Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution mail beantwoorden  (gelezen 450 keer)

Evolution mail beantwoorden
« Gepost op: 2014/12/31, 19:03:37 »
Goedenavond,

Als ik een mail ontvang met een tabel erin dan laat hij deze goed zien. (schermafdruk 1). Maar als ik deze mail wil beantwoorden dan zijn de tabellen verdwenen en ziet het er raar uit in Evolution. (schermafdruk 2)

Is er een manier om dit te verhelpen?

Offline sidonia

  • Lid
Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/31, 19:13:17 »
Hoi, ik weet niet zeker, maar ik zie, dat je wilt antwoorden met gewone tekst.

Ik denk dat je niet voor gewone tekst moet kiezen, maar voor HTML.

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/31, 19:21:36 »
Hoi Sidonia, bedankt voor je bericht. Helaas werkt dit niet. Ik had dit ook al geprobeerd, zelfs in de instellingen zelf HTML aangezet.

Frederik

  • Gast
Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/31, 19:31:18 »
Het zou mij niks verbazen als dit een tabel is met Microsoft Office opmaak waarvan ik niet weet of je dat wel goed kunt krijgen in een niet MS product.

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/31, 20:13:46 »
Jouw veronderstelling is geheel juist.  ^-^
Die tabellen zijn idd gekopieerd in de mail. Maar er zou toch wel een manier zijn om dit goed te krijgen?
Dit probleem heb ik ook met thunderbird, maar dan krijg ik de mail binnen zoals in schermafdruk 2. Alleen in evolution ontvang ik hem goed. Behalve met beantwoorden dan....

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/31, 20:56:58 »
De opmaak moet wrs dus idd ondersteund worden.

Is er een plugin voor binnen Evolution? Kun je ipv simple HTML een uitgebreidere kiezen die meer ondersteunt?

Is het resultaat hetzelfde als je Forward kiest ipv Reply?

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/31, 21:14:45 »
Resultaat is helaas hetzelfde

Offline RikRik

  • Lid
Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/31, 21:29:48 »
Kan je niet, al is het maar tijdelijk, even gebruik maken van de webmail-service van je provider?

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/01, 10:44:05 »
Het is niet anders denk ik dan maar  ;)
Ik ben allang blij dat ik deze in juist formaat ontvang.
In ieder geval bedankt voor de berichten.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/01, 11:03:23 »
Je kan de schuld niet bij microsoft leggen.

Op StackOverflow  lees ik:
Citaat
If an HTML mail is not correctly displayed in Evolution it might be that the formatting is specified as CSS. CSS is currently not supported by gtkhtml (the part that Evolution uses to display HTML). This will likely be fixed in version 3.2 when Evolution will use WebKit instead of gtkhtml. 
http://stackoverflow.com/questions/5566312/css-support-in-the-evolution-e-mail-client . - (bericht van april 2011)
 
De mail client Thunderbird kan dit wel (waarschijnlijk met een extra plugin). https://support.mozilla.org/nl/products/thunderbird

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/01, 14:41:00 »
Het probleem wat ik nu heb met thunderbird, deze gebruikte ik eerst, is dat hij de mail laat zien zoals te zien is in schermafdruk 2. Daarom was ik overgestapt naar Evolution. Als het op te lossen is met een plugin dan is dat mooi. Ik kan echter nergens vinden welke ik dan zou moeten gebruiken.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/01, 15:14:12 »
Het probleem wat ik nu heb met thunderbird, deze gebruikte ik eerst, is dat hij de mail laat zien zoals te zien is in schermafdruk 2. Daarom was ik overgestapt naar Evolution. Als het op te lossen is met een plugin dan is dat mooi. Ik kan echter nergens vinden welke ik dan zou moeten gebruiken.

Mogelijk heb je wat aan de onderstaande link,
https://support.mozilla.org/nl/kb/configuratieopties-schrijven-berichten

Re: Evolution mail beantwoorden
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/01, 18:20:25 »
Dank je wel, echter is het opgelost.
Ik heb Linux Mint eens geïnstalleerd, gewoon om uit te proberen.
Nu laat hij het in Thunderbird wel goed zien. Echter in evolution hou ik hetzelfde probleem.
Of het nu aan de combinatie Ubuntu -Thunderbird ligt of niet, voor mij werkt het iig.

Ik blijf Mint eens een tijdje uitproberen.  =D
Maar bedankt voor het meedenken.