Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes  (gelezen 5914 keer)

Offline marco1800

  • Lid
Ik heb een WLA(windows live account) die draait draait via Gutsy, onder thunderbird(versie 2.0.0.6) en dat werkte altijd zonder problemen. Als ik nu thunderbird open en mijn mails wil ophalen krijg ik volgende melding :
Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver localhost antwoordde negative vibes from en dan de vermelding van mijn e-mailadres. Als je na deze storing op ok drukt kan je terug je wachtwoord ingeven en krijg je terug dezelfde storing. Met het huidige wachtwoord kan ik nog wel correct inloggen op mijn WLA via webmail. Heb al eens geprobeerd met een nieuw wachtwoord en dan terug via thunderbird, maar blijft dezelfde storingsmelding geven. wat zou er fout kunnen lopen?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/13, 12:28:07 »
"negative vibes"..... gemeld door Windows Live....  Zou dit een actie van Microsoft zijn, gericht tegen het gebruik van Thunderbird?

Offline marco1800

  • Lid
Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/13, 12:32:17 »
Zoiets dacht ik ook al. Mail versturen gaat nog wel vanuit thunderbird, maar ophalen niet meer! Voor de rest is er niks gewijzigd,de webmail en hotmail extensie zijn nog steeds correct ingeplugd.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/13, 12:43:22 »
ik krijg met 1 hotmail account deze foutmelding wel, en met de andere niet...zowel in ubuntu als in vista...

dus geheel aan microsoft zal het niet liggen, aangezien de ene nog gewoon werkt...

ik heb dit nogal gehad een paar maanden geleden...een paar dagen wachten en toen ging het weer...

Offline marco1800

  • Lid
Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/15, 10:28:41 »
Ik heb handmatig up-dates opgehaald(voorheen ging dit automatisch) van de webmail en hotmail extensies. Kleine berichten kan ik terug ophalen via thunderbird. Voor een groter bestand krijg ik de melding : wachttijd voor verbinding met server localhost is verlopen. Hoe kan ik deze wachttijd langer instellen zodanig dat ik ook deze mails kan binnenhalen?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/15, 13:34:15 »
bij mij ging het net 2 keer goed, en nu terug negatieve vibes...zal wel opgelost geraken...

voor die wachttijd: bewerken - voorkeuren - geavanceerd - netwerk & schijfruimte

Offline marco1800

  • Lid
Windows live account onder thunderbird. Mailserver negative vibes
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/16, 10:33:02 »
De grote bijlage heb ik verwijderd uit mijn webmail, want daar zat er iets fout, kan nu terug alle berichtjes ophalen van mijn WLA met thunderbird.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS