Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: itsme  (gelezen 3292 keer)

itsme
« Gepost op: 2021/06/22, 13:27:52 »
Itsme, Doccle, (België) heeft een probleem met Linux. Hun 'connectieve browser' kan niet geïnstalleerd worden op een Linux systeem.

Aangezien ik enkel een linux systeem heb, kan ik bvb mijn coIvidsafe document niet op mijn smartphone krijgen, omdat je voor Itsme deze browser moet installeren op je pc.
Ik zou graag hebben dat alle linux-liefhebbers een mail sturen naar Itsme (eventueel ook naar Doccle)

Stijn
ps : na drie dagen heb ik nog een antwoord ontvangen van Itsme !!!!!!!

Re: itsme
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/22, 16:18:42 »
@ valenstijn,

Dat klopt wat je schrijft.

Heb het ook eens geprobeerd en volgende screenshots genomen:





Bedenking daarbij:
- mensen die over géén smartphone/tablet beschikken (en dat zijn er nog veel) die kunnen dat niet gebruiken;
( dan wordt er gezegd: "je moet er maar ene aanschaffen ..." --- alsof velen de vele Euro's voor het rapen hebben ...).
- Linux-gebruikers kunnen dat ook niet (indien ze enkel over een laptop of desktop beschikken waarop enkel een 'Linux-gestuurd besturingssysteem draait) én zullen daar lang kunnen op wachten (gezegde weerom: " je moet maar Windows op uw computer installeren "...).

Groet,
spievensterke.



« Laatst bewerkt op: 2021/06/22, 16:21:10 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline marco1800

  • Lid
Re: itsme
« Reactie #2 Gepost op: 2021/06/22, 16:26:46 »
Ik heb mijn itsme account kunnen aanmaken met Google Chrome en Ubuntu 20.10. Ik kreeg weliswaar de melding dat het niet ondersteund word maar na enkele weken kwam er een update en toen lukte het wel.

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=108796.msg1058307#msg1058307
« Laatst bewerkt op: 2021/06/22, 16:33:51 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: itsme
« Reactie #3 Gepost op: 2021/06/22, 20:21:48 »
Marco 1800

Google chrome versie 91.04.472.114 doet het niet meer.

Re: itsme
« Reactie #4 Gepost op: 2021/06/22, 20:24:30 »
spievensterke:

het is niet dat iedereen maar windows moet gebruiken, dat we geen druk kunnen uitoefenen op itsme (doccle).

als niemand iets zegt ; verandert er niets in deze wereld

Offline Bloom

  • Lid
Re: itsme
« Reactie #5 Gepost op: 2021/06/23, 08:18:20 »
Het probleem ligt bij de website https://plugin.connective.eu/
Zij hebben een compleet nutteloze controle ingebouwd op het besturinggsysteem waarmee je werkt en uiteraard kennen ze alleen Windows en MacOSX, dus geven ze bij elk ander besturingssysteem een foutmelding: "This operating system is not supported. Your operating system is not supported."
En blokkeren ze je voor de rest.
Maar als je zelf gaat kijken op de Google Chrome WebStore voor deze extensie, blijkt die wel degelijk voor Linux te bestaan:
https://chrome.google.com/webstore/detail/connective-signing-extens/kclpjmhngbacampgcdojmiedamjbgjjm
Er staat immers "Compatibel met je apparaat" als ik die pagina bezoek met Debian Linux en Chromium als webbrowser.

Dus alles wat ze bij https://plugin.connective.eu/ hadden moeten doen is je gewoon doorverwijzen naar de Google Chrome WebStore, maar iemand wou weer "slimmer" zijn en besloot een controle op besturingssysteem, browser en versies in te bouwen. Diepe zucht.

Re: itsme
« Reactie #6 Gepost op: 2021/06/23, 09:27:41 »
Bloom

niet zuchten , maar reageren !  (eventueel met je advies )

Stijn


Re: itsme
« Reactie #8 Gepost op: 2021/06/23, 11:18:57 »
@ valenstijn,
@ Bloom,

ik wil best reageren, maar op welke manier?
Het adres om te reageren ?

m.a.w. welke weg moet ik volgen om te kunnen reageren ... ?
(want die weg wordt hier, in de reacties, niet vermeld ... aangegeven).

Graag de manier uitleggen om het te kunnen doen, mailadres, tot wie kan en mag ik mij richten, ...
Met dank.
« Laatst bewerkt op: 2021/06/23, 11:20:57 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: itsme
« Reactie #9 Gepost op: 2021/06/23, 11:25:53 »
spievensterke

Je kan bvb regaren op de website van Itsme.be , contacteer ons

Re: itsme
« Reactie #10 Gepost op: 2021/06/23, 11:26:23 »
Het antwoord op men mail aan Itsme:

itsme Customer Support, 23 jun. 2021 11:16 CEST

Bedankt voor uw bericht.

