verdwijnen driect na aanklikken in Kubuntu 18
« Reactie #5 Gepost op: 2019/02/13, 17:09:54 »
Hoi,

Bedankt voor het mee denken, maar ik heb het opgelost met een nieuwe install. Korte pijn dus.