Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tevreden Ubuntu Gebruiker  (gelezen 2626 keer)

pastoor

  • Gast
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Gepost op: 2008/11/02, 13:38:56 »
Ben nu sinds Mei 2008 gebruiker van Ubuntu 8.04 en ik moet zeggen ik ben er al meer tevreden over.
Het begon al met de installatie wat echt in een recordtijd voor elkaar was[in vergelijking met Windows].
In t begin waren er nog wel eens wat probleempjes[vooral met spellen] maar dat is in de loop der tijd allemaal
opgelost.
En nu loopt hij echt als een trein alles werkt even vlot en voor alle programmas die ik in Windows gebruikte heb
ik hier goede alternatieven gevonden.
Dus voor iedereen die net begint met Ubuntu het is echt niet zo moeilijk als je denkt.
Door vooral veel op dit forum te komen heb ik echt veel dingen geleerd door de vele kennis die bij vele mensen
hier aanwezig is.
Dus bij deze wil ik iedereen bedanken [Staf/Gebruikers]die zich inzetten om mij en alle mensen die de overstap
waagden van Windows naar Ubuntu te helpen.

                                                               Bedankt Iedereen

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 14:01:16 »
Goed om te horen dat er weer een tevreden linux-gebruiker bij is gekomen!
:)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline chaos7

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/02, 14:02:47 »
+1
(sinds juni 2008)
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 14:08:19 »
Idzme +1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop905

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/02, 14:22:08 »
Idzme +1

Bazzer

  • Gast
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/02, 16:06:57 »
+1.  Ik werk (speel) nu ongeveer 1,5 jaar met Ubuntu, eerst dualboot met XP en de laatste 6 maanden
alleen nog maar met Ubuntu!  Ik ben dan ook meer dan tevreden, Thanks Ubuntu!

Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/02, 16:29:54 »
Idzme:+1. Hier ben ik er bijna klaar voor om de hele PC bende (drie desktopPC's en twee laptops) over te zetten op Ubuntu. Een draait al uitsluitend Ubunty. Ik test steeds elk systeem met de liveCd om te bekijken waar eventuele beperkingen zitten. Met Intrepid wil ik op bepaalde systemen nog een half jaartje wachten, zodat alle scherpe randjes eraf zijn.
Overigens gisteren op een reunie (40jaar na afstuderen van HBS) weer een paar mensen overgehaald om Ubuntu binnen te halen en uit te proberen. Ook naar dit forum verwezen en mogelijk lezen ze dit al.....hoop ik dan weer.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/02, 21:07:00 »
jemig wat een pluspunten, wordt er verlegen van ;)
wel goed om te lezen dat iedereen blij is met nieuwe ubuntu gebruikers!!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Dump

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/02, 21:28:40 »
Zelfs ik ben er blij mee al snap ik er af en toe de ballen van.
Of ik het ooit ga leren betwijfel ik maar alles wat ik wil dat het moet doen, doet het.
Die terminal en die directory weergave. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Maar goed, wie niet waagt die niet wint. Ik hoop dat jullie nog heel veel en heel lang geduld hebben.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline frank7

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/02, 21:35:43 »
Citaat van: Dump
Zelfs ik ben er blij mee al snap ik er af en toe de ballen van.
Of ik het ooit ga leren betwijfel ik maar alles wat ik wat wil dat het moet doen, doet het.
Die terminal en die directory weergave. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Maar goed, wie niet waagd die niet wint. Ik hoop dat jullie nog heel veel en heel lang geduld hebben.
Doei, Dump.
Ik ben ook nog steeds bezig om het te leren maar als je eenmaal bezig bent dan wordt het steeds leuker om het te doen. Ik zag er ook tegenop om de commandline te gebruiken maar op het net is veel informatie te vinden. Hier op dit forum is heel veel informatie te vinden, zodoende heb ik ook alles aan de praat gekregen op mijn computer.

Ontzettend tevreden hier dus met Ubuntu.