De _Connective Browser Package_, die op uw computer geïnstalleerd moet worden om uw eID uit te kunnen lezen en een elektronische handtekening met uw eID te kunnen plaatsen, wordt inderdaad niet ondersteund door Linux. Toch is het mogelijk om op een Linux computer uw itsme account te (her)activeren met uw eID. Wel is dit slechts een workaround, die u kunt implementeren op eigen verantwoordelijkheid. Wij geven dit enkel informatief door.

Hier is een handleiding voor de aanmaak van een virtuele machine in linux met virtualbox: https://itsfoss.com/install-windows-10-virtualbox-linux/.

Vergeet ook niet de USB poorten te activeren in virtualbox, zodat uw eID kaartlezer herkend wordt: https://www.techrepublic.com/article/how-to-enable-usb-in-virtualbox/

Zij weigeren dus een aanpassing voor linux !!!!!

« Laatst bewerkt op: 2021/06/23, 11:35:57 door valenstijn »

Re: itsme
« Reactie #11 Gepost op: 2021/06/23, 12:07:52 »
Dat is al altijd zo geweest met itsme.

Ook in Ubuntu-18 en Mint-19 ging het nog niet, en ja, hun antwoord was toen ook al: een virtualbox met windows.

NO WAY !

De truc van bloom werkt hier alleszins niet in chrome. Spijtig...

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: itsme
« Reactie #12 Gepost op: 2021/06/23, 12:09:48 »
Aan iedereen:

na een dreigement van mij, het antwoord van Itsme:

itsme Customer Support, 23 jun. 2021 11:52 CEST

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb het even voor u nagevraagd bij onze technische dienst. We weigeren dit niet en er komt een aanpassing. Deze aanpassing komt er waarschijnlijk in juli. Een exacte datum heb ik niet maar binnenkort kunt u dus de connective software installeren op een normale manier op uw Linux toestel.


hoera , hoera !!!!

Bij verdere vragen mag u antwoorden op deze mail.

Re: itsme
« Reactie #13 Gepost op: 2021/06/23, 12:13:07 »
Beloften, woorden ja, die waren er vorig jaar ook al.

Nu ook weer: "waarschijnlijk in juli"

Maar de daden?

Afspraak op 1 augustus ?

groeten van Michael

Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline rico70

  • Lid
Re: itsme
« Reactie #14 Gepost op: 2021/06/23, 14:04:02 »
Beloften, woorden ja, die waren er vorig jaar ook al.
Jaren geleden ook bij domdom meegemaakt. Er zou een Linux versie van hun desktop app komen, nou niet dus

Re: itsme
« Reactie #15 Gepost op: 2021/06/24, 09:02:02 »
Itsme, Doccle, (België) heeft een probleem met Linux. Hun 'connectieve browser' kan niet geïnstalleerd worden op een Linux systeem.

Aangezien ik enkel een linux systeem heb, kan ik bvb mijn coIvidsafe document niet op mijn smartphone krijgen, omdat je voor Itsme deze browser moet installeren op je pc.
Ik zou graag hebben dat alle linux-liefhebbers een mail sturen naar Itsme (eventueel ook naar Doccle)

Stijn
ps : na drie dagen heb ik nog een antwoord ontvangen van Itsme !!!!!!!

Wat is "itsme" of "Doccle" eigenlijk?
Woon al jaren in BE, nog nooit documenten ontvangen in "Itsme" of Doccle omdat ik beiden niet heb.
Er zijn toch andere manieren om die documenten te ontvangen lijkt mij?
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Offline Phil II

  • Lid
Re: itsme
« Reactie #16 Gepost op: 2021/06/24, 10:05:46 »
Itsme, Doccle, (België) heeft een probleem met Linux. Hun 'connectieve browser' kan niet geïnstalleerd worden op een Linux systeem.

Aangezien ik enkel een linux systeem heb, kan ik bvb mijn coIvidsafe document niet op mijn smartphone krijgen, omdat je voor Itsme deze browser moet installeren op je pc.
Ik zou graag hebben dat alle linux-liefhebbers een mail sturen naar Itsme (eventueel ook naar Doccle)

Stijn
ps : na drie dagen heb ik nog een antwoord ontvangen van Itsme !!!!!!!

Wat is "itsme" of "Doccle" eigenlijk?
Woon al jaren in BE, nog nooit documenten ontvangen in "Itsme" of Doccle omdat ik beiden niet heb.
Er zijn toch andere manieren om die documenten te ontvangen lijkt mij?
naar analogie met : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210624_92415538
in de toekomst allicht in uw krantenwinkel ?
« Laatst bewerkt op: 2021/06/24, 10:08:31 door Phil II »

Re: itsme
« Reactie #17 Gepost op: 2021/06/24, 17:04:20 »
vorsprungdurchbetrug

Itsme is identificatie systeem om je met je smartphone om je documenten op je telefoon te kunnen lezen.

Via  Doccle verdeelt o.a. de CM en KBC z'n documenten.

En ja, als je aandringt krijg je idd je documenten op je e-mail