Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux games kopen?  (gelezen 2554 keer)

Linux games kopen?
« Gepost op: 2009/01/31, 18:17:26 »
Ik zit hele tijd op internet te kijken van wat voor games er voor linux zijn. En ben best verbaasd dat er gewoon Linux versie van Doom 3 en uitbereiding (wist niet eens dat de uitbereiding bestond) bestonden.

Maar ik kwam op het volgende en dat is ik kom op site van Quake wars: Enemy Territory en zeg bijv kopen of zo. Ik wordt verwezen naar de shop van je land in dit geval Bol.com.

Moet je nou Linux games kopen of is die gratis te downloaden (legaal bedoel ik dan ook). Want Quake wars: Enemy Territory kon ik nergens vinden.

Re: Linux games kopen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/31, 18:33:48 »
Zoek eens ophet forum op ET, is een hoop over geschreven. Zover ik weet hoef je hiervoor niet te betalen.
Mijn zoon heeft UT2003 gekocht en hierop staat ook een linux native. Verder zijn er wel spellen voor Linux te  koop, meestal van Windows gepoort naar Linux.

Met vriendelijke groet,

Gijs





In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Linux games kopen?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/31, 20:12:06 »
http://www.tuxgames.com

Edit: Ow je bedoelde Quake Wars, daar heb ik geen flauw idee van. Op Tuxgames kun je in ieder geval de "gewone" Quake kopen.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 20:14:41 door Vistaus »

grayfox

  • Gast
Re: Linux games kopen?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/31, 21:35:50 »
Wel er zijn heel wat games die je gewoon in Linux kan spelen en anders gebruike je gewoon even Wine of Crossover

Re: Linux games kopen?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/01, 13:39:10 »
Zoek eens ophet forum op ET, is een hoop over geschreven. Zover ik weet hoef je hiervoor niet te betalen.

Meestal over de gewone Enemy Territory. De nieuwe (Quake Wars) is niet gratis, ook niet voor Linux.

Re: Linux games kopen?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/01, 13:47:13 »
prey is ook een leuke.

Dwarrel

  • Gast
Re: Linux games kopen?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/01, 17:24:02 »
Als je et:qw wilt spelen op linux, dan moet je gewoon de windows dvd/cd kopen. Op het internet kan je scripts downloaden die als je de orginele dvd/cd hebt qw op een linux systeem installeren.

http://zerowing.idsoftware.com/linux/etqw/

Op deze site zie je ook de download voor de linux demo, probeer eerst even of de demo goed draait voordat je de volledige versie aanschaft.

Enjoy, het is een geweldig spel vind ik zelf, alleen jammer dat mijn pc er te traag voor is.

Re: Linux games kopen?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/04, 13:02:24 »
OOh ok dankje voor jullie antwoorden.