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Offline bassnas

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/02, 23:51:56 »
IK heb mijn pc naar 8.10 geupgrade. Tot mijn verbazing werkte mijn beeldscherm resolutie niet. Ik zag alles dubbel (geen alcohol in het spel) tja hoe zat dat ook nou weer om de xserver te configureren. Kijk als ubuntu lekker loopt dan vergeet je al gauw een hoop dingen. Maar met ctr-alt en nog iets (F2 of zo) kreeg ik een venster om een programma te starten. Kijk hier kon ik mijn resolutie instellen. En geen moeilijke vragen zoals bij Windows. Maar gewoon simpel uitvoeren.
Kortom alles werkt nu weer als het oude maar wel met de look and feel van 8.10
Ik ben een tevreden gebruiker sinds.... ik weet het al niet meer.
Chapeau ubuntu
Boebass, een zeer tevreden ubuntu gebruiker

KSR

  • Gast
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/03, 01:56:26 »
Heel herkenbaar Pastoor ;)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/03, 09:39:57 »
Ik gebruik nu zelf Ubuntu (Studio) sinds versie 7.04. In het begin wat zoeken, maar daarna nooit meer tijd hoeven verspillen aan 'het systeem'. Ik snap nog een hoop dingen niet (zoals waarom met RT mijn geluidskaart wel werkt en met 'generic'  niet), maar het werkt allemaal zo goed en simpel dat ik me daar nooit zo lang druk om ga maken.
Probleem is dan inderdaad wel - zoals bassnass zegt - dat je dan handelingen gaat vergeten voor als er toch eens iets mis mocht gaan, zoals het probleempje met die beeldschermfouten. Is er niet ergens een tekstbestandje te vinden met al dat soort trucs/sneltoetsen? De enige die mij nu nog te binnen schiet is ctrl-alt-backspace om de x-server te resetten, maar dat werkt ook niet altijd.

Verder heb ik toch nog steeds een dual-boot met XP omdat het niet anders kan. Ik krijg nog af en toe te doen met Illustrator bestanden en ik krijg nog steeds geen goede foto's geprint met mijn Canon IP4300. Maar voor 99% gebruik ik niets anders meer dan Ubuntu (Studio). Volgende week 8.10 maar eens proberen.
JackTummers.nl

prlwgn

  • Gast
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/03, 13:15:27 »
wanneer ik  met Ctrl Alt F2 in een venster ben gekomen zou ik graag willen weten hoe ik weer uit dit venster kom.
Welke opdracht moet ik dan geven?

Offline Gemz

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/03, 14:29:08 »
Citaat van: prlwgn
wanneer ik  met Ctrl Alt F2 in een venster ben gekomen zou ik graag willen weten hoe ik weer uit dit venster kom.
Welke opdracht moet ik dan geven?
Ctrl Alt F7

prlwgn

  • Gast
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/03, 14:44:49 »
Bedankt Gemz
Was tenet lichtelijk in paniek en heb de PC op een verkeerde manier
uitgezet maar dit hoeft nu niet meer te gebeuren.

Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/04, 15:29:28 »
Altijd leuk om positieve reacties tehoren.. zelf ook nog zeer tevreden met ubuntu.. nog niet alle hardware(vooral usb hardware) werkt vlekkenloos maar ben er zeker van dat dat allemaal snel goed gaat komen.. dus ook ik blijf bij Ubuntu.. balen dat ikop mijn werk wel met vista moet werken :S
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline frank7

  • Lid
Tevreden Ubuntu Gebruiker
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/05, 03:37:52 »
Citaat van: Mescaline
Altijd leuk om positieve reacties tehoren.. zelf ook nog zeer tevreden met ubuntu.. nog niet alle hardware(vooral usb hardware) werkt vlekkenloos maar ben er zeker van dat dat allemaal snel goed gaat komen.. dus ook ik blijf bij Ubuntu.. balen dat ikop mijn werk wel met vista moet werken :S
De laptop van mijn werk is ook met Windows Xp, maar ik gebruik wel linux ook al is het alleen maar in de avonduren. Meestal in VM of zoals de laatste tijd veel met een usb stick. In VM gebruik ik dan de iso files en niet de live cd's.
Zo heb ik overal linux bij me, thuis op mijn prive laptop als op het werk en als ik onderweg ben voor mijn werk in het buitenland!

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561