Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Offline Ubuntu  (gelezen 2053 keer)

Lai

  • Gast
Offline Ubuntu
« Gepost op: 2006/11/14, 12:07:33 »
Deze post heb ik al eerder geaamkt, enkele maanden geleden, maar niemand schijnt een goede oplossing te hebben. Misscxhien dat dat nu met de nieuwe Ubuntu versies verandert.

Ik wil graag Ubuntu draaien op een PC zonder internet en kan dus niet online paketten downloaden voor mp3's etc. Zijn die paketten los te dowloaden of kan de nieuwe Ubuntu versie ook mp3's e.d. afspelen zonder paketten?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Offline Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/14, 12:12:34 »
Helaas, ook in de nieuwe versies van Ubuntu zitten de w32codecs niet. Ik heb ze wel voor je als apart bestand. Geef me je e-mail adres maar.

Ik weet alleen niet hoe je ze vervolgens handmatig moet installeren: ik heb dat altijd alleen via het internet gedaan

Groet, Pjotr.

nils holkerson

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/14, 12:18:57 »
volgens mij kun je in synaptic ook je cd-speler  instellen als bron

nils holkerson

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/14, 12:23:12 »
eehmm laat maar, ben nog niet helemaal wakker.....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Offline Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/14, 12:24:00 »
Citaat van: nils holkerson
volgens mij kun je in synaptic ook je cd-speler  instellen als bron
Da's een goeie, Nils! Dat wist ik nog niet, maar inderdaad. Dus dan hoef je alleen maar het bestand eerst op een CD te branden, en daarna kun je het via Synaptic installeren.

Er hangen geen andere bestanden vanaf, voorzover ik weet, dus dat moet goed gaan.

Groet, Pjotr.

cvcaelen

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/14, 12:39:34 »
https://help.ubuntu.com/community/AptMoveHowto

't Is wel in't Engels,

maar hier staat beschreven hoe je pakketten op cd zet om ze later off-line te gebruiken

Christiaan

Offline Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/14, 12:58:58 »
Je kunt natuurlijk ook eens de DVD downloaden, maar daar zitten de Seveas-repo's natuurlijk niet op.

budster

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/14, 13:05:44 »
Citaat van: Lai
Deze post heb ik al eerder geaamkt, enkele maanden geleden, maar niemand schijnt een goede oplossing te hebben. Misscxhien dat dat nu met de nieuwe Ubuntu versies verandert.

Ik wil graag Ubuntu draaien op een PC zonder internet en kan dus niet online paketten downloaden voor mp3's etc. Zijn die paketten los te dowloaden of kan de nieuwe Ubuntu versie ook mp3's e.d. afspelen zonder paketten?
Natuurlijk kan je de paketten los downloaden, en je moet dan alleen het commando dpkg -1 [path+pakketnaam] gebruiken als je de howto volgt om de bestanden te installeren.

Maar kan je die computer niet ff aan internet hangen? das wel makkelijker.

Lai

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/05, 17:59:01 »
Hey, weer lang geleden, maar ik vond dit:

http://packages.ubuntu.com

Is dit nieuw ofzo, heb het namelijk nog nooit eerder gezien? Als het goed is kan ik zo paketten downloaden, op een USB stickje zetten en naar de linux pc verhuizen toch?

Offline siegi

  • Lid
Offline Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/05, 19:20:25 »
Ik heb wel een methode voor een beperkte internet aansluiting.  Dan je moet je het apt-get update gedeelde over de beperkte lijn doen.  
mkdir apt

apt-get -qq --print-uris install jepakketje > uris
awk '{print "wget -O " $2 " " $1}' < uris > apt/wget-script

En je neem het de map apt mee naar een computer met fatsoenlijke internet aansluiting.
sh apt/wget-script dan download hij je pakketjes
UIteindelijk kan de map apt waar alle pakketjes zijn in gedownload meenemen en in de map /var/cache/apt/archives/ kopiëren.
En dan nogmaals sudo apt-get install jepakketje

Voordeel van deze methode is dat de depencencies mooi in orde komen.  
Een gelijkaardige methode gebruik ik als ik een upgrades moet doen.

Lai

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/05, 21:42:11 »
Citaat van: siegi
En je neem het de map apt mee naar een computer met fatsoenlijke internet aansluiting.
sh apt/wget-script dan download hij je pakketjes
Ervan uitgaand dat de PC met fatsoenlijk internet ook op Linux draait (bij mij op XP). Is die site niks uit m'n vorige post, zijn dat werkende downloadbare pakketjes?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Offline Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/05, 21:43:49 »
alle .deb pakketjes zijn goed.
De paketten op die ubuntu-site zijn allemaal .deb pakketten.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/05, 21:45:06 »
Citaat van: Lai
Citaat van: siegi
En je neem het de map apt mee naar een computer met fatsoenlijke internet aansluiting.
sh apt/wget-script dan download hij je pakketjes
Ervan uitgaand dat de PC met fatsoenlijk internet ook op Linux draait (bij mij op XP). Is die site niks uit m'n vorige post, zijn dat werkende downloadbare pakketjes?
Die pakketjes werken wel, alleen wanneer je internet hebt is het veel makkelijker een programma te downloaden en te installeren met synaptic of apt-get, dus voor een computer met internet is het niet echt nuttig.

Offline siegi

  • Lid
Offline Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/05, 23:08:28 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: Lai
Citaat van: siegi
En je neem het de map apt mee naar een computer met fatsoenlijke internet aansluiting.
sh apt/wget-script dan download hij je pakketjes
Ervan uitgaand dat de PC met fatsoenlijk internet ook op Linux draait (bij mij op XP). Is die site niks uit m'n vorige post, zijn dat werkende downloadbare pakketjes?
Die pakketjes werken wel, alleen wanneer je internet hebt is het veel makkelijker een programma te downloaden en te installeren met synaptic of apt-get, dus voor een computer met internet is het niet echt nuttig.
Ik wist niet juist waarom hij geen internet had.  Ik gebruik deze methode om voor mijn pc die op kot staat te kunnen upgraden.
Dan kan ik thuis de pakketjes downloaden.

Lai

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/06, 15:38:05 »
Ik heb Edgy gedowload en gebrand, maar hij wil niet vanaf CD booten. Ik heb in mijn BIOS gezet dat de CD-Rom de primary boot drive is dus daar ligt het niet aan. Wel moet ik toegeven de ISO te hebben uitgepakt en "handmatig" te hebben gebrand aangezien mijn brandsoftware geen images brand, kan het daaraan liggen?

Verder zegt de CD dat het een "live" CD is en da ik Ubuntu zonder te installeren kan proberen. Kan ik het wel installeren vanaf die CD als ik dat wil? Bij vorige versies van Ubuntu waren er twee CD's: zo'n "live" CD en een installatie CD.

Offline siegi

  • Lid
Offline Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/06, 15:58:50 »
Dan heb idd niet alles nodig om te booten.  Je moet effectief als image schrijven.
Nero kan bv images schrijven dit is volgens mij toch bij elke brander bijna meegeleverd.

Lai

  • Gast
Offline Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2007/02/06, 16:01:46 »
Citaat van: siegi
Dan heb idd niet alles nodig om te booten.
???

Moet ik nu een nieuwe CD schrijven, direct vanaf ISO? Op de Ubuntu site heb ik nu een open source programma gevonden dat dat kan, dus dat is geen probleem meer.