Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB installatie lukt niet  (gelezen 517 keer)

Offline Sjaan1946

  • Lid
USB installatie lukt niet
« Gepost op: 2017/07/31, 13:50:44 »
Hallo allemaal,

Nadat ik Ubuntu16.04.2 (32bits) heb gedownload heb ik het met LinuxLive USB creator geïnstalleerd op een USB Stick. Daarna, volgens de instructies, virtual box getart als administrator. Er gebeurde echter helemaal niets.  Mijn PC draait op Windows 10, meer dan voldoende schijfruimte en 8GB intern geheugen.
Weet iemand misschien een oplossing of kan me vertellen wat ik verkeerd doe? Ik heb nooit eerder iets met Linux gedaan en wil het eerst even bekijken c.q. uitproberen.

Met vriendelijke groet,

Sjaan

Offline rico70

  • Lid
Re: USB installatie lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/31, 14:37:23 »
Welke instructies? Virtualbox hoef je nl niet als admin te starten.
Als je Linux in Virtualbox wil draaien hoef je hem niet op usb te zetten. De linux .iso aankoppelen vanuit Virtualbox

Offline Sjaan1946

  • Lid
Re: USB installatie lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/31, 15:12:38 »
Als ik dubbelklik op Virtual box dan zie ik wel een venstertje dat vertelt dat ik Oracle Virtualbox wil activeren maar daarna zie ik niets meer. In de tutorials van Ubuntu staat dat ik ze als administrator moet starten maar ja dat werkt ook niet. Ik begrijp er echt niets van. Nu heb ik een site gevonden die dezelfde Ubuntu versie wil installeren met WUBI????? Die zou meteen een partitie op de HD maken en Ubuntu naast windows laten draaien. Echter in het verloop van de uitleg wordt weer gezegd dat ik de iso op een USB moet zetten en die installeren met RUFUS.  Rufus zegt dat hij geen USB stick kan vinden.... die zit er toch echt wel in met de iso er op.

Ik word er een beetje moedeloos van. Hoe kan ik nu op een makkelijke manier Linux installeren om het te kunnen uitproberen?

Met vriendelijke groet,
Sjaan

Re: USB installatie lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/31, 16:15:31 »
Als ik dubbelklik op Virtual box dan zie ik wel een venstertje dat vertelt dat ik Oracle Virtualbox wil activeren maar daarna zie ik niets meer. In de tutorials van Ubuntu staat dat ik ze als administrator moet starten maar ja dat werkt ook niet. Ik begrijp er echt niets van. Nu heb ik een site gevonden die dezelfde Ubuntu versie wil installeren met WUBI????? Die zou meteen een partitie op de HD maken en Ubuntu naast windows laten draaien. Echter in het verloop van de uitleg wordt weer gezegd dat ik de iso op een USB moet zetten en die installeren met RUFUS.  Rufus zegt dat hij geen USB stick kan vinden.... die zit er toch echt wel in met de iso er op.

Ik word er een beetje moedeloos van. Hoe kan ik nu op een makkelijke manier Linux installeren om het te kunnen uitproberen?

Met vriendelijke groet,
Sjaan

Vanaf Ubuntu versie 13.04 (april 2013) kan de Wubi niet meer worden gebruikt om Ubuntu te installeren.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"