Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe Reader 6.0  (gelezen 1226 keer)

Adobe Reader 6.0
« Gepost op: 2016/10/28, 11:05:10 »
Een teveel .
Hoe kan ik Adobe Reader 6.0 verwijderen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/28, 11:11:42 »
Via het softwarecentrum wellicht, tenzij je dit buiten het software centrum om hebt geïnstalleerd.

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/28, 11:57:21 »
Via het softwarecentrum wellicht, tenzij je dit buiten het software centrum om hebt geïnstalleerd.

Via softwarecentrum niet,Ja dit had ik kunnen,moeten melden;

Offline vanadium

  • Lid
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/28, 12:17:48 »
Hoe heb je het dan wel geïnstalleerd? Soms komt een installatieprogramma met de mogelijkheid te verwijderen. In het ander geval moet je handmatig de installatiebestanden wissen. Het is echter niet evident te weten welke dat zijn. Misschien is het gemakkelijker het programma gewoon te laten staan, maar het icoon te verwijderen. Ieder programma in het menu komt overeen met een .desktop bestand onder /usr/share/applications. Door het .desktopbestand van Adobe 6 daar te verwijderen (eventueel verplaatsen, mocht je het later terug willen zetten), zal het ook verdwijnen uit je menu.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/28, 12:51:07 »
Installeer synaptic
Meestal is ook een buiten de standaard om geïnstalleerd program daar terug te vinden en te deïnstalleren.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/28, 18:23:36 »
Hoe heb je het dan wel geïnstalleerd? Soms komt een installatieprogramma met de mogelijkheid te verwijderen. In het ander geval moet je handmatig de installatiebestanden wissen. Het is echter niet evident te weten welke dat zijn. Misschien is het gemakkelijker het programma gewoon te laten staan, maar het icoon te verwijderen. Ieder programma in het menu komt overeen met een .desktop bestand onder /usr/share/applications. Door het .desktopbestand van Adobe 6 daar te verwijderen (eventueel verplaatsen, mocht je het later terug willen zetten), zal het ook verdwijnen uit je menu.
maar het icoon te verwijderen    ; hoe kan ik dat verwijderen?

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/28, 18:26:12 »
Installeer synaptic
Meestal is ook een buiten de standaard om geïnstalleerd program daar terug te vinden en te deïnstalleren.

Heb ik gedaan , maar adobe reader niet aanwezig

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/28, 20:26:14 »
Hendrink,

Ik heb een sterk vermoeden dat zowel 'Adobe Reader 6.0' en 'Adobe Reader X' twee Windows progjes.
Deze zal je via WINE ge-installeerd hebben.
Wat totaal overbodig, Linux heeft zelf goede PDF viewer.
Evince (Document Viewer), Okular, Xpdf etc etc
http://www.tecmint.com/linux-pdf-viewers-and-readers-tools/

Vergeet eens die '*.exe' bestanden op een meegeleverde CD-Rom.
De handleidingen die er ook op staat, meestal in PDF formaat, volstaat om er (dubbel) te klikken om deze te openen.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/29, 12:16:56 »
Ik heb het opgelost
@ MauRice2      Je vermoeden is juist,ik heb het nu kunnen verwijderen met regedit en dan alles ervan verwijderd;
Ja ik weet het , in het register iets doen is risiko nemen ,maar toch heb ik er kennis ervan;
Ik heb het via WINE installeert;
Ik heb het nu verwijderd eerst : persoonlijke map-wine-drive_c-windows en daaarna  regedit.exe daarna alleen Adobe Reader 6.0 verwijderd.
Wel weer bijgeleert heb ik ;
De andere meedenkers die gereageert hebben dank ik en Jou ook;
Hendrik

Frederik

  • Gast
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #9 Gepost op: 2016/10/29, 12:59:01 »
Als je dan toch bezig bent: verwijder dan ook Wine, want dat heb je -in principe en bij hoge uitzondering daargelaten- nergens voor nodig.

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #10 Gepost op: 2016/10/29, 13:30:41 »
Als je dan toch bezig bent: verwijder dan ook Wine, want dat heb je -in principe en bij hoge uitzondering daargelaten- nergens voor nodig.
Ik heb wine in het register zien staan,is het dat ik veilig kan verwijderen?

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #11 Gepost op: 2016/10/29, 13:39:54 »
Ik bedoel deze in de afbeelding ,er bijgevoegd

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #12 Gepost op: 2016/10/29, 14:29:31 »
Hij bedoelt denk ik wine in Ubuntu.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Frederik

  • Gast
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #13 Gepost op: 2016/10/29, 14:35:55 »
Aan het plaatje te zien heb je Wine in Windows geïnstalleerd?
Vreemde combinatie die ik ook niet goed begrijp.
Wine is een programma voor Linux om Windows programma's in Linux te kunnen draaien.
Overigens is een programma verwijderen via het Windows register altijd een riskante onderneming en niet de normale gang van  zaken.

Met uitzondering van TomTom en sommige Games bestaat er voor ieder Windows programma een Linux alternatief en is er geen noodzaak om Wine te gebruiken.

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #14 Gepost op: 2016/10/30, 08:40:38 »
Ik heb hier nog een plaatje erbij, er staat ook een map met wini
Ik kan dit niet volgen,hier is mijn kennis een nul ^-^

Offline vanadium

  • Lid
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #15 Gepost op: 2016/10/30, 10:14:04 »
Als je wine wil verwijderen, dan doe je dat best op een veilige manier, via het Software Centrum. Wellicht heb je het ook zo geïnstalleerd.

Frederik

  • Gast
Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #16 Gepost op: 2016/10/30, 10:16:14 »
De mappen waar een punt voor staat zijn 'verborgen' mappen. Die mappen zijn verborgen omdat het systeem mappen zijn en de bedoeling is om deze mappen met rust te laten.
Normaal gesproken zijn ze voor de gebruiker ook niet zichtbaat te,zij je om een bepaalde reden de Ctrl+H toets hebt ingedrukt, dan worden ze zichtbaar.
Om ze weer onzichtbaar te maken, nogmaals Ctrl+H toets indrukken.

Als je behoefte hebt aan wat Ubuntu verdieping of hulp bij installeren en verwijderen van programma's, kijk dan op de steunpunten kaart of er iemand in je omgeving beschikbaar is die je kan helpen. Dat wordt met plezier en in principe zonder kosten gedaan.

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #17 Gepost op: 2016/10/30, 10:24:54 »
@    HENDRIK43,

je bent aan het experimenteren in Ubuntu... dit is je zuur aan het opbreken ...jou systeem ben je aan het verprutsen...NIET DOEN.

Herinstalleer Ubuntu --nadat je alle belangrijke documenten hebt geback-upt -- dit keer zuiver en correct --> daarna alle updates doorlopen en gebruik Ubuntu op de juiste wijze. Informeer eerst voor je iets uitvoert.
Installeer een programma via de synapticpakketbeheerder of via Ubuntu Software. Niet meer experimenteren ...
Lees de site van Pjotr maar eens goed door :  https://sites.google.com/site/computertip/  deze site zal je, in de toekomst, veel ellende besparen...

groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Adobe Reader 6.0
« Reactie #18 Gepost op: 2016/10/30, 12:14:32 »
@ Frederik
@  spievensterke

Ik heb alles prima op zijn plaats en blijf er verder af, ik heb er wel bijgeleert.
Zoals de raad die er mij gegeven is ,blijf ik er verder af,tot besluit : het werkt snel en zeer
korekt;
Als er iets is,vraag ik het op dit forum eerst om raad.
Maar eerst en vooral allemaal bedankt voor alles en de groetjes
van Hendrik