Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos is verdwenen  (gelezen 6153 keer)

Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #25 Gepost op: 2008/12/11, 09:42:54 »
Ik heb een vraagje, ik weet dat het raar klinkt:
Kun je te dicht bij de router zitten om verbinding te maken?
Gisteravond zat ik in de zetel, en nu weer: direct verbinding...

Ik weet dat dit vreemd klinkt, maar kan het?

*edit
@petervdw zou het kunnen dat dit door die channels is?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/11, 12:46:12 door schwarzproductions »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #26 Gepost op: 2008/12/12, 00:42:18 »
Aan schwarzproductions
Op de pagina van je router zie ik pijltjes achter: Wireless Channel:  1,437 GHz  CH6  (^ of v)
Is daar niet iets mee te verstellen?
 Wat bedoel je met de vraag onder *edit in de vorige vraag. Kun je die nog even toelichten?
Vr.groet, peter

Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #27 Gepost op: 2008/12/12, 09:08:52 »
Met mijn edit bedoelde ik of ik in de zetel ver genoeg zit van de andere routers, die ook op channel6 uitzenden, zodat die niet kunnen overnemen.
Want het is heel vreemd, in de zetel heb ik geen problemen met draadloos, aan de tafel wel. Tafel staat binnen straal 3m van de router, zetel erbuiten

Ik kan inderdaan de channels verstellen met "Wireless Channel : ... " Dat ik daar overgekeken heb, ik heb zin om mijn kop tegen mijn scherm te slaan (ware het niet dat er al genoeg problemen met mijn laptop zijn :D )

Offline Petervdw

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/12, 10:47:00 »
Aan schwarzproductions
Geduld is een schone zaak. Je scherm bestaat uit 5 of 6 folies, waarvan één een soort glas. Ws voor de spreiding van het licht. Die is heel breekbaar. Dus voor je je kop door de lijst ramt, hou dit in gedachten.   =D
Ik dacht een post verstuurd te hebben, maar zeker een foutje gemaakt.
Sterke korte golf zenders van zendamateurs, magnetrons, marifoons, ze kunnen allemaal die radioverbinding verstoren. Heb je meerdere radioverbindingen direct naast elkaar in die 2,4 GHz band, zou het kunnen dat ze elkaar verstoren. In mijn omgeving zitten zomaar 14 tot 16 van die freaks, dus je raadt het al, draadloos lukt hier voor geen meter, of ik nu veraf of dichtbij zit. Ik dacht het al eerder uitgelegd te hebben, de afstand speelt wel mee, d.i. de sterkte van je signaal, maar verstoren kan goed, ook als je er vlak naast zit.
Vr.groet, peter

Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/12, 11:42:18 »
Dicht bij de router staat een station voor een draadloze telefoon. Geen GSM, maar zo'n DCEP-station of hoe heet het alweer. Starks even googlen.
Misschien heeft het daarmee te maken...

Ik zal de kanaal verandering eens proberen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/12, 11:43:40 »
Dicht bij de router staat een station voor een draadloze telefoon. Geen GSM, maar zo'n DCEP-station of hoe heet het alweer. Starks even googlen.
Misschien heeft het daarmee te maken...

Ik zal de kanaal verandering eens proberen

Alleen de kanalen 1, 6 en 11 zijn echt bruikbaar: anders heb je altijd een bepaald percentage overlap.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #31 Gepost op: 2008/12/12, 13:25:56 »
Aan schwarzproductions
Waarschijnlijk als je die DECT telefoon een eindje verderop zet, (ook goed voor de lijn) kun je foutloos verbinding maken. Zelfs als die niet in de 2.4 GHz band zit kan die telefoon storing veroorzaken.
Vr.groet, peter

Offline Sepp2

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #32 Gepost op: 2008/12/12, 15:03:28 »
Sinds een auto update heb ikook geen draadloos verbinding met het net meer

In :Systeem / Beheer staat ook geen tapblad netwerk meer??

Is er ook een systeem herstel voor UBU?

Vr gr Sepp

Offline Petervdw

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #33 Gepost op: 2008/12/12, 15:39:52 »
Aan Sepp2
Netwerk vind je terug in het Hoofdmenu (Voorkeuren). Aanvinken, en dan staat ie in Beheer.
Over die auto update weet ik niets te melden. Misschien moet je de router even opnieuw opstarten. En dan je computer.
Vr.groet, peter

Als je met je netwerk verder gaat wil je dan een nieuw topic openen. Anders gaat het zo door elkaar lopen. Bedankt alvast.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 15:47:04 door Petervdw »

Offline Sepp2

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #34 Gepost op: 2008/12/12, 15:50:11 »
Bedankt! Ik zie alleen maar staan: Netwerkhulpmiddelen en Proxynetwerken ??
En hier kan ik dus niets vinden ook geen netwerken in de beurt ook m,n eigen netwerk kan ik nergens vinden!
Vr Gr Sepp

Offline Petervdw

  • Lid
Re: draadloos is verdwenen
« Reactie #35 Gepost op: 2008/12/12, 16:52:53 »
Aan Sepp2
Nee, via Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu en dan verder onderaan, even lezen, netwerk aanvinken. Als je dan weer via systeem>Beheer kijkt: voila ---> Netwerk.
Vr.groet, peter

Misschien ergens een klikje overgeslagen, maar goed, moet kunnen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 16:58:59 door Petervdw »